Nyáron került a boltokba a legutóbbi Ghost Recon játék, az Advanced Warfighter, mely egy remek kis taktikai FPS lett. A Ubi Softnál persze nem ülnek tétlenül, látva a sikert hamarosan következik a folytatás, a márciusra várható GRAW2. A fejlesztés elsődleges célplatformja az Xbox 360, emellett PS3-ra, PC-re és PSP-re készül a játék. Az újgenerációs konzolokra a Ubi Soft párizsi stúdiójában dolgoznak (legalábbis az egyszemélyes játékrészt), a PC-s változatot pedig az első részhez hasonlóan a svéd Grin csapatra bízták (az ő nagyszerű játékuk volt évekkel ezelőtt a Bandits - Phoenix Rising). Lássuk hát, mire is számíthatunk a második epizódban!
A közeli jövőben, 2014-ben játszódó történet 12 egyszemélyes és 6 kooperatív küldetésből fog állni – legalábbis ami az Xbox 360 verziót illeti. (A PC-s változatot ebből kiindulva alakítják ki, a PC-re szabva a játékot.) Az első rész mexikóvárosi eseményei után a lázadók maradék erejüket az amerikai határ mentén gyűjtik össze, az USA-t fenyegetve. Eközben pedig a Panama-csatornán keresztül gyűjtenek nagy erejű fegyvereket maguknak. Kevesebb, mint 72 óránk van, hogy megvédjük tőlük az országot. A játékban ennek megfelelően a Ghost tagjait a határ környékén, hegyekben, sivatagokban, és a texasi El Pasoban irányíthatjuk.
Egy új választható karakter jelenik meg a GRAW2-ben, mégpedig az orvos. A többiekhez képest ő nagyobb biztonságban van, de kisebb tűzerővel rendelkezik. Emellett igyekeznek érdekesebbé tenni a meglévő karakterosztályokat is, a speciális egységek pedig másodlagos fegyvereket kapnak. Így összesen hatféle karakter szerepel a játékban, melyek közül három főt választhatunk magunk mellé. Javítanak a csapat mesterséges intelligenciáján, így például számíthatunk csapattársaink visszajelzésére is, például kiabálással hívják fel figyelmünket, ha észreveszik az ellenséget (akár olyan üzenetet is kaphatunk, hogy "ellenség a piros autó mögött!"). Felderítés módban embereink észlelési távolsága megnő, így már jóval azelőtt kiszúrhatják az ellenséget, mielőtt azok észrevesznek minket. A Mule távirányításos eszköz segítségével embereink veszélyeztetése nélkül deríthetjük fel a terepet, de használhatjuk ugyanakkor mozgó fedezéknek is, vagy fegyverek szállítására, így küldetések közben is lehetőségünk van fegyverváltásra. Csapattagjaink mesterséges intelligenciája mellett persze az ellenfélé is fejlődik, számíthatunk oldalba támadásra, de a tetőkről is érkezhet a váratlan támadás.
Ha már fegyverekről volt szó: 18-20 új fegyver kerül a GRAW2-be, köztük például füstgránát-vető vagy újgenerációs irányított rakétakilövő. A Beretta Storm Suite fegyverekre alapoztak egyes új fegyvereket a készítők.
A látványra is nagy figyelmet fordítanak, így például dinamikus fények és árnyékok kísérik a napszakok váltakozását, a realizmust pedig a fizikai engine is segíti. Az időjárás is változó lesz, így előfordulhat, hogy gyorsan kell alkalmazkodnunk csapatunkkal a változó körülményekhez. A füst "reagál" majd a járművekre, robbanásokra, dinamikus fényekre, a robbanások pedig láncreakciókat válthatnak ki.
A megújuló Cross-Com 2.0-nak köszönhetően jóval több információt kapunk, így például folyamatosan figyelhetjük majd, mit látnak a velünk egy oldalon álló csapatok. A szintén új "Full Command View" nézet segítségével pedig a taktikai tervezésre nyílik minden eddiginél jobb lehetőség.
Az egyszemélyes küldetések sztorijához is kapcsolódó kooperatív multiplayer mód a panamai lázadókra koncentrál majd. Gyakorlatilag az egyszemélyes rész előzménye lesz, önálló történettel, melyben akár 16 játékos vehet részt egyszerre. Egymás elleni multi játékban 14 változatos pálya lesz, sokféle játékmóddal, klánok létrehozásának támogatásával.
A taktikai FPS-ek kedvelőinek 2007. tavaszáig kell várniuk a Ghost Recon sorozat legújabb darabjára.