A Dead Island képében kora ősszel egy olyan túlélő-horrort kapunk a gépünkbe, amilyenre gyakorlatilag eddig még nem volt példa. Persze mielőtt nagyon elragadtatnánk magunkat, érdemes leszögezni, hogy leginkább a környezet jelent majd hatalmas változást a korábbi zombihentelős játékokhoz képest, hiszen a Techland által fejlesztett program egy üdülőparadicsomban játszódik. Viszont az előzetesen bemutatott videókból és kiszivárgott képekből azért az is tisztán látszik, hogy más egyedi kihívás is vár ránk a játék folyamán.
A történet a képzeletbeli Banoi szigetén játszódik, ahol egy ismeretlen eredetű fertőzés pillanatok alatt végigsöpör a turisták és az őslakosok között, vérszomjas fenevadakká változtatva őket. A maroknyi épeszűnek döntenie kell: elhagyják a szigetet, vagy megálljt parancsolnak a járvány terjedésének, na persze megannyi nehézséggel fűszerezve a választott utat.
A lengyel stúdióban készült program a Chrome Engine 5 motort küldte harcba a fejlesztés során, amelynek köszönhetően egy egészen látványos, élethűen vértől tocsogó és lógó testrészekkel dúsított tájképet várhatunk a játéktól. (Amúgy a csapat saját fejlesztésű engine-jének ezen verziója a Call of Juarez: The Cartelben mutatkozott be elsőként.) A szereplőket tekintve négy karakter irányíthatunk majd: egy őslakos (Purna), egy szállodai recepciós (Yian Mei), egy szörfbajnok (Logan) és egy lecsúszott rapper (Sam B) áll szolgálatunkra (vagy mi az övékére). A hírek szerint mind a négyen különféle képességekkel lesznek felruházva, na persze semmi természetfelettire nem kell gondolni, inkább amolyan ezermester és gyilkolóművész jellegű dolgokat képzeljünk el. Ebben persze bőven benne van a karakterek fejlődése is, ami egy elég erős szerepjáték hangulatot kölcsönözhet a Dead Islandnek. Hőseink egyébként immunisak a fertőzésre, szóval ily módon biztosan nem dobjuk fel a talpunkat.
Ami a környezetet érinti, hatalmas területeket (tengerparttól a szállodákon és a dzsungelen át a turistaközpontokig) járhatunk majd be a szigeten, hol nappal, hol éjszaka. Az idő előrehaladtával sokkal borongósabb, szürke, esős klímába fordulunk át, fokozandó a depressziófaktort. A csekély fegyvernek és a szintén alacsony számú lőszernek köszönhetően leginkább közelharci csatákban kell majd bizonyítanunk, hogy képesek vagyunk-e életben maradni. Így aztán kellőképpen félelmetes találkozásokra számíthatunk majd a zombikkal, hiszen nem sokszor fogjuk őket focipályányi távolságból szitává lőni. Elsősorban tehát a fejsze, husáng, baseballütő és hasonló ütő-, vágóeszközök után kell majd kutatnunk, hogy aztán nem mindennapi fegyvereket barkácsoljunk magunknak. Így például vezethetünk áramot a macsétába vagy robbanószert hegeszthetünk dobókésünkre. A rendelkezésre álló eszközöket pedig egy tervezőasztalon tudjuk majd kényünk-kedvünk szerint kombinálni, hogy több tucatnyi halálnemmel lepjük meg már egyébként is halott ellenségeinket. Apropó ellenség: sokféle zombival leszünk kénytelenek felvenni a harcot utunk során. Néhányuk elől könnyedén elfuthatunk, de lesz olyan is, aki elől esélyünk nem lesz elmenekülni. Egyik másik élőhalott önmagát robbantja fel, de akad olyan is, aki csak okád egy jót a képünkbe – persze a boss harcokat nem ússzuk meg ennyivel.
A szereplők fejlődésének köszönhetően idővel nagyon magabiztosan kaszabolhatunk majd az aktuális helyszíneken, ráadásul zombimentes bázisokat is felállíthatunk, ahol a sziget többi túlélőjét is befogadhatjuk. Tőlük aztán különféle feladatokat kapunk amolyan GTA módra, ha pedig sikeresen végrehatjuk azokat, akkor jutalomban is részesülünk (autó, fegyver stb.), amelyekkel kereskedni is tudunk.
A zsáner kedvelői biztosan nem fognak csalódni a Dead Islandben, de nagyon úgy fest, hogy a zombis játékokat eddig messze elkerülők is várhatják ezt. A sandbox felépítés és a kooperatív multiplayer garantálja a remek szórakozást – reméljük, a Techland alkotása beváltja a hozzá fűzött reményeket.