Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Jump Force

Jump Force teszt – Fanservice anime verekedés

Inkább nézd újra a sorozatokat. Jobban jársz.

2019.02.27. 09:40 | szerző: HFEFE88 | Ismertető/teszt

Emlékszem, még általános iskolás gyerekként alig vártam a délutánt, hogy rohanhassak haza megnézni az aznapi Dragon Ball epizódot. Bizonyára nem én vagyok az egyetlen, akinek az animékkel kapcsolatos szerelme azokban az időkben alapozódott meg. Az évek múlásával számtalan hasonló témájú mangán és rajzfilmen rágtam át magam, így kijelenthetem, hogy vérbeli rajongóvá váltam. Mondhatni, a Shonen Jump összes publikált, úgynevezett shonen (tini fiúknak és/vagy fiatal férfiaknak szánt) mangája vagy olvasható, vagy animált formában, de terítékre került nálam az évek alatt.
Ennek köszönhetően meglehetősen vártam már a jelen cikk alanyának megjelenését, bízva abban, hogy a nosztalgián kívül egyebet is nyújthat a Jump Force.

Jump Force teszt – Fanservice anime verekedés

Jó előre szögezzük le, hogy aki Tekken vagy esetleg Mortal Kombat stílusú verekedős játékot vár, az nagyot fog csalódni. A Jump Force sokkal inkább hasonlít a Dragon Ball Xenoverse-re vagy a Naruto Ninja Storm játékokra. Akiknek ez utóbbiak tetszettek, talán örömüket lelik majd a Jump Force-ban. Azért mondom, hogy talán, mert rám sajnos nem gyakorolt akkora hatást a program, mint amire számítottam.

Na, de nézzük az alap sztorit, még mielőtt belevesznék a sajnálkozásba. Adott kis „való” világunk, ahol egyszer csak a semmiből átjárók kezdenek megnyílni, amolyan dimenziókapuk, amelyek egyenesen kedvenc shonen animéink világaiba vezetnek. Eme átjárók természetesen kiváló lehetőséget biztosítanak a leghírhedtebb gonosztevőknek, mint Freeza és társai, hogy átsurranjanak, és venommá, vagyis engedelmes szolgává változtassanak mindenkit, akit csak érnek. A sztori elején Son Goku, Luffy és Naruto – hogy csak a legismertebbeket említsem – lesznek a mentorai az általunk kreálható, és egész szépen személyre szabható karakternek, hogy aztán a legkülönfélébb képességek birtokában együtt nekivághassunk megakadályozni a világvégét.

Jump Force teszt – Fanservice anime verekedés

Alapvetően már ez is elég lehetne az örömhöz, pláne ha még figyelembe veszem azt is, hogy lényegében minden ismertebb shonen manga szereplőjével találkozni fogunk a játékban, és irányíthatjuk is majd őket. De a nosztalgiafaktor csupán eddig segít a programon. A történet sajna a kelleténél komolyabban veszi magát, és egy idő után meglehetősen unalmassá, sőt bugyutává is válik, amin az átvezetők nemhogy segíteni nem tudnak, de még frusztrálják is az embert. A játékról üvölt, hogy elsődleges célja a fanservice érvényesítése kellene legyen, ám amikor learathatná a babérokat, rá kell döbbennünk, hogy a fejlesztők rengeteg ziccert kihagytak, például a különböző univerzumok karakterei közti találkozások kapcsán. Így aztán a játék egy idő után eléggé élettelenné válik, pláne hogy támpontot se ad arról, hogy merre kéne a sztoriban továbbhaladnunk, vagy hogy mi lenne a következő fő küldetés.

Sajnos technikai téren sem virít kiemelkedőt a Jump Force. (A cikk a PC-s verzió alapján készült, a PlayStation 4 és Xbox One változatokról nem tudok nyilatkozni.) A steames program egyelőre egy félkész konzolos átiratnak tűnik nekem, mintsem teljes értékű játéknak. Az átvezető videókat a számítógépes verzióban még mindig nem lehet átléptetni (habár nemrégiben ezt konzolon orvosolták), a billentyűzetet konfigurálni szintén kész kihívás, valamint a karakteranimációk harcon kívül röhejesen néznek ki. És ha ez még nem tenné be a kaput, akkor ott van a grafikai konfiguráció teljes hiánya, és egy ehhez kapcsolódó, elképesztően idegesítő bug, amelynek eredményeképp a játék képtelen felismerni a 16:10-es képarányt, így kizárólag a képernyő natív felbontásának megváltoztatásával lehet a kép széleinek levagdosását kiküszöbölni.

Jump Force teszt – Fanservice anime verekedés

Mondanom sem kell, hogy ez így magában is elég kiábrándító, de akkor sajnos meg lehet említeni még a rémes irányítást is, ami aztán végképp nem áll kézre, no meg persze azt, hogy a játék egy gamepademet sem volt hajlandó felismerni, még segédprogrammal sem. Apróbb hibának lehetne besorolni még a kizárólagos, átállíthatatlan japán szinkront is, de mondjuk ez engem személy szerint abszolút nem zavart (mást viszont lehet, hogy igen). Ott vannak még persze az online megoldások és a PvP csaták is, amik talán az egyetlen fricskamentes elemei a játéknak. A netkód szuperstabil, fagyás és szétkapcsolódás egyszer sem volt, és körülbelül ugyanazt az élményt nyújtja, mint minden más verekedős játék multija.

A grafikai megvalósítás ugyanakkor nekem tetszett. Az Unreal Engine teszi a dolgát a Jump Force-ra jellemző rajzfilmes stílusban. Harcaink egészen változatos helyszíneken fognak majd zajlani, hol a mi világunkban, hol pedig a különböző mangák univerzumaiban. A 3v3 összecsapások tényleg egész látványosak, és ez a része a játéknak dicséretre méltó. Viszont itt is sántít valami, ez pedig a harcrendszer meg a béna MI. Szó sincs róla, hogy a különböző, durva támadások beadásához bonyolult billentyűkombókat kellene memorizálni. Inkább csak nyomogatunk egy gombot, ami folyamatosan viszi véghez a kombót, majd egy másikat, ami egy erősebb kombót eredményez. Ha pedig energiaszintünket feltornásztuk, akkor speckó támadásainkat (karakterenként négy különböző) egy szimpla gombnyomással elsüthetjük. Ezt pedig kedves gép irányította ellenfelünk néha olyan nyugodtan nézi végig és szenvedi el, mintha az lenne a lényeg, hogy ki borul meg hamarabb. Nem zavar engem az egyszerűség, különösebben az élvezet faktorból sem vesz el, ám én valamiért mégis kissé csalódottan állok eme kivitelezés előtt.

Jump Force teszt – Fanservice anime verekedés

Nyilván, ez a játék egy meglepi akart lenni a rajongók számára, mivel a Shonen Jump nemrég ünnepelte az 50. születésnapját, ami ismerjük el, nagy szó. Ugyanakkor a Spike Chunsoft fejlesztői sajnos kissé talán elkapkodták a Jump Force munkálatait, ami meg is érződik a minőségen.
Hogy rossz játék-e a Jump Force? Ezt mindenki döntse el maga. Annyit viszont elmondhatok, hogy ha vaskalapos anime fan vagy, akit nem tántorít el a buta MI, vagy az egy idő után bosszantóvá váló nehézség (ami nem az MI-nek köszönhető), esetleg az érdektelen sztori mód és a bugok halmaza, akkor a Jump Force lehet a te játékod. Ellenkező esetben alaposan érdemes átgondolni a vásárlást. ■

Jump Force teszt – Fanservice anime verekedésJump Force teszt – Fanservice anime verekedésJump Force teszt – Fanservice anime verekedésJump Force teszt – Fanservice anime verekedésJump Force teszt – Fanservice anime verekedésJump Force teszt – Fanservice anime verekedés

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Jump Force

Pozitívumok
  • Szép látványvilág
  • Látványos harcok
  • Igazi, szuper anime hangulat
  • Stabil netkód
Negatívumok
  • Rémes harcon kívüli animációk
  • Rémes billentyűzetes irányítás
  • Túl egyszerű irányítási rendszer
Jump Force
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Jump Force

hozzászólások (1)

Shadowguard
Shadowguard 2019.02.27. 09:50
Elvileg már van kint patch, amivel át lehet ugrani az animációkat ;)
ajánlott olvasnivaló