Tavaly májusban jelent meg a Capcom kiválóan sikerült produktuma, a középkori világban játszódó Dragon's Dogma. Az akkor megjelent ismertetőmben alapvetően dicsértem a játékot, mivel pár bosszantó hiányosságától eltekintve egy nagyon élvezetes és kellően hosszadalmas kalandot élhettem át. A nagy, nyitott világ, a monumentálisan hatalmas szörnyek és az újdonságként ható csatlósrendszer nemcsak az én tetszésemet nyerte el, hanem a vásárlóközönség bizalmába is könnyen beférkőzött. A szép eladásokat produkáló játékot a Capcom idén újra kiadta, kicsit szépített a grafikán, finomított a játékmeneten és hozzácsapott egy teljesen új terepet. A Dark Arisen tehát nem egy klasszikus DLC vagy küldetéscsomag, hanem egy bővített újrakiadás.
A játék alapjai ennek megfelelően változatlanul maradtak, így nem is szeretném ismételni a tavalyi cikkben leírt dolgokat. Segítőink rendszeréről azért röviden megemlékezek: fő karakterünkhöz három további társ csatlakozhat a kalandok során. Fő csatlósunkat mi alkotjuk meg és fejlesztjük fő karakterünkhöz hasonlóan, azonban másik két társunk folyamatosan cserélődik. Az újítás ott jön be, hogy a játék által előre elkészített csatlósok mellett ide más játékosok által fejlesztett kísérőket is beválogathatunk. A portálköveken belépve ízlésünknek megfelelően válogathatunk játékostársaink fő csatlósai közül, ezáltal egy tényleg egyéni multiplayer lehetőséget kínál a Dragon's Dogma. Sajnos az eredeti kiadás hibái a bővített verzióban ugyanúgy megmaradtak. A csatlósok ezúttal is túl sokat fecsegnek, valamint sok esetben inkább hátráltatnak, mint segítenek a csatákban. Társaink mesterséges intelligenciájának hiányosságai főleg az új területen, Bitterblack Isle veszélyekkel teli szigetén lesznek zavaróak.
Az új kazamatarendszer kegyetlen nehézségű kihívást támaszt a mindenre elszánt kalandoroknak.
A Dark Arisen fő újdonságának számító kazamatarendszer ugyanis kegyetlen nehézségű kihívást támaszt a mindenre elszánt kalandoroknak. A Dragon's Dogma kezdőterületéről, Cassardis kikötőjéből elérhető szigetre 60-70-es szint alatt nem érdemes ellátogatni, de még ezt követően is fogcsikorgató harcokra számíthatunk. Az új küldetésnek nincs túl kidolgozott története: egy amnéziában szenvedő, Olra nevű hölgy kéri segítségünket emlékei visszaszerzéséhez, amelyet a sziget mély kazamatáiba lejutva tudunk abszolválni. A hölgy mellett még egy NPC-vel fogunk összefutni, a kereskedő Barroch a kazamatákban többször is feltűnik. Nála vásárolhatunk, eladhatunk, raktározhatunk felszereléseket, valamint fejleszthetünk is cuccainkon. Az eddigi legmagasabb felszerelés-fejlettségi szint két továbbival bővült, így rendkívül ritka hozzávalók segítségével még táposabb páncélokat, fegyvereket gyárthatunk. A sziget bejáratánál álldogáló Olra pedig a karakterfejlesztés opciója mellett egy új lehetőséget is kínál. A sötét barlangrendszer és kripták mélyén ugyanis elátkozott tárgyakat is fogunk találni, amelyeket csak Olra tud megtisztítani, természetesen busás fizetségért cserébe.
A Bitterblack Isle területén a fő fizetőeszköz nem a pénz lesz, hanem a nálunk magasabb szintű csatlósok felbérléséhez egyaránt igénybe vett rift kristályok. Elég sok helyen találhatunk belőle, de a magasabb szintű elátkozott felszerelések megtisztítása is sokba kerül, valamint a sajnos törött állapotban fellelhető rift portálkövek megjavítása is költséges.
A remekül kidolgozott, vészjósló és klausztrofóbiás érzetet keltő barlangrendszerben emlékezetes főellenfelekkel is fogunk találkozni.
A többszintes katakombarendszert amúgy kiválóan felépítették. Szerencsére megnyithatunk belőle a kezdőterepre visszavezető rövidítéseket, így nem kell újra végigcaplatunk az egészen, ha meg akarjuk látogatni Olrát. A már korábban is említett komoly kihívás amellett, hogy nagy motivációt nyújt az elszánt akció-RPG veteránoknak, a vége felé már igazságtalanul bosszantó részeket is tartalmaz. Egyes helyeken már az általam rajongásig szeretett Dark Soulsra emlékeztetett a szadizmus szintje, bár lehet, hogy kevés volt az új terület kezdésekor a 63-as karakterszintem. A remekül kidolgozott, vészjósló és klausztrofóbiás érzetet keltő barlangrendszerben emlékezetes főellenfelekkel is fogunk találkozni, amelyek gigantikus méretekkel és életerővel bírnak. Bizony van olyan harc, amelyet jó fél órás kemény küzdelemben fogunk megnyerni, például ezek közé tartozik a legnagyobb kihívást támasztó végső összecsapás Daimonnal. Kalandjaink során többször fel fog tűnni a Halál is, hogy kaszájának egyetlen suhintásával kivégezzen minket vagy csatlósainkat. Nem érdemes leállni vele harcolni, inkább azonnal kezdjünk el menekülni, mivel úgyis mi húzzuk a rövidebbet (kivéve, ha 100-as szint feletti tápos karakterekkel rendelkezünk). A jó 10-15 órás kaland befejezésével egyébként nincs vége a Bitterback Isle által kínált kihívásoknak, ugyanis második nekifutásra új, még keményebb szörnyek tűnnek fel a már bejárt terepen, valamint a végső főellenfél Daimon is továbbfejlődött formában keseríti meg az életünket.
A Bitterblack Isle mellett pár további újdonságot is kínál a Dark Arisen, azonban ezek inkább csak kiegészítő jelleggel bírnak. Új skillek, felszerelések bővítik az alapjáték eddig is széles kínálatát, valamint aki már rendelkezett az eredeti játékkal, egy végtelen használattal bíró teleportkövet, 100 000 rift kristályt és új páncélokat kap jutalomként. Az alapjátékban sokat kritizált hosszas barangolások lerövidítésére is erőfeszítéseket tett a Capcom, ugyanis sokkal olcsóbban megvásárolhatóak és sűrűbben fellelhetőek lettek a teleportkövek. A mentési rendszer persze továbbra sem felhasználóbarát, de ezzel együtt lehet élni. Technikai szempontból az egy évvel ezelőtt már megismert színvonalat kapjuk, amely még mindig korrekt minőségű körítést biztosít a kalandokhoz.
A Dragon's Dogma: Dark Arisen főleg azoknak ajánlható, akiknek tavaly valamilyen okból kimaradt a Capcom élvezetes akció-RPG játéka. Most egy extrákkal ellátott, kibővített csomagot kaphatnak meg, amely hosszú hetekre le fogja kötni őket. Mellettük még a fanatikus rajongóknak javasolt a szoftver beszerzése, akik szívesen kalandoznának pár órával többet a már megismert játékvilágban és meg tudnak birkózni a vért izzasztó nehézségi szinttel.