Túlélő horrort láthattunk az elmúlt években egy párat. Na nem mondanám, hogy egymást érik, de volt azért egy-kettő az utóbbi időben. Az Electronic Arts első próbálkozása ebben a műfajban az eddig megjelent képek és videók alapján igencsak ígéretesnek tűnik, és egy elég kemény horror anyagra számíthatunk hamarosan. A Dead Space fejlesztése ráadásul a közelmúltig teljes titokban folyt, így annál inkább megleptek mindenkit a nemrégiben napvilágra került, igen hangulatos látnivalók.

Az 500 évvel a jövőben játszódó kerettörténetet nem nevezhetjük túl eredetinek. Főhősünk egy mérnök, bizonyos Isaac Clarke, akit a hatalmas Ishimura bányászhajóra küldenek. Az űrhajóval ugyanis megszakadt a kapcsolat közvetlenül azt követően, hogy az egyik bolygó nyersanyagainak kitermelése közben egy titokzatos idegen objektumra talált. Valami egyszerűbb technikai problémára gyanakszanak, így bíznak abban, hogy főhősünk meg tudja oldani azt. Elsőre teljesen kihaltnak tűnik a hajó, de amint Isaac hozzálátna a működéséhez szükséges rendszerek újraindításához, észreveszi, hogy nincs egyedül. A személyzet még mindig jelen van, de már nem olyan barátságosak, mint régen... Hamarosan kiderül, hogy ellenséges szándékú idegen lények lepték el az űrhajót, és a személyzet tagjai természetesen az általuk hozott vírus hatására mutálódtak vérszomjas zombikká – már akit nem téptek azon nyomban cafatokra. Elsődleges feladatunk természetesen az lesz, hogy élve kijussunk a hajóról, közben pedig esetleg valahogy juttassuk vissza a fent említett objektumot az idegen bolygóra, és derítsük ki, mi történt valójában az Ishimura fedélzetén. Apró nehézséget okoz ugyebár, hogy Isaac mérnökember lévén nemigen hozott magával fegyvert, csak valami bányász-segédeszközt, ami szerencsére korlátozott mértékben ugyan, de alkalmas rá, hogy a kezdetekben megvédje az alienektől.
A játék a TPS kategóriát fogja erősíteni, és egyik érdekessége lesz a HUD teljes mértékű mellőzése. Voltak már erre többé-kevésbé működő próbálkozások – például csak a számadatok változásakor felvillanó HUD-dal –, ezúttal úgy oldották meg a helyzetet a fejlesztők, hogy a számunkra érdekes információk leginkább különféle hologramok formájában fognak megjelenni. Az életerőt a karakterünk gerincén végighúzódó, többszegmenses kijelző fogja mutatni, a lőszermennyiséget a fegyver mellé vetített hologram, míg a térkép a valós játéktérbe kivetített vonalak, nyilak segítségével fogja a helyes útirányt jelölni.

"Kezdetleges" bányász-szerszámunk mellett további fegyvereket is találhatunk a későbbiekben, amelyeknek több funkciójuk is van – azon túl, hogy ha az ellen túl közel merészkedik, tarkón is vághatjuk velük –, és időközben a fejlesztésükre is lesz lehetőségünk. Az apróbb alien jószágokat meg akár el is taposhatjuk. Végső elkeseredésünkben – tehát mikor elfogyott a skuló – a telekinézist is segítségül hívhatjuk, vagyis minden kezünkbe akadó tárgyat, de még a saját leszaggatott végtagjaikat is hozzávághatjuk ellenségeinkhez. Merthogy a régi jól bevált "boooom headshot" taktika nem fog ám minden esetben beválni, sokszor kell majd az alieneket meg mutánsokat végtagjaiktól is megszabadítanunk, különben nem hagynak fel ellenséges szándékaikkal.
Bár túl sok eredetiséget nem tud a játék felmutatni sem történet, sem játékmenet terén, ez ne vegye el tőle a kedvünket, az eddig kiadott screenshotok és trailerek alapján a hangulata nagyon rendben lesz, már aki szereti az ilyesmit. És hát régi jól bevált elemekből is lehet zseniális dolgokat összerakni, úgyhogy én igen kíváncsian várom a "készterméket". És sokáig nem is kell már várni, mert az EA október végére ígéri a kiadást PC, PS3 és X360 platformokra.