26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Outcast: Second Contact

Csaknem húsz évvel az eredeti megjelenés után az Appeal kiadta klasszikus és kultikus játékának újraalkotott, felújított változatát.

Írta: Sam Starion

A belga Appeal 1999-es Outcast akció-kalandjátéka kultstátuszt nyert el az évek során, a folytatás azonban nem alakult ennyire jól. A pozitív kritikák hatására a fejlesztők az Infogrames támogatásával azonnal nekiláttak a folytatásnak, az azonban sose készült el. A kiadó PC mellett PlayStation 2-re is szerette volna látni a játékot, a fejlesztők azonban ezt lassító tényezőnek találták (inkább Xboxra portolták volna a játékot, ha már konzolról van szó – erősebb is volt a PS2-nél, és a PC-s változat átírása is egyszerűbb lett volna a Microsoft masinájára), mindez pedig végső soron oda vezetett, hogy az Appeal csődbe ment, minden munkájuk joga pedig az Infogramesre szállt.
2013-ig aztán nem is nagyon hallhattunk hivatalos infót az Outcasttal kapcsolatosan, akkor azonban az Appeal néhány alapítója megszerezte az Ataritól a játék jogait, és Kickstarter kampányba kezdtek egy HD remake készítéséhez. Ez azonban csúfosan elbukott, a pénz felét se sikerült összekalapozniuk. Így aztán 2014 végén kiadták az eredeti játék 1.1-es verzióját, amely már futott az aktuális oprendszereken, 1080p-s felbontást is támogatott, és kicsit módosítottak az irányításon és az inventoryn. Ez viszont már jól szerepelt, összegyűlt a megfelelő keret egy teljes megújításhoz, és bejelentették az Outcast: Second Contactot, ami nemrégiben meg is érkezett PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Outcast: Second Contact

Hogy miről szól az Outcast és mitől lett kultikus? A történet szerint tudósok egy csoportjának sikerült féregjáratot nyitniuk egy párhuzamos univerzumba, ám az átküldött szondát tönkretette egy idegen lény, ami olyan anomáliához vezetett, amelynek következtében a féreglyukból egy egyre növekvő fekete lyuk lett, ami 25 napon belül elnyeli az egész Föld bolygót. Nincs mit tenni, muszáj lesz valakiknek átmenniük a lyukon, és valahogy helyrehozni a hibát. Ki is jelölnek egy néhány fős csapatot erre a feladatra. Mi egy Cutter Slade nevű ex-kommandóst alakítunk, aki a csapat biztonságáért felel. A sebtiben összerántott banda valamennyi ellátmány kíséretében átmegy a fekete lyukon, ám valami balul sül el, ennek következtében pedig mind a csapat tagjai, mind a túléléshez szükséges ellátmány szétszóródik az idegen bolygón. Innentől kapja csak meg a játékos az irányítást, amikor is Slade-del egy kunyhóban ébredve egy idegen lény társaságában találjuk magunkat. Megtalálónk szerencsére értelmes és barátságos lény, tőle és a falubeliektől tudjuk meg, hova is kerültünk.

Outcast: Second Contact

És innentől kezdve fogjuk igazán megérteni, mi tette anno kultikussá az Outcastot. Egy olyan részletesen kidolgozott idegen civilizációt ismerhetünk meg ugyanis benne, amilyennel videojátékban nagyon ritkán találkozunk. Tökéletesen kitalált hierarchikus rendszer, vallás és berendezkedés jellemzi. Fokozatosan ismerjük meg ennek a népnek, a talanoknak az életét az Adelpha nevű bolygón.
Amellett, hogy rendkívül gazdag történettel átszőtt a játék, szabadon járhatunk-kelhetünk, amerre csak akarunk, valódi open world élményt kapunk. Kalandjáték révén rengeteget fogunk NPC-kkel beszélni, akiktől további érdekes információkat kapunk erről a civilizációról, és nem mellesleg mellékküldetéseket is adhatnak. A világban barangolva találkozni fogunk dolgozó vagy éppen pihenő talanokkal, vallási és katonai vezetőkkel, őrökkel, árusokkal, parasztokkal, és szinte mindegyikükkel leállhatunk váltani pár szót. A játék során a bolygó hét régiója közül hatot be fogunk járni, amelyek mind jelentősen különböznek egymástól. Van hegyekkel övezett, sivatagos vagy éppen mocsaras régió is, egyedi látványvilággal, városokkal, életmóddal.
Alig egy-két óra játék után beszippant minket ez az ismeretlen világ, és azon vesszük észre magunkat, hogy meg akarjuk ismerni, a végére akarunk járni a dolgoknak. Ugyanis Adelphán sem minden fenékig tejfel: egy gonosz zsarnok hatalmaskodik, aki teljesen elnyomja a népet. Minket pedig valami furcsa oknál fogva a próféciákban megjövendölt megmentőnek hisznek, akinek feladata megszabadítani ezt a világot a gonosztól. Szóval lesz feladatunk...

Outcast: Second Contact

A felturbózott grafika nagyon jót tett az Outcastnak, sokkal gazdagabb, részletesebb lett a világ, és több a tereptárgy is. Az optimalizáció sajnos nem az igazi, valamilyen érthetetlen oknál fogva körülbelül egy óra játék után én azt tapasztaltam, hogy kameraforgatásnál mintha döcögne picit, emellett sikerült már lefagyasztanom és összeomlasztanom is a játékot.
Az irányítás a mai trendeknek megfelelően WASD és egér kombóval történik. Kézre áll, de mégis esetlen. A gombkiosztás nem mindig logikus, továbbá olyan kombinációt is találtam, amiről a beállításokban nem írnak. Karakterünk mozgatása néha túl érzékeny, néha viszont pont, hogy lassú. Épületekbe belépve a kamera közelebb megy hősünkhöz, kifelé menet újra távolodik, csak túl lassan. Szerencsére ezek nem húsbavágó hibák, és könnyen ki is javíthatóak. Szükség lenne javításra a kezelőfelület esetén is, ugyanis az sem mindig egyértelmű. Fél órámba telt például rájönni, hogyan görgethetem a lexikon bejegyzéseit. Nagyon hasznos lenne felugró tooltip is a felszerelés átnézésekor, mert a rengeteg felszedhető tárgy közül nem igazán fogjuk tudni, mire is van szükségünk, illetve melyik mire használható. Annak fényében különösen hiányzik ez, hogy a beszélgetések alatti feliratozásban az idegen szavak után zárójeles formában egy rövid magyarázatot kapunk, hogy mi mit jelent. (Persze ehhez be kell kapcsolni a feliratozást a menüben.)
A megjelenés óta ugyan érkezett egy patch, amely pont a fentebb leírt hibákon javít valamit, de teljesen nem szüntette meg őket.

Outcast: Second Contact

Nagyon tudom ajánlani az Outcast: Second Contactot annak, aki szeretne egy igazán jó történettel ellátott klasszikus akció-kalandjátékkal játszani. A mai kornak megfelelő grafika rengeteget tesz hozzá az élményhez. Bár nem tökéletes, és lehetne még mit hozzátenni (például több környezeti hangot), egészen hihetetlen módon magával tud ragadni a történet, a világ, a sokszor humoros beszélgetések, valamint a báj és a nosztalgia, ami átjárja az egész játékot. Ha pedig az eladások tekintetében is jól teljesít, biztosak lehetünk benne, hogy teljesülni fog mind a fejlesztők, mind a rajongók álma, és elkészülhet a régen várt második rész.

Az Outcast: Second Contact PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült, amelyet a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosított számunkra.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Szép új grafika, ami sok, a játékot eddig nem ismerő ember számára vonzóvá teheti.
  • Remekül felépített történet és világ.
Negatívumok
  • Kisebb vizuális bugok és optimalizálatlanság.
  • Nem elég kifinomult irányítás.
  • Kevés segítség a tárgyak használatában.
  • Szegényes térkép.

További képek

  • Outcast: Second Contact
  • Outcast: Second Contact
  • Outcast: Second Contact
  • Outcast: Second Contact
  • Outcast: Second Contact

Outcast: Second Contact

Platform:

Fejlesztő: Appeal

Kiadó: Bigben Interactive

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2017. november PC
n/a: PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

Sam Starion

Sam Starion
PC-párti fotelstratéga, aki a kilencvenes évek közepe óta játszik videojátékokkal. Kedvencei a háborús taktikai játékok, RTS-ek, szimulátorok. Minél realisztikusabb, annál jobb!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!