26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Microsoft Flight Simulator X: Acceleration

Új gépek, küldetések és multiplayer versenyek a hivatalos kiegészítőben.

Írta: Dino 2 hozzászólás

Tavaly ősszel jelent meg a Microsoft polgári repülőgép szimulátorának legújabb verziója, mely leginkább óriási gépigényével és részletességével vívta ki a figyelmet. Mostanra látta elérkezettnek az időt a Microsoft, hogy játékukat egy kiegészítővel bővítsék.

Az Acceleration mindenekelőtt új repülhető gépeket ad az alapjátékhoz, így egy Boeing F/A-18 Hornet vadászgép és egy P-51 Mustang versenyzésre átalakított repülőgép, valamint egy AgustaWestland EH11 helikopter pilótafülkéjébe is beülhetünk. Javítottak egyes területek részletességén is, többek között Berlin, Isztambul, Cape Canaveral és az Edwards Air Force Base esett át finomításon. A részletesen kidolgozott környezet és repülési modell mellé számos küldetést kaptunk már az alapjátékban is, ez most tovább bővült, többek között az új gépekhez kapcsolódóan (például az F/A-18-cal anyahajóról fel- és leszállást kell begyakorolnunk, vagy egy kabinos felvonó cseréjénél segédkeznünk, esetleg lavina elől kell kimentenünk embereket helikopterrel Rióban). Az új küldetések igen változatosak, érdekes feladatokat adnak a játékosnak, így már azok is hosszú ideig le tudják kötni az embert – főleg, ha egy-egy küldetést nem sikerül azonnal teljesítenünk, csak többszöri próbálkozás után.

Az új egyszemélyes küldetések mellett az Acceleration fő újdonságát a multiplayer versenyek jelentik. GameSpy-on vagy helyi hálózaton keresztül vehetünk részt multiplayer összecsapásokban, a renoi légiversenyen vagy három különböző helyszínen zajló Red Bull versenyekben. A netes játék előtt természetesen nem árt begyakorolni a pályákat a megfelelő küldetésekben, ahol a számítógép irányítja ellenfelünket. Természetesen az összes eddigi multi lehetőség is jelen van, és a szabad repülés mellett az új küldetések közül is válogathatunk már.

Az egyik legkifogásoltabb része volt a Flight Simulator X-nek az optimalizálatlansága. Ezen a fejlesztők sokat javítottak a megjelenés óta, és a kiegészítő feltelepítése után érezhető is volt a változás. Sokat javult a töltési idő, és a konfiguráció változatlansága ellenére gyorsabb lett a grafikai engine is. A hírek szerint a DirectX 10 funkciókon is csiszoltak, igaz, ezeket megfelelő hardver híján nem tudtam kipróbálni.

Az első hivatalos FSX kiegészítő nem véletlenül kapta az Acceleration alcímet: fontos szerepet kap benne a sebesség, legyen szó sugárhajtású vadászgépről vagy a különböző légi versenyekről. Összességében egy minőségi küldetéslemezt kap a vásárló, megfelelő mennyiségű tartalommal, kisebb javításokkal, és bővített multiplayer lehetőségekkel.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
grafika
8
hangok
8
játszhatóság
7
hangulat
9
Pozitívumok
  • Jelentősen optimalizált engine
  • Új gépek
  • Érdekes küldetések
Negatívumok
  • Még lehetne javítgatni a gépigényen
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Lallerxy
Lallerxy [234]
Van olyan konfig amin a msflightsim x egyáltalán fut fullban ?:)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)