Egy körökre osztott, poszt-apokaliptikus stratégiai/taktikai játék készül a Red Katana argentin fejlesztőcsapat kezei alatt Fallen: A2P Protocol néven. A készítők egy világot alkottak, amelyben nem a mostanában népszerű zombik és földönkívüliek, hanem az emberek okozták a világkatasztrófát.
A jövőbeli káosz oka pedig az, hogy 2125-ben a GENPRO vállalat létrehozott egy új energiaforrást, az A2P-t. Használatának már a kezdetektől voltak ellenzői, aggodalmuk pedig beigazolódott, amikor megváltozott a bolygó időjárása. Az országhatárokat elmosta a szökőár, vihar tombol a földön, sűrű köd, savas eső és a földet ellepő „Por” nehezíti az emberek életét. Az energiaforrás használatát ellenzők egy szervezetet hoztak létre ARKANE néven, amely hadba szállt a használókkal, pontosabban a GENPRO magánhadseregével. De vannak, akik egyik oldalhoz sem csatlakoztak, ilyen például az a járműkaraván is, amelyet mi irányítunk. Csapatunkkal nemcsak harcolnunk kell, de az utánpótlást is a pályákon kell összegyűjteni. Viszont a döntések, amit a egyes helyzetekben meghozunk, nemcsak a karavánra, de később a világ sorsára is hatással lesz.
A játék pre-alfa verziójában egy kipróbálható pálya volt, amelyben a készítők bemutatták elképzeléseiket. A helyszín ebben egy romos metróállomás, ahonnan az A2P generátor leállítása után ki kell jutni. A játék stílusához híven nyomasztó légkör, piszkos és romos környezet jellemzi, mindent belepet a Por, és csak a vörös lángok színesítik meg itt-ott a területet. A pályát és a karakterek 3D-ben vannak, és a kamera is forgatható, aminek köszönhetően könnyebb átlátni az egész területet. Az egész pályát be lehet járni a kamerával, viszont az ellenfelek helyét előre nem lehetet látni, váratlanul bukkantak fel az egyes pályaszakaszok elérésekor.
Az irányított csapat négy főből állt: vegyesen voltak mesterlövészpuskások és géppisztolyosok. A két különböző fegyvert használók tevékenységei között és mozgási területük nagyságában volt eltérés. Egy körön belül két dolgot tehet egy karakter, ezek egyike a mozgási lehetőség. A kijelölt területen belül bárhova lehet lépni, de ha egyszer megáll egy karakter, már csak a következő körben léphet újra. A másik lehetőség a tevékenység, amelyből körönként csak egyet lehet használn. Ilyen például a lövés, a keresés, az újratárazás és a gránátdobás. Személy szerint az újratárazás és lövés lehetőség volt a feltűnő, ugyanis egy körön belül nem lehet ezeket egyszerre használni. Üres tárral pedig egyelőre csak elbújni tudott a karakter. A készítők megjegyzése szerint ha nem szeretne a játékos kővel dobálózni vagy késel hadakozni, akkor jobb, ha az újratárazásra is odafigyel. Ebben benne van más alternatív lehetőségek használata is, azonban azokat a kipróbált pre-alfa verzió nem tartalmazta.
Ahogy már egyre több játékba, a Fallen A2P Protocolba is belekerült a fedezék kijelzése, azaz annak, hogy mennyire védett a mező, ahol az egérmutató éppen áll. Például egy autónak csak az alsó része nyújt védelmet, az ablakokon keresztül eltalálhatják a karaktert, ezzel szemben egy konténer vagy egy fal egészen megvédi, persze csak arról az oldalról. Azonban a találati esélyt a jó fedezék kiválasztásán kívül az időjárás is nagyban befolyásolja. Ilyen például, amikor induláskor a generátor hőtorzulást okozott, aminek a következtében szinte alig lehetett látni az ellenfeleket, sőt, ha nem lett volna a csapattagok feje fellett ott a jelzés, akkor még azokat is kereshettem volna.
A Fallen A2P Protocol fejlesztői Kickstarteren már elérték a kitűzött 75000 dolláros célt, a Steam Greenlighton is sikert arattak, és a Humble Bundle kínálatába is bekerült játékuk. Így idővel megtudhatjuk, hogyan sikerül megvalósítaniuk az olyan ígéreteiket, mint a korlátozott nyersanyag, a limitált lőszermennyiség, a rombolható környezet, a karakterfejlődés és karakterünk testre szabása, a változó időjárás, valamint a fegyvergyártás és -fejlesztés.