25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition

A pokol befagyott, a Belmont klán végre asztali gépekre is ellátogatott.

Írta: Zoo_Lee 5 hozzászólás

Annak ellenére, hogy a Castlevania az első rész megjelenése óta a legsikeresebb és legismertebb akció-platformer címek közé tartozik, személyi számítógépeinket messziről elkerülte az elmúlt évtizedek során. Ennek okát nem érdemes firtatni, inkább adjunk hálát a játékok istenének és más hasonló felelős erőknek, hogy a Konami az utóbbi időben (talán a generációváltás miatt) ismét nyit a PC-s piac felé, és nemcsak az új Metal Gear és a februárban megjelenő következő Castlevania érkezik kedvenc gépünkre, hanem kis felzárkóztatásként utóbbi első részét is megkaptuk, az összes DLC-vel és némi grafikai tuninggal.
Ezen a ponton felhívnám a figyelmet arra, hogy az alant elkövetkező sorok egy gyors összefoglalást leszámítva kizárólag a PC-s porttal foglalkoznak.

Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition

Krisztus után 1047-ben járunk, amikor a sötétség eluralkodott a világon, Isten látszólag elfordult az emberiségtől, kipusztulás szélére került fajunk démoni teremtményektől szenved, nem mellékesen még a halottak lelkei sem képesek továbblépni a túlvilágra. Hősünk, Gabriel Belmont, a Fény Testvériségének lovagja szent küldetésen van, amelynek során ki kell derítenie, hogyan szabadultak el a gonosz erők, és miért nem érkezik segítség a Mennyből. A választás egy személyes tragédia miatt esett rá, a feleségét, Marie-t ugyanis néhány nappal korábban borzalmas módon meggyilkolták, és a Testvériség vezetői abban reménykednek, ha a nő lelke sem volt képes a Mennybe jutni, Gabriel talán kapcsolatba léphet vele, és így szembeszállhat a rejtélyes Árnyak Uraival.

Így kezdődik meg laza 20 órás utazásunk (a bónusz kihívások és gyűjtögetés miatti újrajátszást nem számítva), amelynek során Gabriel vámpírokkal, vérfarkasokkal, élőhalottakkal és démonokkal néz farkasszemet. A játék hack-and-slash alapokon nyugszik, a megszokottnál talán kicsivel több ügyességi és platformer elemmel. Legfőbb fegyverünk a Combat Cross, a láncban végződő kereszt, amelyet a történet előrehaladtával egyre erősebb képességekkel erősítünk, illetve Gabriel különböző mágikus ereklyékhez is hozzájut, amelyek további speciális képességekkel ruházzák fel – a Fény és Sötétség erőinek ideiglenes használata, egy páncélkesztyű, ami minden akadályt áttör, és sok hasonló nyalánkság. A kihívás szintje is kellemesen magas, nem kínozza annyira az egyszeri játékost, mint mondjuk a Devil May Cry harmadik része, viszont még legkönnyebb fokozaton is könnyen el lehet vérezni, ha valaki figyelmetlen. Az okos taktikázást ellenben nagyon erősen jutalmazza a játék: ha sérülés nélkül kombózunk folyamatosan, egy fókusz sáv feltöltése után minden csapásunkkal mágikus gömbökhöz juthatunk, amelyek a fény- vagy árnyékmágiánk szintjét töltik fel. A hosszadalmas küldetés során az újabb és újabb fegyvereknek, ereklyéknek köszönhetően a játék időről időre bedob némi változatosságot, bár őszintén megvallva, még ha ez nem is lenne, a remek, csavarokban gazdag történet, amely Hideo Kojima kezét is magán viseli, önmagában megérne egy végigjátszást.

Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition

De változatosságban nincs hiba, és a készítők még a körítéssel sem spóroltak. A grafika és a pályadesign már a megjelenéskor is szemkápráztató volt, a zenék helyenként eszméletlen epikusak, amelyeket a játékosok többsége szerintem még játékon kívül is bármikor szívesen hallgatna, a koronát pedig a fantasztikus szinkronszínészek teszik fel, Robert Carlyle-lal és a narrátor szerepét is betöltő Patrick Stewarttal az élen.

És akkor nézzük a portolást... A grafika ezúttal is látványosan szebb asztali gépünkön, ha a hardver elég erős, a felbontást 1920*1080-ra is állíthatjuk, általánosságban sokkal szebb színpalettában, élesebb textúrákban gyönyörködhetünk, és míg anno a konzolos változatot több kritika érte fps-esések miatt, PC-n én ilyet nem tapasztaltam a tesztelés során, a néhány lassulás, amivel találkoztam, mind játékelemek voltak. A verzió stabil, az opcióknál a felbontás mellett kicsit alaposabban is állíthatjuk a grafikai részletességet (bár a lehetőségek messze nem az eget súrolják), a nehézségi szintet (ha az elsőre választott mégis túl nehéznek bizonyulna) és a kontroller rezgését is... Merthogy igen, bár a játék irányítható billentyűzetről (egeret nem támogat), hack-and-slash révén rengeteg különböző gombot kell elég gyorsan használnunk, és a DualShock 3 kontrolleremmel sokkal könnyebben boldogultam, mint a W,A,S,D,K,I,J,L,Q,U... (túl hosszú, inkább nem írom végig) sorozattal.

Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition

Annyit nehezményezek a játékban, hogy bár az Ultimate Edition nem tűzött ki magasabb célt, mint a Lords of Shadow és DLC-jei portolását, nem bántam volna, ha azon a néhány hibán, amelyek a konzolos verziót is szennyezték három éve, egy picit javítottak volna. Kifejezetten idegesítő például, hogy egy-egy platform rész végén, ha a következő akadály szélére esek, azon egy kis bug miatt néha keresztülzuhanok, és kezdhetem újra, büntetésként kicsit kevesebb élettel. Valamint – bár ez nem konkrét hiba – a fix kameranézet is eléggé idegesített párszor, amikor emiatt nem láthattam, mire készülnek ellenfeleim, mi áll éppen előttem.

Ezektől függetlenül a Castlevania: Lords of Shadow még három év után is egy gyönyörű, monumentális és végtelenül szórakoztató hack-and-slash gyöngyszem, amelyet bátran merek ajánlani a műfaj rajongóinak, és azoknak, akik esetleg konzolon sem játszottak még vele. Egy kontroller beszerzése ajánlott, de maga a játék igen baráti áron érhető el, és bőven megéri az összeget. Nincs mese, ha szeretsz kaszabolni, régóta szemeztél a Castlevaniával, itt a tökéletes alkalom, hogy beszerezd a legteljesebb változatát.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

85%
grafika
8
hangok
9
játszhatóság
8
hangulat
9
Pozitívumok
  • Fantasztikus, epikus hangulat remek történettel
  • Szemkápráztatóan gyönyörű pályák
  • Hosszú, kellően magas kihívással
  • Magas újrajátszási faktor
Negatívumok
  • Néhány bug, főleg platform részeknél
  • A fix kamera még mindig iszonyat kényelmetlen
  • Egy jobb kontroller használata erősen ajánlott

További képek

  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow
  • Castlevania: Lords of Shadow

Castlevania: Lords of Shadow

Platform:

Fejlesztő: Mercurysteam

Kiadó: Konami

Forgalmazó: PlayON

Megjelenés:
2010. ősz PS3, X360
n/a: PC

Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 1 GB RAM, 512 MB-os DirectX 9.0 kompatibilis videokártya, 15 GB HDD, Windows XP

Ajánlott konfiguráció: Négymagos processzor, 2 GB RAM, 1 GB-os DirectX 11 kompatibilis videokártya, 15 GB HDD, Windows 7

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

VodevilX
VodevilX [11345]
Nagyon jó kis játék ez! Picit olyan mindenes. Egyedül az zavar, hogy később kapsz meg képességeket, és vissza kell járni néhány upgrade miatt, ha kell... Ez picit erőszkos megoldás. Örülök, hogy megkaptuk PC-re, meg az sem rossz hogy jön majd a folytatás is hamarosan.
VodevilX
VodevilX [11345]
Amazonon 15 dolcsi hétvégén, be is fizetem rá... (pedig nem biztos hogy ezt most kellene...) :(:D
Kíváncsi vagyok milyen lesz, az eleje elég feelinges, amolyan hiánypótló fantasy/kaland/hack'n slash téma, ennél fogva bejön.
A fix kamera meg picit resident evil nosztaligát hoz elő belőlem, de nem zavaró (eddig)
tibi1989
tibi1989 [54]
"Az egértámogatást az alap beállításokra értettem - ergo még ha állítod is, itt a fejlesztők alapértelmezett döntése szerint a billentyűzetnek elegendőnek kellene lennie."

Ja. Így már érthető. Az nekem is kicsit furcsa volt.

"A helyenként mozgatható kamera érdekes, nekem kontrollerrel egyszer sem engedte, ez főleg az első Lord elleni harcban volt hatalmas szívás"

Ott még nem tartok, majd kiderül, hogy mennyire lesz frusztráló egérrel, bár még nagyon az elején vagyok, de nekem eddig nem volt gond a kameranézettel.
Zoo_Lee
Zoo_Lee [402]
Az egértámogatást az alap beállításokra értettem - ergo még ha állítod is, itt a fejlesztők alapértelmezett döntése szerint a billentyűzetnek elegendőnek kellene lennie. Ilyen jellegű portoknál azért legalább a két támadástípust az egérre szokták kiosztani...

A helyenként mozgatható kamera érdekes, nekem kontrollerrel egyszer sem engedte, ez főleg az első Lord elleni harcban volt hatalmas szívás, amikor az utolsó fázisban a szobrokat kell lerombolnod, és közben folyamatosan kerülgetni a támadásait - néha csak tippelni tudtam, hogy épp hol van, és milyen támadásra készül. A szabadon mozgatható kamera a Lords of Shadow 2 nagy újításai között is szerepel, de ezek után már néhány pályát kipróbálok majd egérrel, és a másik gamepademmel is (köszi a tippet).
tibi1989
tibi1989 [54]
Szép cikk (mind bármelyik másik - sokat segítenek egy-egy játék előzetes (és utólagos) megítélésében), de lenne néhány észrevételem; :D

"...bár a játék irányítható billentyűzetről (egeret nem támogat)..."

Nem-e? Én minden gond nélkül variáltam az irányítást. Kedvemre megszabhattam, SŐT! még az egeret is bevontam és minden gond nélkül bármely gombjára, bármelyik mozdulatot/cselekvést megadhatom. Így abszolút nincs szükség "W,A,S,D,K,I,J,L,Q,U..." sorozatra, igaz, ettől nem lesz rövidebb, de könnyebb (5 gombos egérrel legalábbbis).

"a fix kameranézet is eléggé idegesített párszor"

Fix kameranézet? Néhány helyen valóban be van fixálva, de ha az egeret is bevonjuk az irányításba, akkor sok helyen épp úgy mozgathatóvá válik a kamera, mint bármely más játéknál.


A még fel nem tett kérdésekre a válasz:
1. A játék eredeti.
2. Semmilyen "hack" vagy "mod" nincs beiktatva.
3. Igen, én is a Castlevenia - Lords of Shadow PC-s változatáról beszélek (írok)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)