25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Project CARS 2

Úton a tökéletesség felé – második felvonás.

Írta: Sityi 2 hozzászólás

2012-ben a Slightly Mad Studios gondolt egy merészet, és az új autós játékukat nemcsak közösségi finanszírozású, hanem közösségi fejlesztésű alapokra is helyezték. Ennek gyümölcse lett a Project CARS, amely méltán lett sikeres – alapvetően fantasztikusra sikeredett, de akadtak bosszantó apróságok, hiányosságok, ami miatt azért bőven volt még hova fejlődni. Itt a második nekifutás, lássuk, hova és hogyan sikerült fejlődni!

Project CARS 2

Kezdjük a látvánnyal, hiszen ez tűnik fel legelőször. Az első rész kiemelkedő volt e tekintetben, így most csak némi finomhangolást kaptunk, nagy fejlődésre ne számítson senki. Elképesztő, mit sikerült kihozni a már koros DirectX 11-ből – emiatt kicsit azért vérzik a szívem, hogy ugyanez DirectX 12 vagy Vulkan alatt milyen lehetne. Hangok terén ugyanez a szitu: nem revolúció, „csak” evolúció. Lehet, hogy nekem van botfülem, de ennél a játéknál tűnnek eddig a legjobbnak a gumihangok (ahogy csikorognak, sikítanak stb.), ami már csak azért is fontos, mert innen hamarabb lehet tudni, hogy verdánk épp készül megcsúszni. Sok szót nem vesztegetnék erre tovább: a trailerek nem hazudnak, tényleg ilyen szép a Project CARS 2.

Project CARS 2

Na de mi a helyzet az irányítással? Ahogy egy szimulátorhoz illik, billentyűzettel felejtős. A gamepades irányítást átdolgozták, így segítségekkel már nem is olyan rossz – de kormánnyal teljesedik ki igazán az élmény. Én tudom, hogy elég drága egy normális kormány bármelyik platformhoz; de ha valami, hát a Project CARS 2 miatt érdemes beleinvesztálni egybe. A vezetési élmény nagyon ott van (szerintem van azon a szinten, mint a tömegek által etalonnak tartott Assetto Corsáé), az autók semmi meglepőt nem csinálnak; vagy ha mégis, hát a visszajátszásból kiderül, mi voltunk mégis bénák. Vagy egyszerűen nem fekszik nekünk az adott kocsi – ezzel sincs baj, van ilyen. De egy kicsit muszáj ellentmondanom magamnak itt: van pár autó (szerencsére kevés), amit vélhetőleg nem teszteltek le teljesen, vagy valami gubanc lehet velük, mert körözgetéseim során furcsán hirtelen vesztettem el a tapadást. Egy példa: a GT3-as osztályban nekem az Acura NSX fekszik a legjobban, de a Bentley Continental se rossz (sőt). Viszont a BMW-ket valahogy nem érzem: az M6-ra még tudom azt mondani, hogy egyszerűen nem fekszik az én vezetési stílusomnak; a Z4-gyel viszont előjönnek a fura megpördülések, kicsúszások – más játékokban ugyanez az autó kezesebben viselkedik. Nincs kizárva, hogy igazából csak az autó beállításaival van gond, bár amit állítgatni próbáltam, az nem tette sokkal jobbá...

Project CARS 2

És ha már az autó beállítási szóba jöttek: a Milestone után az SMS is felfogadott egy versenymérnököt, így akik elveszettnek érzik magukat a rugóutak, guminyomásértékek és sebességfokozatok között, ők sincsenek magukra hagyva. A válaszlehetőségek közül kell kiválasztani azt, ami a legjobban leírja a járgány jelenlegi viselkedését, a mérnök pedig ennek megfelelően változtat a beállításokon. Ha pedig mégis beleássuk magunkat a sűrűjébe, nem árt észben tartani, hogy a kipörgés- és blokkolásgátló százalékos értékei nem ezek erősségét mutatja, hanem azt, hogy mennyire engedje kipörögni/blokkolni a kerekeket. ;-)

Project CARS 2

Választék tekintetében igen impozáns felhozatallal büszkélkedhet a Project CARS 2 (még akkor is, ha ezt pár elvakult Gran Turismo/Forza Motorsport rajongó még mindig kevésnek tartja kedvencükkel összemérve). 189 autó, 63 pálya 146 vonalvezetéssel – hosszú időre képes lekötni bármely karosszékpilótát. Ami még tovább fűszerezi ezt, az az időjárás: pályaautós versenyeket ritkán rendeznek hóesésben, de itt erre is lehetőség van – és természetesen az első rész nappal-éjszaka ciklusa is megmaradt. Ennek köszönhetően egész bizarr kombinációkat is összehozhatunk: hóvihar+Laguna Seca+Formula-A... :-D Újdonság, hogy immáron nem csak az aszfalton csapathatjuk, ugyanis a rallycross is bekerült – bár nem vagyok róla teljesen meggyőződve, hogy ez jó ötlet volt. Kicsit kilóg a többi válfaj közül (GT, endurance, IndyCar stb.), pont amiatt, hogy ez nem a hagyományos értelemben vett pályaversenyzés. A DiRT Rallyhoz képest itt nehezebb vezetni és uralni a gépeket, de az igazat megvallva hosszas játék után sem tudtam eldönteni, hogy ez most jó, vagy sem – szeretni biztos nem fogom a Project CARS 2 rallycross részét.

Project CARS 2

Játékmódok tekintetében a szokásos felhozatalt találjuk: karriermód, gyakorlás, gyorskörök, multi. Utóbbinál egy besorolási rendszer gondoskodik arról, hogy hasonló szintű versenyzők kerüljenek össze. Ami szokatlan, hogy ez a besorolás nézi az egyjátékos módokban nyújtott teljesítményünket is. Sajnos a beígért bajnokságszervező nincs jelen a játékban (tehát egy online ligát még nem lehet csak a Project CARS 2 eszközeivel levezényelni, gondolva itt a bajnokság állásának egyik versenyről a másikra történő átvezetésére például), de remélhetőleg ezt az ígéretet a későbbiekben teljesítik. A karriermód pedig az első rész mintájára eléggé szabad (sokféle szakágban elkezdhetjük, és az átigazolásaink sincsenek különösképpen megkötve), nekem viszont hiányzik az a plusz, amit az F1 2017 adott: egyrészt a prezentálás, másrészt a szezon közbeni fejlesztések. Az MI pedig továbbra is kissé hektikus – általában egész jókat lehet vele meccselni, de pár pálya-autó kombináció látványosan nem fekszik neki (gyors autókkal ne küldjük a Nordschleifére). Ja igen, és még mindig a készítők, illetve a WMD-tagok után vannak elnevezve az MI-pilóták – amivel alapesetben semmi problémám nem lenne, de licencelt bajnokságoknál (pl. IndyCar) illúzióromboló lehet.

Project CARS 2

A Project CARS 2 jött, látott – és engem meggyőzött. Vitán felül minden autóbolond gamer számára kötelező vétel a cucc, mivel fantasztikusan sikerült. Ugyan akad még pár problémás rész, amelyeket remélhetőleg sikerül az elkövetkezendő időszakban kikalapálni – az első részhez emlékeim szerint egy évig jöttek hibajavítások az extra tartalmakon kívül. Részleteiben lehet, hogy vannak jobb játékok, de így, egyben, egy csomagként jobb autóverseny ajánlatot nemigen találni... (Igen, tudom, hogy itt a Forza Motorsport 7 a nyakunkon, de még ha az is remekül sikerülne, a Project CARS 2 értékéből ez mit sem von le).

A Project CARS 2 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Talán az egyik legjobb autószimulátor jelenleg a piacon...
Negatívumok
  • ...bosszantó, apróbb bugokkal, hiányosságokkal.

További képek

  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2
  • Project Cars 2

Project Cars 2

Platform:

Fejlesztő: Slightly Mad Studios

Kiadó: Namco Bandai Games

Forgalmazó: Cenega

Megjelenés:
2017. szeptember 22. PC
n/a: PS4, X1

Minimális rendszerigény: Intel Core i5 5440 3,5 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 680 vagy egyenértékű videokártya, 50 GB HDD, Windows 10 (és bizonyos Windows 7 verziók)

Ajánlott konfiguráció: Intel i7 6700K, 16 GB RAM, GeForce GTX 1080/Radeon RX480, 50 GB HDD, Windows 10

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Sityi
Sityi [1619]
A te érvelési hibád.
De akkor hadd árnyaljam a képet kicsit. A Slightly Mad Studios eddig csak pályaautós versenyjátékokat fejlesztett. A rallycross viszont offroad műfaj, és a laza útfelület, a tapadás hiánya megköveteli, hogy a fizikai motor ezt is jól szimulálja. Ebben viszont a Codemastersnek van nagyobb rutinja (a Colin McRae Rally kis híján 20 éve jelent meg), így a DiRT Rallyban a rallycross kiválóan sikerült. Az SMS-nek meg szerintem van még hova fejlődnie. Írtam, hogy nem tudom egyelőre eldönteni, hogy mennyire jó vagy rossz - talán majd pár patch (és hónap) múlva jobban kirajzolódik. Első próbálozásnak viszont nem rossz, ezt készséggel elismerem.
Gulyopapa64
Gulyopapa64 [1]
Akkor te baromi fakezű lehetsz...a rallycross 10/10 lett a játékban. A valaha volt legjobb, amit valaha próbáltam ( DiRT Rally, DiRT 4, stb )
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)