Pokemon Let's Go
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

F1 2018

F1 2018

Ha édesapád Forma-1-es csapatot nem is, ezt mindenképp vegye meg neked!

2018.09.09. 15:50 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Most folytassam ott a lelkendezést, ahol tavaly abbahagytam? Akár tetszik, akár nem, kénytelen vagyok, ugyanis az F1 2018 képes volt még többet kihozni magából – persze tökéletes játékot most se kaptunk, de hát mi tökéletes ezen a világon?

F1 2018

Nem szeretnék különösebben foglalkozni a grafikával és a hangokkal, a prezentáció ugyanis változatlan színvonalon történik. Hogy ez most mennyire jó vagy rossz, ezen a szinten valamennyire már ízlés kérdése. Amit tavaly írtam, az a mostani részre is tökéletesen megállja a helyét: sok bajom nincs vele, az a kevés viszont szúrja a szemem. Glória drága persze itt van, így mindenki a saját szemszögéből győződhet meg arról, mit jelent egy ilyen tangapapucs az autón. Hogy a valóságban biztonsági szempontból már kiválóan levizsgázott, arról a két Sauber pilóta tud mesélni – minket már csak a középső oszlop zavarhat a kilátásban... Nos, zavarónak zavaró, de megszokható (egyébként pedig kikapcsolható) – hátránya leginkább ott mutatkozik meg, hogy közelebbről vesszük észre az előttünk korzózó ellenfeleket. És persze a nem gyerekkonform reklámok hiánya továbbra is roppant bosszantó. Értem én, hogy korhatár-besorolás, de attól még nagyon furcsa és zavaró a sok F1 2018 felirat a Heineken vagy a Johnnie Walker helyén... Könyörgöm, 21 évvel ezelőtt (!) a Duke Nukem 3D-ben is volt már parental lock opció, pedig az a játék abszolút nem gyerek kezébe való volt! Illetve most sem az... Monacóban viszont ott a Zepter végre! Nem emlékszem már, melyik részben tűnt fel, hogy az hiányzik, és furcsállottam is – de most megnyugodtam... :D

F1 2018

A vezetési élmény viszont lépett egy nagyot előre. Nem tudom, hogy a Pirelli idei fejlesztéseinek tökéletes digitális másolatával állok-e szemben, avagy a gumifizika bevallottan komplexebbé válása érezteti a hatását, de határozottan kellemesebb vezetni az idei gépeket. Jobban érződik a tapadáshatár, kiszámíthatóbban kopnak a papucsok, a kicsúszásoknál is van esély korrigálni. Az ERS-t pedig most már mi magunk is tudjuk szabályozni: ahogy a valóságban, úgy itt is végre vannak töltőköreink, menedzselnünk kell az akkumulátort, hogy aztán teljes gőzzel (villannyal és benzinnel) támadhassunk. Komplexebb lett így a vezetés, mert most már nemcsak a benzinkeveréket fogjuk piszkálni, hanem ezt is – sőt, ez akár új versenytaktikákat is nyithat előttünk (például a kevés benzint az ERS-sel tudjuk kompenzálni pár körön keresztül).

F1 2018

Tartalmilag kaptunk egy új játékmódot, a meghívásos eseményeket. Ezek karrier közben is előbukkannak néha, de persze külön is elérhetőek a főmenüből. Itt klasszikus autókkal kell rendhagyó versenyeket/feladatokat lenyomnunk, kezdve a klasszikus arcade versenyjátékokból ismerős időlimites checkpointkergetéstől és a szintidőn belül minél nagyobb távolság megtételétől az „előzések kilóra” mutatványon át a kvázi nyúl-teknős futamig. Remek kikapcsolódást jelent az Event mód mellett, ha épp nincs időnk egy komolyabb hétvégét lenyomnunk, plusz a klasszikus F1 autók is hangsúlyosabb szerepet kaptak. Jut eszembe, a tavalyi kínálat itt is megvan (persze jelöletlen gumikkal, amiért tavaly már morogtam), és persze jöttek újabb világverő gépek is – de ami talán a legstílusosabb, az a McLaren M23 és a Ferrari 312T jelenléte, hiszen így a klasszikus James Hunt–Niki Lauda párharcot is eljátszhatjuk. (Nikinek pedig ez úton kívánok mielőbbi felépülést!)

F1 2018

Újdonság még a karrier módban, hogy interjúkat kell adjunk, a válaszainknak meg kihatása van a csapatunkkal, annak részlegeivel, valamint a más csapatokkal való kapcsolatunkra. Tehát ha dicsérjük az autó tapadását, akkor az aerodinamikai részleg elmorzsol egy könnycseppet a szeme sarkából, és lelkesebben fejleszt nekünk. De ha akarjuk, tolhatjuk olyan arrogánsan is, mint... Ki is az most a jelenlegi mezőnyből? :DDD Megjelenéskor zavaró volt, hogy nagyon kevés időt kaptunk a válaszlehetőségek elolvasására és kiválasztására, szerencsére ez már javítva lett (sőt, ezt az időlimitet akár ki is kapcsolhatjuk). A multiplayer rész esetében pedig a Liberty Media tényleg komolyan dolgozik a Codemastersszel együtt az e-sport vonalon: egyrészt most már a rang mellé bejött a safety rating is (röviden: Maldonado-skála ;-) ); másrészt Chase Carey már a NOB-bal beszélget arról, hogy ha már a CS:GO, LoL, DotA2 nem lehet olimpiai sportág, az F1 The Game lehetne... Sok sikert hozzá, fiúk! Persze addig hosszú még az út, viszont a csapatok komolyan készülnek rá: a Ferrari kivételével minden istállónak van már saját e-sport csapata (a Mercedesében pedig egy magyar is akad: Bereznay Dániel), és persze a bajnokság hivatalos játéka jelen cikk alanya.

F1 2018

Ami változatlan, az a mesterséges intelligencia: egy erős közepes szintet üt meg továbbra is. Vannak jó pillanatai és lehet ellene jókat versenyezni, viszont néha képes átmenni Verstappenbe oltott Grosjeanba. Sebaj, van idővisszapörgetés...

F1 2018

Technikai oldalról viszont nem tudom, mi történt. Egyjátékos módokban vajsimán fut még az én öregecske gépemen is 50-60 fps-sel (ami 40 alá picivel akkor néz be, ha túl sok minden történik) – gondot csak a flashback jelent, mert akkor egy-másfél másodpercre bizony beszaggat. Viszont multiban nekem egyszerűen rettenet, mit tudott az F1 2018 produkálni. Volt, hogy csak az első körben, de volt, hogy végig mindössze 10-15 fps-sel futott sántikált a játék... Én nagyon remélem, hogy ez mindössze az én gépem avulását jelenti csak, nem pedig azt, hogy komoly probléma lenne a játékkal – utóbbit már csak azért sem tartom valószínűleg, mert a GeForce Now streaming szolgáltatásán keresztül flottul ment minden (illetve az ajánlott gépigény is erősen modernebb processzort sugall)...

F1 2018

Idén az a fajta forradalom tehát elmaradt, mint tavaly, illetve főleg tavalyelőtt, de ez igazából nem is nagy baj: itt már tényleg csak a tökéletesre csiszolásról van szó. Az újdonságok, főleg az interjúk és az ERS menedzselése kellően színesítik a játékmenetet. Az Ego motor viszont már megérett egy felújításra, már csak a DirectX12/Vulkan, valamint a VR miatt is. Mindettől függetlenül kötelező vétel minden íróasztal/fotel-Vettelnek! ■

F1 2018
F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018F1 2018

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította.

értékelés

F1 2018

F1 2018
Pozitívumok
  • Még jobban F1 versenyzők lehetünk (interjúk, ERS-piszkálás)
  • A vezetési élmény érezhetően sokat fejlődött
Negatívumok
  • Az Ego motorra már ráférne egy alaposabb felújítás
  • Inkonzisztens MI (ami azért alapvetően nem rossz)
Minimális rendszerigény: Intel Core i3-2130/AMD FX 4300, 8 GB RAM, GeForce GT640/Radeon HD 7750, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8.x/10
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5-8600K/AMD Ryzen 5 2600X, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060/Radeon RX 580, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8.x/10
F1 2018
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
F1 2018

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló