25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Age of Conan - Hyborian Adventures

A Funcom új MMORPG-je számos újszerű megoldást hozott.

Írta: Madrac 8 hozzászólás

Nemrég jelent meg a Funcom legújabb MMORPG-je, mely Robert E. Howard talán leghíresebb világába repíti el a játékosokat, oda, ahol Conan Aquilonia királya. A program igen ígéretesen startolt, hamar az eladási toplisták élére került, lássuk hát, mit is kínál a program, és valóban megérdemli-e a sok dicséretet.

Maga a világ egy sötét fantasy környezet, melyben rémítő szörnyek, gonosz szekták és barbár hordák fenyegetik a civilizált vidéket. Jobban megismerni a világot főként a rengeteg Conan novellából és az Arnold Schwarzenegger főszereplésével készült két filmből lehet, de maga az író is hagyott hátra elég sok kiegészítő anyagot, melyek a hazánkban gyűjteményesen kiadott novellák mellé be is kerültek.

A játékosok is egy sötét ármány részeként kerülnek Tortage szigetére, ahol izgalmas kalandok után juthatnak ki a nagyvilágba. Ez az a rész, melyet korábban egyjátékos szakaszként jelentettek be, bár internetkapcsolat itt is szükséges, valamint képtelenség otthagyni a szigetet a rendes online tartalom érintése nélkül. Ez a szakasza a játéknak nem ér teljesen véget itt, 30, 50 és 70-es szinten még visszatér egy-egy küldetés erejéig.

Fajokról igazán nem is beszélhetünk, hisz csak embert indíthatunk, igaz, három különböző népcsoportból. Az aquiloniaiak egy művelt országból származnak, mely a civilizáció egyik legfontosabb bástyája. Bármelyik harcos és tolvaj kasztot játszhatják, gyógyítóként pedig Mitra papjai szolgálják őket. A vad északi hegyvidék gyermekei a kimériaiak, Conan is közéjük tartozik, annak ellenére, hogy most Aquilonia királya. Vad, büszke nép, híresek ragyogó harcosaikról, a tolvaj kasztok közül pedig a Ranger és a Barbarian áll a rendelkezésükre. A gyógyítói feladatokat a medve sámánok látják el. A forró, sivatagos délen élnek Stygia lakói, a gonosz Set kígyóisten követői és különböző szentségtelen mágiák alkalmazói. Ranger, Assassin, Set papjai és a mágiahasználók kerülnek ki soraikból. Kicsit furcsa csoportosítás ez a Funcom részéről, hisz indítottak Culture PvP szervereket, melyek épp a kultúrák közötti harcot hangsúlyoznák ki. Már elsőre szemet szúr, hogy a stygiaiak teljesen nélkülözik a harcosokat, míg a többi népcsoport a mágiahasználókat, így sok mindennek nevezhetjük az eloszlást, csak kiegyensúlyozottnak nem.

Nézzük a kasztokat is sorban a pillanatnyi állapotukban, mert egy-kettő sokat változott az indulás óta is. A harcosok közé a Guardian, a Dark Templar és a Conqueror tartozik. A Guardian az igazi tank, csak ők használhatják a teljes vérteket, illetve a feat táblájuk is a túlélésre és a szörnyek figyelmének megtartására épül. A Dark Templar is a túlélésre összpontosít, de inkább különböző mágikus trükkök segítségével, melyek az okozott sebzés egy részét a gyógyítására fordítják. Képes a manáját pajzsként is alkalmazni és más érdekes trükkökre is. A Conqueror leginkább egy DPS kaszt nehéz páncélban, épp a sebzése miatt képes az ellenfelek figyelmét könnyen megtartani, ellenben a túlélés már nem annyira erőssége.

Minden népcsoport a saját hitvilágának megfelelő gyógyítót kapta, Aquilóniában Mitrát követik, így az ő papjai, papnői közül indul pár kalandozni. Könnyű páncélt és egykezes fegyvereket használhat, tetszés szerint pajzzsal kiegészítve. Elég hatásosak a sebző mágiái és a csapat életerejét is jelentősen képes növelni. Kimeriában különféle totemállatokban hisznek, így a játékosok a medve sámánokkal indulhatnak innen. Közepes páncélban és nagy kétkezes zúzófegyverekkel félelmetes hatást és komoly ellenfelet is jelent. Stygiában a nagy kígyót Setet követik, papjaik pedig félelmetes villámmágiával bírnak. Míg korábban nagy területre komoly sebzést tudtak osztani, most már csak pár ellenfelet támadhatnak, igaz a fő célpontot jóval keményebb csapásokkal.

A tolvaj kasztok között talán a leginkább várt a Barbarian, mely elvileg Conan kasztja is. Egy kellemes közelharci DPS kaszt, mely főként kétkezes fegyvereket használ, remekül bevethető különböző körülmények között is, de nem ők sebeznek a legnagyobbat. A Ranger az íjjal történő harcra specializálódott, a feat fa két ága a számszeríjra és a normál íjra specializálódik. Az Assassin nem csak annyiban különbözik, hogy közelharcra specializálódott: a két harci stance szinte két teljesen különböző kasztként működik.

A varázslók a Necromancer, a Demonologist és a Herald of Xotli közül választhatnak. A necro a halottakat idézi meg, segítségükkel okoz komoly sebzést, ezt egészíti ki fagy és unholy varázslatokkal. Az utolsó patch óta sajnos komolyan legyengült a necro, ugyan korábban használhatja az összes lényét, de ezért a fele sebzését elvették a mágiáinak. A Demonologist csak egy lényt idéz meg, mely különféle bónuszokat ad. Varázslatai villámok és tűzmágiák. A HoX lényegesen különbözik a másik kettőtől, hisz egy kétkezes karddal vagy baltával irtja az ellenfeleit. Az erejüket egy démonnal kötött szerződésből merítik és ijesztő hatékonysággal forgatják fegyverüket, melynek sebzését tűzvarázslatokkal támogatják meg.

A karakterek testreszabhatóságáról a feat fák gondoskodnak, melyekből három tartozik minden kaszthoz. Kettő két különböző aspektusát fejleszti a karakterünknek, míg a harmadik a főkaszthoz tartozó képzettségeket tartalmazza. A Rangernél például a két feat fa fent említett számszeríj és a normál íj, de míg az előbbi inkább a területre ható képzettségeket erősíti pluszban, addig a másik az egy ellenfélnek okozott sebzést növeli. Az általános részen főként különböző regenerációk kapnak helyet, vagy az esélyt növelő/csökkentő képzettségek, hogy magunkra vonjuk a szörnyek figyelmét egy csatában.

A harcrendszer adja az Age of Conan igazi érdekességét. teljesen új alapokra helyezték a működését, sokkal inkább interaktív és akciódús, mint más játékokban. Itt nincs lehetőség arra, hogy beállítsuk az automatikus támadást egy gyengébb ellenfélnél és majd meghal, minden csapást nekünk kell végrehajtanunk. Kezdetben három irányba támadhatunk, majd a negyvenedik szinttől még két, alulról felfelé irányuló csapás kerül a repertoárba, igaz csak a közelharci kasztoknál. A képzettségek is hasonlóan működnek, egy vagy több támadást kell végrehajtani a sikerhez. Sajnos ha közben megszakítják valahogy. vagy épp mi lépjük el, a teljes sebzés nullázódik, a normál támadásoké is, melyeket végrehajtottunk közben. Lehetőség van arra is, hogy a támadások elől félreugráljunk, bár nem tartozik a leghatásosabb dolgok közé, a csatát mindenképp színesíti.

A harchoz kapcsolódik a Spellweaving is, melyet a két pap (Priest of Mitra és Tempest of Set) és a két mágus (Necromancer, Demonologist) kap meg. Ez egy fokozatosan erősödő, hat lépcsőre osztott meditáció, melyet igen látványos effektusok is kísérnek. Folyamatosan kell reagálni a különböző helyzetekre, mint a harci kombóknál, ezek pozitív és negatív hatásokat is létrehozhatnak. Ahogy a fokozatok lépnek előre, a varázslatok és a gyógyítások folyamatosan erősödnek, de először a staminát, majd az életerőt éli fel a Spellweaving. Ha eléri az utolsó szintjét. újrakezdődik és az első fokozatról erősödik újra.

Lehetőség van a guildek számára városok építésére is, melyek csak korlátozott számban érhetőek el egy-egy szerveren. Itt minden főkaszt és szakma megtalálhatja a saját épületeit, és míg az előbbiek csak különböző bónuszokat kaphatnak érte, addig a craftereknek létfontosságú a fejlődéshez az épületek megléte. Egy szerveren hat Battlekeep kaphat majd helyet, melyekért harcba indulhat a többi guild. Egyelőre még mindig nem működik minden a városokban, de az utóbbi patchek folyamatosan hoztak be új funkciókat, és állítólag július végére már minden kész lesz.

Kétféle szervertípus van, a PvP és a PvE, melyeknek ugyan vannak még egyéb változataik is. Míg a PvP szervereken a biztonságos zónákon kívül figyelni kell a többi játékosra is, addig a PvE-nél elég a szörnyekkel foglalkozni. Itt is lehetőség van az egymás elleni harcra, melynek egyik változata a minijátékokhoz való csatlakozás. A Total Annihilation módban két csapat harcol egymás ellen, és a feladat a másik csapat elpusztítása. Míg az ellenfél totemje nincs lerombolva, folyamatosan újraéledhetnek a játékosok. A Capture the Skull a jól ismert CTF mód itteni megfelelője: meg kell szerezni egy koponyát az ellenfél bázisáról és elhozni a sajátunkra, úgy, hogy a mienk itthon van. A PvP harcok királyát mégis a Siege mód jelenti majd, melyet az ígéretek szerint július elejétől érhetnek el a játékosok. Bár elvileg az indulásnál már működnie kellett volna, a késés így sem túl nagy, hisz a legtöbb guild nem rendelkezik még a megfelelő méretű várossal és battlekeeppel hozzá. A tervek szerint hatalmas harcok dúlnak majd, egyszerre 64-64 játékos küzd mindkét oldalon, hiányos létszám esetén NPC-kkel kipótolva. Ostromgépek és harci hátasok is komoly szerepet kapnak, így a preorderért járó rinó és mamut végre hasznos lesz.

A crafterekre öt szakma vár az Age of Conanben, a páncélkovács, a fegyverkovács, az alkimista, az ékkőmetsző és az építész. Egyszerre két szakmát vehet fel mindenki, kivéve az építészeket. Negyvenedik szinttől lehet az első tárgyakat elkészíteni, és innentől minden tíz szinten jön egy-egy új adag felszerelés. A nyersanyagokat húszas szinten kezdhetjük el bányászni, ez az első kétfajta tárgyakhoz jó, majd ötvenesen és hetvenesen jönnek az új anyagok. Az alkimista nyersanyagokat és az ékköveket a szörnyek dobálják. Érdekes megoldás, hogy a fegyverek és páncélok csak a legminimálisabb statisztikákkal rendelkeznek, a többit mi válogathatjuk össze a belerakott kövekkel.

Grafikailag igen nagyot alkotott a Funcom, a legtöbb helyszín mind hangulatában, mind kidolgozottságában remekül igazodik a regényekhez, a karakterek mozgása és kinézete pedig ugyancsak kellemes lett. Sajnos egyelőre igen kevés fajta páncél áll a karakterek rendelkezésére, így a korábban beígért nagy változatosság a jövő ígérete csak, állítólag júliusban érkezik több száz újabb felszerelés. A másik hiányosság a DirectX 10 támogatás, melyet még mindig nem integráltak a programba, igaz, így is igen szép a játék.

Összességében meglehetősen vegyes benyomások alakultak ki bennem az Age of Conanről. Egyrészt nagyon tetszik a játék világa és az újszerű megoldásai, másrészt viszont a tényleg sima indulás után egyre több és több probléma ütötte fel a fejét. Egy-két gyorsjavítás után akár még fagyások is előfordultak, mert egyszerűen nem tesztelték le a dolgokat. Látszik a változás és az igyekezet, így akár a WoW tényleg komoly vetélytársa is lehet rövidesen az Age of Conan, amint kinövi gyermekbetegségeit. Remélhetőleg a Funcom tanult az Anarchy Online-nál elkövetett ballépéseiből, és itt már minden rendben lesz.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

90%
grafika
9
hangok
9
játszhatóság
9
hangulat
10
Pozitívumok
  • Újszerű harcrendszer
  • Szép grafika
  • Hangulatos helyszínek
Negatívumok
  • Túl gyors fejlődés
  • A kasztok kiegyensúlyozatlansága

További képek

  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures
  • Age of Conan - Hyborian Adventures

Age of Conan - Hyborian Adventures

Platform:

Fejlesztő: Funcom

Kiadó: Eidos Interactive

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés:
2008. május 23. PC
n/a: X360

Minimális rendszerigény: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, 32 GB HDD, 128 MB-s videokártya (GeForce 6600 vagy jobb)

Ajánlott konfiguráció: Core2Duo 2,4 GHz vagy jobb, 2 GB RAM, GeForce 7900 GTX vagy jobb videokártya 512 MB RAM-mal

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Falusi
Falusi [763]
Nyöm.
wow-fan
wow-fan [1]
ez a játék ingyenes ?
Madrac
Madrac [4263]
A kepekkel be kell vallanom nem direkt a cikkhez keszultek, de mivel a videokartyam meghalt igy kenytelenek voltunk ezeket hasznalni.
Roliver
Roliver [1]
Szerintem nagyon jó kis játék lesz ha kijavítják a hibáit, amire igen nagy esély is van.
Gyönyörű egyébként még akár low grafon is és hát valóban a high grafhoz NASA kell... (az itteni képek télleg rusnyák)

Én viszont nem váltok WoW-ról, mert az ismerősök mégicsak odakötnek...

Ha vkit érdekel szívesen lepasszolom neki a Age of Conan-om (6000ft)

Írj.:
yerico
yerico [1344]
LOTRO-val is játszottam 1 évet, GW-vel 2-t. A LOTRO harcrendszere egy hányadék, csapatjátékban csak kapkodom a fejem, hogy ki kit is támad éppen. lehetetlen követni. Szépségre nem kapott meg, a GW sokkalta színesebb, élőbb nála. Az AOC-t nemrégen vettem meg, még csak próbálgatom, egyelőre bejön, de majd kiderül. Nem tudok dönteni az AOC és a LOTRO között, melyik a jobb. Sajna a gépem az AOC-hez kevés, 1024*768-ban minimális beállításokkal fut úgy, mint a LOTRO 1280*1024-ben közepes beállítással, így a látványról nem tudok mint nyilatkozni.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (8 db)