Pokemon Let's Go
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Dark Occult (The Conjuring House)

The Conjuring House

Egy elátkozott házban tölteni az éjszakát? Remek ötlet...

2018.11.04. 17:36 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

FRISSÍTÉS: A játékot idő közben átnevezték, most már The Dark Occult néven fut.
Lassan már megszámolni sem tudom, az elmúlt években hány játék futott neki a „futsz vagy meghalsz” koncepciónak. A túlélőhorror e (számomra egyébként oly kedves) válfajának olyan előfutárai voltak, mint a Penumbra sorozat, az Amnesia vagy az Outlast játékok. De sajnos, ahogy az általában lenni szokott, a mennyiség növekedése a minőség rovására ment. Bár egyre több ilyen játék jelenik meg, ezek között csak elvétve találunk igazán emlékezetes darabokat. A The Conjuring House az első infók, képek és videók alapján az ígéretesebb próbálkozások közé valónak tűnt. És többé-kevésbé be is váltotta a hozzá fűzött reményeket.

The Conjuring House

A játék története – figyelem, váratlan fordulat következik – egy elátkozott házban játszódik, amely az Atkinson-kúria nevet kapta. A hatalmas, ódon épület évszázados múltra tekint vissza, és voltak véráztatta időszakok is szép számmal. A ház falai közt szinte már hétköznapinak számított a rituális gyilkosság és a rejtélyes eltűnés. Akivel nem történt itt valami, az valójában itt sem volt. Szóval kevés ennél csábítóbb, hívogatóbb hely létezhet a világon, ahová az ember egy viharos éjszakán betenné a lábát. Hősünk persze nem teljesen önszántából keveredik ide, hiszen társai után kutat, akik korábban megpróbálták kideríteni, hogy mi is zajlik a kúriában. Mi az ő sorsukból is kapunk egy pici ízelítőt a játék elején, majd átvehetjük az irányítást szerencsétlen hősünk felett. Aki aztán nagyon hamar rájön, hogy jobb lett volna inkább otthon maradni.

A ház falai közt ugyanis titokzatos szellemek, jelenések és egy őket megidéző szekta is tengeti hétköznapjait. Mindegyikükben egy közös vonás van: minket akarnak. Csakhogy mi nem vagyunk az a harcias fajta, ha para van, felkapjuk a nyúlcipőt. És szerencsénkre meglehetősen jó kondiban vagyunk, mert úgy szedjük a lábunkat, hogy még az egyébként teleportálni is képes női szellem (a gonoszok leggonoszabbika) is csak nyelheti a port utánunk. Abból meg egyébként is elég sok van ebben a lakatlan, elhagyatott, lepusztult hodályban.

The Conjuring House

A sztori tehát ha nem is sallangmentes, azért összességében rendben van. Már csak azért is, mert azért annyira nem lett túlerőltetve. A fejlesztők kezdettől fogva azt hangsúlyozták, hogy itt inkább a hangulaton és a puszta túlélésen lesz a hangsúly. Mindez azonban a játékmenet szempontjából már kevésbé működőképes. Az időnk nagy részében össze-vissza bolyongunk a szobák, termek és folyosók kibogozhatatlan labirintusában. Néha annyira elveszettnek éreztem magam, hogy kedvem lett volna újrakezdeni az egész játékot, hogy kézzel rajzoljak magamnak térképet. Miért? Mert a játékban ilyen nem nagyon van. Márpedig tényleg úgy nyílnak egymásból a helyiségek, hogy öt-tíz perc után az ember már nem nagyon tudja, merre van az előre. A szobákban egyébként itt-ott leveleket és feljegyzéseket olvasgathatunk, illetve nyomok után kutathatunk. Mivel bizonyos ajtók az állatövi jegyek szimbólumait viselik, ezeket csak speciális kulcsokkal lehet kinyitni. Idővel találunk számzáras ládákat is, amelyekhez fel kell kutatni a kódot. Kutakodásunk során az egyik legjobb barátunk a zseblámpánk lesz, így ehhez is állandóan elemeket kell majd keresgélnünk.

A The Conjuring House egyik legnagyobb hibája, hogy nem nagyon hajtja előre a játékost a megfejtés felé. Az ijesztgetés az első órákban még nagyon jól működik, de ahogy kiismerjük a jelenések természetét, már legfeljebb idegesíteni fog, ha a sarkon újra felbukkan valami. Ilyenkor ugyanis nincs más teendőnk, mint egyszerűen elfutni előle és elbújni. Illetve felkeresni egy megáldott helyiséget, ahová nem tud utánunk jönni. Nem mellesleg itt tudunk menteni is. Sajnos az irányítás is elég esetlen, emberünk mozgása valahogy nehézkesnek, darabosnak érződik. Ez abszolút nem javíthatatlan hiba, de hosszú távon elég zavaró tud lenni. Az első napokban a kép csíkozódásával is voltak problémák, de ezt mostanra megoldották.

The Conjuring House

A The Conjuring House mindenképpen a jobb próbálkozások közé tartozik, de a legnagyobbak közé nem ér fel. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy egyedi ötletekkel nem nagyon próbálták feldobni a játékot, inkább csak a máshol jól működő elemekből építkeztek. A hangulat ugyanakkor rendben van, ahogy a grafikai körítés – főleg az épület maga – is igényesnek mondható. Aki szereti ezt a zsánert, az ebben is meg fogja találni a szórakozását, főleg az első órákban, amikor még kevésbé számít az ijesztgetésre. Aki viszont nincs oda ezekért annyira, azt nem ez a játék fogja elcsábítani. ■

The Conjuring HouseThe Conjuring HouseThe Conjuring HouseThe Conjuring House

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

értékelés

The Dark Occult (The Conjuring House)

Pozitívumok
  • Picit a Steve Jackson féle Az elátkozott házra emlékeztet
  • A hangulat rendben van, ami leginkább a háznak köszönhető
Negatívumok
  • Nehézkes az irányítás, valahogy nem természetes, darabos a mozgás.
  • Nem nagyon visz előre semmi, hogy kiderítsük, mi, miért, merre, meddig...
The Dark Occult (The Conjuring House)
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
The Dark Occult (The Conjuring House)

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló