Napjainkra az egyes játékstílusok rendesen összekuszálódtak, és már alig-alig találkozhatunk tisztán az egyik vagy a másik műfajt képviselő alkotással. Az akció-, kaland- és szerepjátékok ma is igen nagy népszerűségnek örvendenek, így nem meglepő, hogy a fenti sikerműfajok legjobb tulajdonságait – a ma oly népszerű stíluselegyítés jegyében – vegyítő játékok fejlesztése időről időre előtérbe kerül a piacon – a játékosok legnagyobb örömére.
A marylandi székhelyű Bethesda Softworks nevét aligha kell bemutatni az igényes szerepjátékok kedvelőinek, mint ahogy az általuk jegyzett The Elder Scrolls szériát és a Fallout 3. részét sem. Az utóbbi években a vállalat azon törekvésének jegyében, miszerint ki szeretne bújni a "tisztán szerepjátékokat készítő cég" felirattal ellátott skatulyából, számos nem kimondottan RPG programot dobott és dob piacra, mint például a Wet, vagy a hamarosan megjelenő Brink. És ilyen egyik legújabb játékuk, a várhatóan idén júniusban a boltok polcaira kerülő Hunted: The Demon’s Forge is, ami egy saját dark-fantasy világban játszódó, RPG elemekkel teletűzdelt, külső nézetes kooperatív akció-kalandjáték lesz, és többek között olyan sikercímek ihlették, mint a Gears of War vagy az Army of Two. A program jelenleg már a belső béta fázisába ért, fejlesztésével pedig a legnagyobb részben a néhai Interplay és Black Isle (The Bard's Tale, Baldur's Gate, Fallout sorozatok stb.) veteránjaiból verbuválódott inXile Entertainment csapatát bízta meg a Bethesda, míg ő maga jelen esetben a fejlesztés felügyeletét és a kiadással járó munkákat végzi.
A játék története szerint Kala Moor világát elözönlik a föld alól elősereglő wargenek (akik nagyjából az orkok megfelelői), és uralmuk alá hajtják a békés lakosságot. A polgárokat rabláncra verik, falvaikat felégetik, és hatalmas sereggel vonulnak a birodalom fővárosa ellen. A nagy anyagi haszon reményében két fejvadász vág neki a foglyok kiszabadításának, az invázió mögött rejlő valódi okok kiderítésének, és Kala Moor felszabadításának. Egyikük Caddoc, a kardforgatás és a közelharc hidegvérű mestere, a másik E'lana, az elf íjászlány, aki gondolkodás nélkül veti bele magát az ütközetbe. A pusztán üzleti vállalkozásnak induló akció persze, amint az ilyenkor lenni szokott, hamarosan életük addigi legnagyobb és legveszélyesebb kalandjává válik.
A játékosok a két főszereplő bőrébe bújva küzdhetik majd végig magukat a történet hat fejezetén. A program leghangsúlyosabb elemét képező harcra három különböző mód adódik: közelharc (ebben főleg Caddoc jeleskedik), távolsági tűzharc (ami E'lana fő erőssége), és támadó varázslatok (például elektromos tűzvihar) segítségével vethetnek véget karaktereink a sűrű hullámokban rájuk törő ellen evilági szenvedéseinek. Az ellenfelek hadait a worgenek mellett démonok, minotauruszok, csontvázak és egyéb, más szerepjátékokból már ismert lények alkotják. A "lootolásnak" fontos szerepe lesz a csata hevében elkopott fegyverek és pajzsok pótlásában és a más-más fegyver által sebezhető ellenség legyőzésében. Az izgalmas akció mellett nagy hangsúlyt kapnak a gondolkodást, rejtvényfejtést, ügyességet igénylő játékrészek is, melyek bő 30%-át teszik majd ki a programnak, legalábbis a fejlesztők ígérete szerint.
Habár egyszemélyes játékra is lesz lehetőség, a Hunted: The Demon's Forge alapvetően két játékos kooperációjára lesz kihegyezve. A fejlesztők – igen hangzatosan – azt ígérik, hogy itt nem csupán két játékos egymás mellett való harcáról lesz majd szó, mint mondjuk az Army of Two-ban, hanem a főszereplők minden tulajdonsága, minden tápolható képessége úgy lesz kialakítva, hogy minél jobban tudják egymást kiegészíteni és segíteni általuk. Erre mind a rejtvények, mind pedig a harci részek esetében odafigyelnek a készítők, így például egy varázslat segítségével Caddoc által a levegőbe emelt ellenfelet E'lana íjai teríthetik le.
A fő történeti szál mellett számos mellékküldetés végrehajtására lesz mód a játékban. Ezek felvételében nagy szerepet kapnak bizonyos mágikus kövek, a "Halál kövei", melyek segítségével a holtak birodalmába átjutva beszédbe elegyedhetünk velük, és feladatokat kaphatunk tőlük. Habár ezek elvégzése opcionális lesz, és egyáltalán nem lesz szükséges a történet végigjátszásához, mégis nagyon fontosak lehetnek a háttérben meghúzódó események és a világ megismerésében – a karakterek fejlődéséről már nem is beszélve.
A mai trendnek megfelelő vizuális megvalósításért a program lelkét adó és alatta dübörgő Unreal 3 grafikus motor a felelős. Nem is lehet panasz a külcsínre az eddig napvilágot látott videók és screenshotok tanúsága szerint. Kala Moor meggyötört, sötét világa telis tele van ősi romokkal, falvakkal, városokkal, a föld mélyén megbúvó útvesztőkkel, és persze az anyatermészettel, amit – az ígéretek szerint – hatalmas, többszintes pályákon járhatunk majd be.
Habár az igazi reklámhadjárat még csak most indul, az eddigiek alapján méltán reménykedhetnek egy remek, RPG elemekkel sűrűn átszőtt, izgalmas akció-kalandjáték megjelenésében mind a PC, mind pedig a PlayStation 3 és az Xbox 360 tulajdonosok. 2011 nyarának elején kiderül, hogy mi igaz a hangzatos ígéretekből.