26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Project C.A.R.S.

Közösségi finanszírozással készül a Slightly Mad Studios új autószimulátora.

Írta: Sityi

Belendültek a britek!
Nemrég lelkendeztem az Auto Club Revolutionről, amit a Newcastle környéki Eutechnyx hegeszt, és lám, a londoni Slightly Mad Studios a Test Drive: Ferrari mellett egy másik játékba is belefogott pár hónapja: a Project C.A.R.S.-ba. Eddig igazából semmi különleges nincs a dologban, de ha hozzáteszem azt, hogy a játék közösségi finanszírozási rendszerben készül, talán már érdekesebben hangzik… ;-)

Project C.A.R.S.

Amikor a vevő szól bele a fejlesztésbe
Aki most fizet be a játék fejlesztésébe, az nemcsak a tesztverziókkal játszhat (figyelemmel kísérve a változásokat), de akár bele is szólhat a fejlesztés menetébe – illetve a megvásárolt hozzáféréstől függően akár egy versenyzőt is elnevezhetnek róla. Mindemellett mivel ez befektetésnek minősül, megjelenéskor nemcsak egy ingyen példányt kap az illető, de az eladásoktól függően még némi profit is ütheti a markát – ami valószínűleg nem lesz rossz, mert a PC mellett bizony konzolokra is jön a pCARS. A két kezdőcsomag ára 10, illetve 25 euró, ami szerintem korrektnek minősül (a felett meg már nem érdekes :-D ).

Project C.A.R.S.

A motorháztető alatt
Emlékeztek még a Shift 1-2-re? Az ott dolgozó Madness motor fog itt is helyet kapni, természetesen alaposan feltupírozva. És mivel itt most nincs kiadó, amelyik ilyen-olyan okoknál fogva beleszólhatna a fejlesztésbe, így talán nem is túlzott optimizmus kijelenteni: a pCARS-t tényleg a rajongók fogják a maguk ízlésének megfelelően formálni. Akik pedig a Shifteket könnyű vasárnapi kocsikázásnak tartották, örülhetnek: a cél egy igazi szimulátor elkészítése. Ennek kivitelezéséhez nem mást nyertek meg, mint a bristoli Ben Collinst, aki amellett, hogy számos versenysorozatban vett részt (Formula-3, Le Mans 24h, GT, GT3, stb.), de hosszú ideig ő volt a BBC Top Gear című műsorának a rejtélyes, Stig névre hallgató tesztpilótája. Hogy miért emelem ezt ki külön? Stigként ugyanis rengeteg autót vezethetett a BMW-ktől kezdve az Aston Martinokon át a Koenigseggekig – és ha ehhez hozzátesszük versenyzői karrierjét, akkor elmondhatjuk, hogy hatalmas tudást és tapasztalatot halmozott fel, ami nagyon jól jön a fejlesztésnél. És hogy milyen sokat segít Ben a fejlesztőknek? Külön fórumtémát nyitottak neki, ahol maga osztja meg a véleményét.

Project C.A.R.S.

Pre-alfáról vagy jót... ;-)
A fejlesztés nemrég kezdődött, és jelenleg a legnagyobb hangsúlyt az autók fizikája, vezethetősége kapja. Nemrég implementálták a motorba a PhysX-et, amelyre a szimulációs számításokat bízták (nem kell megijedni, Radeon kártyával is működőképes maradt a játék), és amit eddig tapasztaltam, lenyűgözött. Kiválóan érezhető az autó, semmi olyat nem produkál, ami akárcsak kicsit is furcsa lenne – ez pedig egy alfa verzió előtti állapotú programnál nem is rossz, sőt! Már most sokféle autót kipróbálhatunk, a sima 125 köbcentis gokarttól kezdve az Ariel Atomon át a Gumpert Apollóval bezárólag. Pályából is van vagy tíz, jó pár többféle vonalvezetéssel. Ráadásul a tesztpálya kivételével ezeket mind valós helyszínekről mintázták: a Belgian Forest például Spa-Franchorchamps, Northampton Silverstone, Bologna visszafelé Imola, és még sorolhatnám.

Project C.A.R.S.

Azért nem minden fenékig tejfel, sok még a kidolgozatlanság, illetve a jelenlegi verziók leginkább egyfajta techdemóknak tekinthetők. Ugyan van lehetőségünk a gép ellen versenyezni, de látszik, hogy az MI nagyon kezdetleges még. A multi pedig kimerül a leaderboardon történő csatározásokban, de ezt néha törlik, amikor jelentős változtatást hajtanak végre a fizikai motorban. Viszont hangzatosak az ígéretek! Új karrier kezdésekor egyszerű gokartversenyzőként indulunk, és csak rajtunk múlik, melyik szakágban folytatjuk: rally, formaautó, GT, túraautó stb. A multiplayer nemcsak kompetitív lehet, de kooperatív is – akár úgy is, hogy közösen lehet egy csapatot menedzselni! A dinamikus napszak- és időjárás-változásról már nem is beszélve... Természetesen mindez megfejelve némi felhőalapú szociális hálóval, azaz lehet barátkozni, egymás rekordjait nézegetni, de akár saját tartalmat (autófényezést, autóbeállításokat vagy akár saját versenysorozatokat) is meg lehet osztani.

Project C.A.R.S.

Száz szónak is egy a vége
A recept és az összetevők adottak egy kiváló szimulátorhoz, és a jelenlegi állapotok, noha még nem mutatnak túl sok mindent, de kellően ígéretesnek tűnnek. A megjelenés elvileg legkorábban idén decemberben lenne esedékes, de ez akár csúszhat is, így hát marad a türelmes várakozás, valamint a tesztverziókkal való játék.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS
  • Project CARS

Project CARS

Platform:

Fejlesztő: Slightly Mad Studios

Kiadó: Namco

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés:
2015. május 8. PC
n/a: SteamOS, PS4, X1, WiiU

Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz/AMD Phenom II X4 940, 4 GB RAM, GeForce GTX 260/Radeon HD 5770, 25 GB HDD, Windows Vista/7 a legfrissebb service packkel

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7 3700 3,5 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, GeForce GT600/Radeon HD7000 sorozatú videokártya, 25 GB HDD, Windows 7 a legfrissebb service packkel

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!