26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Guild Wars 2

Ha minden jól megy, idén várható a népszerű MMO játék folytatása.

Írta: gregmerch 13 hozzászólás

A számítógépes játékipar egyik legerősebb bástyájává az elmúlt 8-10 év során a kizárólag online játszható, nagy tömegeket „megmozgató”, rendszerint (bár egyre kevésbé) havidíjas szerepjátékok, idegen rövidítéssel élve az MMORPG-k váltak. Ezek valamikor a 2000-es évek elején kezdtek elterjedni, és virágkoruk minden kétséget kizárólag a Blizzard Entertainment remeke, a World of Warcraft megjelenésével kezdődött. Ezzel a mai napig talán leghíresebb és legnépszerűbb alkotással szinte egyszerre került piacra a stílus másik meghatározó darabja, az ArenaNet gondozásában elkészült Guild Wars, amelyet a műfaj egyik legtermékenyebb kiadója, a dél-koreai NCsoft szerverein érhetnek el a világ játékosai azóta is.

Guild Wars 2

Ez a játék több aspektusában is jelentősen különbözött az akkori etalonoktól, amelyek közül talán a két legfontosabb a havidíjmentesség és az eltérő játékmenet voltak. Ez utóbbi alatt azt értem, hogy ebben a játékban nem volt kötelező a többi játékossal csapatba verődve játszani, ha akartuk, akkor a program által felkínált segítőkkel társulva játszhattuk végig az előre megírt történeteket. Mindazonáltal ajánlott volt ismerősökre szert tenni a siker érdekében. A történetfonalak mellett különféle rendű és rangú küldetéseket is teljesíthettünk, hogy karaktereinket továbbfejlesszük. Az is különbözött a többi addigi játékban megszokottól, hogy a karakterek itt relatíve alacsony tapasztalati szintet érhettek el, amelyet átlépve aztán azok a megtanult képességeik, és azok kiosztása (egyszerre maximum 8 lehetett belőlük „kéznél”) révén lehettek egyre táposabbak. A hagyományos szerepjátékmód mellett „mindenki mindenki ellen” (PvP) rész is bekerült a programba, amelyet választva a játékos azonnal maximális tapasztalati szintű karaktert alkothatott, amely megkapta annak leghasznosabb képességeit és felszerelését is, ami szintén eltért a megszokott sémáktól. Egy szó, mint száz, a számos játékmenetbeli különbözősége folytán a Guild Wars lett minden idők első, és igen sikeres CORPG játéka. A készítők 2007-ben jelentették be az akkor már készülő második részt, amely remélhetőleg most már hamarosan, még az idén megjelenik.

A még mindig havidíj nélküli játék története mintegy 250 évvel az első epizód történései után játszódik, így előreláthatólag nem hozhatjuk át már meglévő karaktereinket az új részbe. Mindazonáltal az Eye of the North kiegészítőben bevezetett Hall of Monuments az új epizódba is bekerül. Ebben egy kapcsolódó Guild Wars fiókhoz tartozó karakterek által véghezvitt fontosabb cselekedetek emlékműveit csodálhatjuk meg, illetve különféle jóságokra beváltható pontokat is kaphatunk értük, ily formán az előző epizód valamelyest átvezetődik a második iterációba is. A sztori szerint az elmúlt negyed évezred során öt ősi sárkány ébredt fel, és a mélyből felbukkanva megkezdte a világ szó szerinti és átvitt értelemben is értendő átalakítását. A játékosnak az ő legyőzésük lesz a legfőbb feladata, természetesen sok egyébbel kiegészítve. A két rész között eltelt időt a kultúra, az öltözetek, a földrajzi jellemzők és sok egyéb megváltozása is jelzi majd.

Guild Wars 2

Az új epizód jelentősen átdolgozott grafikával fog rendelkezni, és immár a Havok fizikai motort is integrálták a fejlesztők. Az ígéretek szerint az eddig is igen mutatós külcsín ezáltal még közelebb fog kerülni a koncepcióvázlatokban megfestettekhez, amelyek mintegy részét fogják képezni a történet elmesélésének. A játékban ezúttal öt faj közül választhatunk, amelyek képviselői összesen nyolc különböző hivatást űzhetnek a program megjelenésekor. A fajok közül négy az első részből is ismert (ezek az ember, a charr, az asura és a norn), egy pedig (a sylvari) teljesen új lesz. A nyolc választható hivatás az elementalista (elementalist), a harcos (warrior), a kósza (ranger), a nekromanta (necromancer), az őrző (guardian), a tolvaj (thief), a mérnök (engineer) és az illuzionista (mesmer) lesz. A karakterosztályok páncélhasználat alapján kerülnek besorolásra: a könnyű páncélt alkalmazó tudósok (scholars; ezek tulajdonképpen a varázslathasználók), a közepes védelmet magukra öltő kalandozók (adventurers; ezek leginkább a vándorokhoz hasonlítanak) és a nehézpáncélos harcosok (soldiers; a testi erőfölényt alkalmazó kasztok megfelelői) táborába fognak tartozni. A készítők szándéka szerint az új epizódba gyógyító karaktertípus, mint olyan nem kerül be, mindenki „kénytelen lesz” a saját regenerálódásáról gondoskodni. Ezt a fejlesztők azzal magyarázzák, hogy egyfelől az új rész leginkább nem csapatorientált lesz, és még a csapatot igénylő játékmódokban sem szeretnék a játékosokat kötelezni arra, hogy mindenképpen legyen közöttük legalább egy gyógyító karakter.

Ezúttal nem a viszonylag alacsony 20-as szinten lesz megszabva a karakterek fejlődési határa, hanem a jóval magasabb, igen impozáns 80-ason. A Guild Wars a hihetetlen számú, több százra rúgó elsajátítható osztály-specifikus alap és elit képességről is elhíresült. A második epizódban ez a megtanult kvalitásbeli különbözőség ugyancsak jelen lesz, de a készítők ezúttal nem a jártasságok mennyiségét, sokkal inkább azok milyenségét helyezik előtérbe. Az egyszerre magunknál tartható jártasságok limitált száma folytán a játékba csempészett taktikázás továbbra is megmarad, de némileg ez is átalakul. A tíz hely közül mindössze hat lesz nyitva a játék kezdetekor. Ezek közül az első öt fegyverekkel és harccal kapcsolatos készségek tárolására, míg a hatodik kötelezően egy gyógyító erő elhelyezésére lesz hitelesítve. A többi négy hely játék közben nyitható fokozatosan meg, és közülük az első három előre nem definiált, míg az utolsó, a tízedik kizárólag egy elit képesség tárolását teszi lehetővé. A maximálisan elérhető tapasztalati szintek számának négyszeresre emelésével párhuzamosan a fejlesztők nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a karakterek jellemének és jellegének mélyebb, kidolgozottabb kialakíthatóságára, és szeretnék elkerülni a magasabb szintű, erősebb karakterek kiemelkedő erőfölényének kialakulásával rendszerint megjelenő agresszív játékstílus általánossá válását is. Akár arra is lehetőségünk lesz, hogy két nagyon eltérő szintű karakter összeállva mintegy „egymáshoz igazodva”, egyenrangúként küzdjön vállvetve. A történet, vagy a karakterek fejlődése szempontjából fontosabb események, mint például sárkányok legyőzése után minden játékos kap valami komolyabb lootot. Úgy összességében leszögezhető tehát, hogy ezúttal még inkább a nagybetűs játékélményt szeretné az ArenaNet előtérbe helyezni a sorozatos elhasalás és újraéledés helyett.

Guild Wars 2

Az FPS-ekben megszokott módon elérhető szervereken futó PvP módban ismét minden képesség elérhető lesz a játékosok számára, akik egy meghatározott, kiegyenlített tapasztalati szinten alkothatják majd meg karaktereiket, amely ismét a kiegyensúlyozott játékmenetet helyezi előtérbe. A PvP játékmód fő eleme az ígéretek szerint Conquest (hódítás) jellegű lesz, mely során capture-pontokat szerezhetünk, és akár katapulttal is lerombolhatjuk a bennünket akadályozó tereptárgyakat. Emellett egy „World PvP” játékmódot is ígérnek nekünk a fejlesztők, amelyben egy világméretű harc részesei lehetünk, és amibe bárhol és bármikor ki- és bekapcsolódhatunk.

Szintén újdonság a víz alatti játéktér bekerülése. Itt teljesen más fegyvereket és képességeket használhatunk majd, mint a felszínen, de szerencsére a légzésről egy korlátlan ideig alkalmazható maszk fog gondoskodni, így nem kell majd állandóan a felszínre buknunk levegőért. Sok egyéb újdonság és nyalánkság kerül még a játékba, mint például a bármikor bevethető dodging képesség, a különféle színekkel jelölt elkerülendő vagy meglátogatandó helyszínek, vagy a már akár a tanulópályákon is elénk kerülő komolyabb boss ellenfelek. A játék tehát várhatóan még szebb, még jobb, még kiegyensúlyozottabb lesz elődjénél, és számos újítással kecsegtet a harcedzett veteránok számára, ugyanakkor újoncok is bátran nekiláthatnak akár az előzmények ismerete nélkül is.

Guild Wars 2

A Guild Wars mindmáig az egyik legkidolgozottabb, legkedveltebb online szerepjáték, amely sok tekintetben offline társaihoz hasonló, mégis közösségi játékélményt nyújt a felhasználók számára. Az immáron ötödik éve készülő második epizódhoz igen nagy reményeket fűznek a világ játékosai, amely a hangzatos ígéretek, illetve az eddig kiszivárgott információk alapján nagyon is megalapozottnak tűnik. Persze most is majd az idő dönti el, hogy mi volt igaz a sok ígéretből, de ahogy jobb esetekben mondani szokták: „ha már a fele igaz, akkor is nyerünk a dolgon”. Reméljük, idén mindenre fény derül.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2
  • Guild Wars 2

Guild Wars 2

Platform:

Fejlesztő: ArenaNet

Kiadó: NCsoft

Forgalmazó: PlayON

Megjelenés: 2012. augusztus 28.

» Tovább a játék adatlapjára

gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dark Archon
Dark Archon [11629]
Én viszont szerettem az elsőt, akkor ezt rühelleni fogom? :)
Egoraptor
Egoraptor [91]
Külföldi fórumokon is csak ez megy: "I hated GW so I'm dubious
I'll like this either" - "Nem szerettem az első részt kétlem
hogy másodikat fogom..." Mintha ez magától értetődő lenne.

Na de rájönnek ha majd már mindenki GW2-ről fog beszélni.8-)
Balanses
Balanses [2136]
A kezdeti sikerek után majd rájönnek! :)
Lovi Tommy
Lovi Tommy [8084]
Annyira vucces, hogy sokan, akiknek nem jött be az első rész, esélyt sem akarnak neki adni, hallani sem akarnak erről, mert hogy ez folytatás, annyival másabb nem lehet. Nagyobbat nmem is tévedhetnének. Osztálytársaim MMO-ról MMo-ra vándolrolnak (ingyenesekt próbálgatják végig), és képtelenség meggyőzni őket arról, hogy ez lesz az, amit keresnek :D
Egoraptor
Egoraptor [91]
MMO veteránként ez az egyetlen játék ami fel tud tüzelni.
Amiket eddig olvastam, láttam + azok elmondásai akik játszottak
vele - mind mind nagyon pozitívak számomra.

Végre már egy fejlesztő aki nem csak a régi jól bevált 'same old'
dolgokat veszi elő hanem van mersze kicsit felpaprikázni a műfajt.

Szóval csak a legjobbakat ArenaNet!:-)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (13 db)