25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Detroit: Become Human demo próbakör

Egy hónappal a premier előtt megérkezett a nagyreményű játék demója, amely nem is okozott csalódást.

Írta: GeryG 17 hozzászólás

A Quantic Dream stúdióját egyszerre innovatív és hagyománytisztelő csapat népesíti be. Hogy értem ezt? Azt bizonyára senki sem vitatja, hogy olyan fejlesztőkről van szó, akik bátran kísérleteznek újszerű megoldásokkal, egyetlen játékukat sem csapják össze, mindig érzelmekben gazdag élményt kínálnak, és nem utolsó sorban nagyon erős történeteket mesélnek el. Emellett viszont azon kevés stúdió közé tartozik, akik kivétel nélkül csak AAA-kategóriás játékokat tesznek le az asztalra, mégsem érzik nyűgnek, hogy ezekből a premier előtt demót is kiadjanak. Így tettek anno a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls esetében is. És most a Detroit: Become Human is megkapta a maga próbaverzióját.

Detroit: Become Human demo próbakör

A demóban egy nagyjából harmincperces fejezetet (vagy nevezhetjük küldetésnek is) játszhatunk végig, de valójában ennél sokkal bővebb, és ezáltal hosszabb tartalmat kapunk. Ez azért lehetséges, mert az egész játékhoz hasonlóan már ebben a viszonylag szűk kis szeletben is számos végkifejlet érhető el annak függvényében, hogy miként cselekszünk. A küldetésből egyébként már láthattunk részleteket a 2016-os E3 alkalmából is. A demóban a három főhős egyikét, Connort irányíthatjuk, akit egy túszdráma helyszínére vezényelnek tárgyalni. Azért őt, mert a túszejtő is android, akárcsak ő. A toronyház legfelső szintjén zajló események könnyen tragikus fordulatot vehetnek, ugyanis a túszszedő android egy pisztollyal tartja sakkban a rend éber őreit, miközben a tető peremén egyensúlyozik, karjaiban egy kislánnyal. Connorra (vagyis ránk) vár a feladat, hogy minél több információt gyűjtsön össze, majd ezek alapján valahogy kidumálja a helyzetet – vagy legalább a kislányt az android karjai közül.

Detroit: Become Human demo próbakör

A demóban ízelítőt kapunk Connor egyedi képességeiből, amelyekkel pillanatok alatt képes elemezni, feldolgozni és rekonstruálni korábbi eseményeket. A párbeszédeknek több végkimenetele is lehet, illetve az sem mindegy, hogy a fő feladatok előtt milyen opcionális részfeladatokat hajtunk végre. A játék kijelzi, hogy hány százalékos esélyünk van a küldetés sikeres teljesítésére, ezt a mutatót lehet a bizonyítékok és adalékinformációk felkutatásával minél magasabbra tornázni. Persze mindez fabatkát sem ér, ha aztán az éles helyzetben nem jól reagálunk egy-egy fejleményre, esetleg lebukunk, hogy hazudtunk. Egy túsztárgyalásnál nem jó ómen elveszíteni a másik egyébként is csak alig pislákoló bizalmát. De persze a Detroit akkor sem garantál semmit, ha mi a legjobb szándékkal próbáljuk alakítani az eseményeket. Mert bizony, hiába akartam én megmenteni a kislány mellett az androidot is a pusztulástól, sajnos egy-két tényező elkerülte a figyelmemet, így pontosan az lett a vége, ami anno az E3-as trailerben is.

Detroit: Become Human demo próbakör

A Detroit: Become Human már azzal megvett magának, hogy a Quantic Dream fejleszti. Ehhez jött az évek során az egyre több kép, video és információ, most pedig az i-re a pontot a demo tette fel. A premierig még épp egy hónap van hátra, de már most nagy tétben merek rá fogadni, hogy minden percét imádni fogom. Aki szerette a stúdió korábbi játékait, illetve a moziszerű játékélményt, annak kötelező darab lehet. Persze a dolgot árnyalhatja, hogy kizárólag PlayStation 4-re fog megjelenni, de ha van olyan aktuális exkluzív játék (a God of War mellett), amiért érdemes beruházni a Sony konzoljába, akkor az a Detroit: Become Human. Aki nem hiszi, járjon utána – mondjuk a demo kipróbálásával!
Csatlakozz Te is Facebook-csoportunkhoz: Detroit: Become Human Hungary!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Detroit: Become Human
  • Detroit: Become Human
  • Detroit: Become Human
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dark Archon
Dark Archon [11483]
Most már nem tapasztaltam fagyást, remélem így is marad. De ez a fix kamerás nézet, mint a régi Resident Evileknél, nem tudom, miért kellett. A "néha hajlamos meg-megakadni" bizony nem feledteti, hogy egy konzolport.

Viszont egyébként nagyon jól meg van csinálva a sztori, még, ha láttuk is már máshol. SPOILER
Az androidok, mikor áttörik a korlátjukat, az nagyon el lett találva.
Peace
Peace [27981]
Látod, hogy el. Már a sokadik játék jött ki azóta és még többről pletykálnak jelenleg is, hogy jöhetnek PC-re. Ami nem is baj, jussanak csak el minél nagyobb közönséghez! ;-)
Dark Archon
Dark Archon [11483]
Ja, értem, a kizárólagosság elévül :-D Annyi mindennel csinálják ezt, hogy nem lehet komolyan venni amúgy.
Peace
Peace [27981]
Úgy, hogy közben kiadták PC-re is? :-P 3 éves komment...
Dark Archon
Dark Archon [11483]
Akkor hogyhogy PC-n nyomom most? :)

Mondjuk eddig nem nagy élmény, mert bár a Connor-os rész lement gond nélkül, utána többször merevre fagyott a játék, érthetetlen lassulás jött, meg ilyenek. Utána olvastam, töröltem a shader cache-t, aztán meglátjuk, mi lesz.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (17 db)