Az elmúlt hónapok eseménydúsan teltek az ArenaNet háza táján. Első körben a nyár végén ingyenessé vált a Guild Wars 2, majd október végén megjelent a kiegészítő, a Heart of Thorns. A fejlesztők több újítást is ígértek, amelyekkel mind az eddigi rajongóknak, mind az új játékosoknak kedvezni akartak. Lássuk, beváltak-e ezek?
Egy nyílt világú MMO esetében alapvető követelmény az óriási, aprólékosan kidolgozott, változatos világ, amely számtalan felfedezni való dolgot kínál a játékosoknak. Nos, ennek a kritériumnak a Guild Wars 2 már a három évvel ezelőtti megjelenésekor is kitűnően megfelelt, ám most, a Heart of Thorns megjelenésével azt kell mondjam, a fejlesztőknek sikerült még saját magukon is túltenniük. Négy új területet kapunk felfedezésre, ám ebben is van csavar: a Maguuma dzsungel vertikálisan is bejárható, így hol az aljnövényzetben fogjuk előreverekedni magunkat, hol épp a magasban fogunk kóborolni, az új események nyomában. A dzsungel minden egyes négyzetcentimétere él, és bizony volt, hogy azon kaptam magam, hogy csak álltam egy helyben, és a környezetet figyeltem. Ez azonban gyakran azt eredményezte, hogy fűbe haraptam, mivel egy dzsungel nem a legideálisabb hely az ácsorgásra, és ez így van a Heart of Thorns esetében is.
Az ellenségek bizony képesek még a veteránokat is megizzasztani, nemcsak számbeli fölényük, hanem képességeik révén is. Az eddigi küldetésrendszer megváltozott, most már előőrsökön kapjuk meg feladatainkat, amelyek átvezetnek minket a területeken, és nagymértékű együttműködést követel meg a játékosoktól, feltéve, hogy azok a legmagasabb szintű jutalomból szeretnének részesülni. Márpedig ki ne akarná a maga jó nagy szeletét a tortából, ha az a jobbnál jobb tárgyakon kívül rengeteg tapasztalati pontot is jelent?
A kiegészítő nem hozott magával több szintet a játékosoknak, helyette egy Mastery nevű rendszert kaptunk, aminek fejlesztésével akár új utazási módokat is megismerhetünk, vagy különböző népek nyelvét tanulhatjuk meg, így elnyerve bizalmukat. Ez nem csak annak a karakterünknek szól, amelyikkel épp játszunk: a teljes fiókunk részesül az elért bónuszokból. Mint említettem, megtanulhatjuk a Maguuma dzsungel népeinek nyelvét, így akár kereskedhetünk is velük, vagy akár új területeket is felfedezhetünk. Az új utazási módok közé tartozik a sikló, amit bizony jó, ha okosan használunk, mivel csak meghatározott pontokon lehet használni, illetve könnyen egy fa tetején találhatjuk magunkat, ha nem figyelünk, rosszabb esetben pedig jókorát zuhanhatunk.
A klánok mostantól saját épületet kapnak, amit a tagok tovább fejleszthetnek, illetve itt összegyűlhetnek, felkészülhetnek a különböző eseményekre, klán küldetésekre, vagy akár össze is csaphatnak egymással. A magas szintű játékosokat a fejlesztők új kihívásokkal állítják szembe, amelyek sok-sok órára a számítógép elé szegezhetik a rajongókat. A PvE mód raidekkel is bővül majd a későbbiekben, amik új, tízfős csapatoknak szóló, magas szintű kihívások lesznek. A PvP mód szerelmesei is örülhetnek, mivel bekerült a Stronghold mód. Ez lényegében a Guild versus Guild továbbfejlesztett változata, amihez nem szükséges, hogy egy klán tagja legyünk. A fejlesztők elmondása szerint a MOBA játékok inspirálták őket, amikor ezt elkészítették. A World versus World is kapott egy új térképet, ahol az erődök sajátos, egyedi képességeket biztosítanak.
Új professziót is kaptunk a kiegészítővel, a revenant személyében. Ez egy nehéz páncélt viselő harcos, félúton a warrior és a guardian között, aki a mist erejének segítségével a múlt legendás harcosait idézi meg, és erejüket felhasználva száll szembe ellenfeleivel. A professzió érdekessége, hogy egyszerre két szellemet állíthatunk csatasorba, és harc közben válthatunk közöttük. Ilyenkor képességeink kicserélődnek, attól függően, milyen legendás alak erejét hívtuk segítségül. Bekerültek továbbá a specializációk, amelyek az eddigi fejlődési rendszert váltják fel. Három specializációt tarthatunk fenn egyszerre, amelyek között bármikor válthatunk harcon kívül. Ezen felül minden professzió kapott egy elit specializációt, amivel képesek leszünk olyan fegyvereket is használni, amelyekhez eddig nem fértünk hozzá, illetve új képességeket is kapunk. Ezek teljesen új megközelítést adnak professzióinknak, és elérésükhöz teljes egészében meg kell ismernünk karakterünket, és az összes többi specializációt fel kell oldanunk.
Tovább folytatódik a személyes történet is, ami a Guild Wars 2 egyik legnagyobb erőssége. Az alapjátékot lezáró események után a játékosok újult erővel vághatnak bele a történésekbe, és figyelemmel kísérhetjük a szétszóródott Pact erők harcát Mordremoth és szolgálói ellen.
Sajnos azonban a játékon már meglátszik, hogy három éve indult, és ezen a kiegészítő sem változtat. A zene kellemes, viszont bizonyos hangokat nem sikerült a fejlesztőknek eltalálni.
A kiegészítő önmagában sok újdonságot tartogat a játékosoknak, mind PvE, mind PvP tekintetében. Ezek az újítások véleményem szerint képesek új lendületet adni a játéknak, viszont csak részben orvosolják annak eddigi hibáit. Csodát sem szabad azonban várnunk a tőle. Aki eddig is szerette a Guild Wars 2-t, annak a kiegészítő egy nagyon jó vétel lehet, viszont akit már az alapjáték se fogott meg, annak a véleményét a Heart of Thorns sem fogja egy csapásra megváltoztatni.