Az idén novemberben 10. évét betöltő World of Warcraft ötödik kiegészítője jelenik meg hamarosan, nagy valószínűséggel az évforduló környékén. Annak idején, amikor először szóba került a WoW neve, azt sem tudtam elképzelni, hogy sikeres lesz-e egyáltalán, nemhogy 10 évig töretlenül a legnépszerűbb játékok egyikévé válik. Persze amikor először vágtam bele az azerothi küldetésekbe az első béta idején, már éreztem a bizsergést, hogy itt valamit megint nagyon eltalált a Blizzard. És ez most sem történt másképp, amikor belekóstoltam a Warlords of Draenor bétaverziójába.

A történet szerint Draenorba, az ősi ork földre kell visszautaznunk az időben, hogy megakadályozzuk Garrosh Hellscream lázítását az ősi klánok közt. Draenor pedig nem más, mint Outland, eredeti pompájában! Természetesen a hét új helyszín csak nyomokban hasonlít a már ismert földrészre. Pont ezért sajnálom, hogy az akkori kedvenc területem, Zangarmarsh óriás gombái csak elszórva láthatóak.

A szokásos újítások mellett, mint az új szinthatár (level 100), új képeségek, talentek stb. a legfontosabb a garrisonok megjelenése, vagyis a játékos végre saját kis erődítményt építhet. Ez már a kezdetek óta nagy szívfájdalma a játékosoknak, hogy igazából sehol sem érezhetik magukat otthon, és mindig büdös kocsmákban kell hagyni karaktereiket éjszakára. Egy kicsit azért dobott az ötleten a Blizzard, ugyanis nem csupán egy házat kapunk, ahová kacatjainkat szórhatjuk (sőt, igazából ilyen nincs is), hanem egy olyan komplexumot, ahol minden egyes épület felállítása új bónuszokat ad számunkra. Segítő karaktereket szerezhetünk bázisunkra, akiket legális bot módjára különböző küldetésre küldhetünk. Nyersanyagokat termelhetünk szakmáinkhoz, és természetesen itt is szintezés formájában növelhetjük területünket. Persze minden létező épülettípust nem fogunk tudni elhelyezni, akárcsak a gliph rendszer esetében, most is meghatározott számú kis/közepes/nagy terület áll rendelkezésünkre. Attól függően kell kombinálnunk, hogy milyen bónuszokat szeretnénk. Megfelelő épülettel akár három szakmánk lehet. Maga a garrison horda és alliance oldalon is fix helyen van. Az előbbi Frostfire Ridge-ben, az utóbbi Shadowmoon Valley-ben. Viszont későbbi területeken elhelyezhetünk úgynevezett előőrsöket, és az új küldetésekkel új tervrajzokat, segítőket kaphatunk.

Másik látványos újdonság a régi karakterek újramodellezése. Amennyire lelkes voltam ezért az elején, most épp annyira vagyok csalódott picit. Ugyanis azáltal hogy részletesebb lett az arcok geometriája, már nem elég pár átrajzolt textúra a változatos külsőhöz. Hiába kattintgatok a különböző arcbeállítások közt, a csini sötételf csajomból transzvesztita lett. :-( Még reménykedem egy kis átplasztikázásban a végleges verzió előtt, de amúgy tényleg ráfért már a régi fajokra a ráncfelvarrás.

További két fontos újítás inkább segítség: egyik karakterünket ugyanis egyből 90-es szintre húzhatjuk, és így rögtön bele is vághatunk az új kalandokba. A másik változtatás pedig az, hogy a fegyverek és páncélzat értékeit normalizálták, nincs többé 548621-es stamina. Valamint eltűnik a hit, az expertise és a dodge, és egyéb új, inkább játékmechanikai statokat kapunk, mint például a movement speed vagy a cleave. Valószínűleg a WildStar harcrendszerét próbálják koppintani, ami nem is baj!

Azt hiszem, a fent részletezett újdonságokkal jóval több embert fog visszacsábítani a kiegészítő, mint pandás elődje, ami azt jelenti, hogy egy jó ideig még nem lesz ingyenes a World of Warcraft. De ennyi még belefér.