A Bethesda az idei E3-ra több érdekességet is tartogatott. Egyrészt ott volt ugye a sokak által kétkedve várt Fallout 76 bemutatója. Aztán a sokkal titokzatosabb The Elder Scrolls VI és Starfield bejelentések. Láthattunk részleteket a Rage 2-ből is. Illetve a 2017-es Prey is előkerült. Utóbbi kapcsán nem a folytatást jelentették be, hiszen a premier óta csak egy bő év telt el, így talán még korai lenne. Ehelyett kaptunk egy DLC-t Mooncrash címmel, amelynek legnagyobb vonzereje a megjelenésében rejlett: már a bejelentés pillanatától kezdve elérhető volt. De mit is kapunk a pénzünkért?
A Prey: Mooncrash egy szimuláció. Mi valójában a KasmaCorp egyik titkos hackerét, Petert alakítjuk, bár időnk nagy részében valaki másnak a bőrébe fogunk bújni. Peter ugyanis egy icipici irányítóhelyiségben raboskodik, ahol mindössze egy terminál és egy virtuálisvalóság-gépezet található (a wc közvetlen szomszédságában). Ahhoz, hogy emberünk valahogy kiszabadulhasson innen, először egy sor szimulációt kell végigcsinálnia. Vagyis hát nekünk. Ezért aztán pattanunk is be a virtuális valóság foteljába, és kezdődhet a móka. A móka pedig ezúttal egy többkörös menekülőjátékot jelent. A Pytheas holdbázisról kell meglépnünk, ám ez nem olyan egyszerű, mint hinnénk. Karakterünk ugyanis meglehetősen szűkös felszereléssel rendelkezik, és a bázison sem halmozták hegyekbe a fegyvereket és a muníciót. A cél lényegében mindig a menekülés, de ehhez előbb kisebb részfeladatokat kell megoldanunk, illetve a nagyobb zónák közötti átjárókat is speciális kapuk védik. Ezek egészen addig zárva maradnak, amíg a közelben idegen életformákat észlelnek. Hogy kinyissuk, előbb ezektől kell megtisztítanunk az aktuális területet. Csakhogy minden játékban más és más fenyegetéssel kell szembenéznünk, amelyeknek egy részével garantáltan nem fogunk elbírni. Ilyenkor karakterünk meghal, mi pedig mindent kezdhetünk tök elölről. Szerencsére a korábbi fejlesztéseink megmaradnak, így minden újrakezdéssel tapasztaltabbak és erősebbek leszünk.
Több karaktert is ki kell menekítenünk a bázisról, ráadásul mindegyik más és más képességekkel rendelkezik. Így mindegyikükkel más módon tudunk majd meglépni, illetve más feladatokat kell teljesítenünk, más irányba kell indulnunk. Ha egy karaktert megmentettünk, feloldhatjuk a következő szimulációját, majd azzal a következőt és így tovább. Minden szimuláció előtt vásárolhatunk magunknak néhány kezdőfelszerelést és holmit (főleg lőszert érdemes magunkkal cipelni). Erre abból a kreditből futja, amit az előző szimuláció során végrehajtott tetteink és akcióink fejében kaptunk.
Bár a Prey: Mooncrash egy viszonylag szűk területen játszódik, ráadásul mindig ugyanott és nagyjából hasonló dolgokat kell teljesítenünk a Dark Soulsból ismert „meghalsz, kezded elölről” séma mentén, mégsem fullad unalomba az egész. Köszönhető ez a mindig változó körülményeknek és az eltérő képességű karaktereknek. Azt viszont már meg lehet kérdőjelezni, hogy a jelenlegi 20 eurós árcéduláért megéri-e. Az alapjáték elvakult rajongóinak mindenképp, a kevésbé felspannolt játékosoknak talán. Akiknek viszont már az alapjáték sem emelte meg különösebben a vérnyomását, annak ettől a kiegészítőtől sem fog összeszaladni a nyál a szájában...