25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Intruders: Hide and Seek teszt – Reszkessünk a betörőktől?

Mit teszünk, ha tiniként épp megérkeztünk a családi nyaralóba, erre idegenek jelennek meg, és foglyul ejtik szüleinket? Hát elbújunk!

Írta: GeryG

A Daedalic Entertainment előszeretettel karol fel olyan indie stúdiókat, akik a mainstreamtől picit eltérő játékokat készítenek. Így tettek a Tessera Studios esetében is, akiknek legújabb játéka az ő gondozásukban jelent meg nemrégiben. Ez az Intruders: Hide and Seek, amelynek címéből már sejthető, hogy miről is fog szólni. Az előzetes részletek alapján az én érdeklődésemet is felkeltette, így tettem vele egy kísérletet.

Intruders: Hide and Seek teszt – Reszkessünk a betörőktől?

Az Intruders történetének főhőse Ben, egy tinédzser srác, aki családjával épp az erdő közepén, a külvilágtól szinte teljesen elzárva fekvő nyaralójukba tart. A kissé lassú, vontatott felvezetőben megismerkedhetünk a családdal: Irene, hősünk beteg kishúga, valamint apuci és anyuci is jelen vannak. Apu valamilyen kutatóorvos, ő maga gondozza Irene-t is. A jelek szerint ráadásul elég fontos kutatásokat végezhet, de legalábbis elég jövedelmezőket, hiszen a család „nyaralóját” a középosztály bármely tagja azonnal elfogadná otthonának. Egy modern stílusban épült hodályról van szó, ahol csak az étkező akkora, mint másnak a teljes albérlete... Szóval Ben ide jár nyaralni a családdal, most is annak reményében érkeztek, hogy picit kiszakadhatnak a hétköznapi hajtásból.

Intruders: Hide and Seek teszt – Reszkessünk a betörőktől?

Csakhogy a sors és három betörő másképp gondolja. Ben és a drága hugica épp bújócskát játszik, amikor felfedezik a ház alatt rejtőző pánikszobát. Innen irányítható az épület összes kamerája, a legtöbb ajtót is be lehet innen zárni, illetve ez az a helyiség, ahová ugyebár kívülről nem nagyon lehet betörni. Nos, a két gyermek épp itt tartózkodik, amikor is három rosszarcú gazfickó megjelenik a nyaralónál, majd néhány perccel később már túszul is ejtették a szülőket. Hogy nem véletlenül jöttek éppen ehhez a nyaralóhoz, az elég hamar világossá válik, hiszen pontosan tudják, hogy még két gyereknek is lennie kell valahol, ezért nyomban a keresésükre is indulnak. Hogy mi a motivációjuk, miért éppen minket szemeltek ki áldozatnak, illetve melyikük milyen hátsó szándékokat rejteget, azt a játék apránként adagolja nekünk. Eleinte elég annyi, hogy a csúnya gonosz felnőttek el akarnak minket kapni.

Intruders: Hide and Seek teszt – Reszkessünk a betörőktől?

De mit tehet egy alig tizenhárom éves kissrác egy ilyen helyzetben? Nos, első körben a beteg hugicát helyezi biztonságba, vagyis otthagyja a pánikszobában, aki innentől egyfajta támogató szerepet is betölt majd (fogjuk fel úgy, hogy a gyerekek épp titkosügynököset játszanak, ahol Ben a kém, Irene pedig az őt messziről tanácsokkal segítő hacker...). Szóval Ben felvállalva a nagytesó szerepét, kimerészkedik a pánikszobából és megkezdi macska-egér játékát a három betörővel. Ez a játékmenet szempontjából azt jelenti, hogy megpróbáljuk valahogy kiszabadítani anyuékat úgy, hogy lehetőség szerint a három betörő ne kapjon el. Tulajdonképpen egy fogócska-bújócskáról van szó, ahol a legjobb barátunk a sötétség. Szerencsére éjszaka van, így viszonylag sok az árnyékos, sötét sarok a házban, amelyek elrejtenek minket a ránk vadászó felnőttek szeme elől. Persze mi magunk se látunk túl sokat, de szerencsére van nálunk egy varázslámpa. Na nem az, amelyikből a dzsinn jön elő, hanem az a fajta, amelyikben soha nem merül le az elem... Időnként szükség van a használatára, de jobb spórolni vele, hiszen a fénycsóva hűtlenül elárul minket a sötétben. Szerencsénkre a betörőknél is van zseblámpa, így mi is azonnal kiszúrhatjuk őket, ha a közelben motoszkálnak.

Intruders: Hide and Seek teszt – Reszkessünk a betörőktől?

A játékmenet faék egyszerűségű, hiszen tulajdonképpen csak settenkednünk kell. Ha netán kiszúrnának minket, még mindig elszaladhatunk, és elbújhatunk egy szekrényben. Szóval a jó öreg Outlast vagy Alien: Isolation féle mókáról van szó, csak épp gyengébb kivitelben. A játék ugyanis az említett két társával ellentétben nem igazán képes minket végig tűzben tartani. Egyrészt azért, mert valójában a világon semmi tétje nincs annak, ha elkapnak: egyszerűen visszakerülünk egy pár perccel korábbi mentési pontra, és próbálkozhatunk újra. A másik hangulatgyilkos pont a színészi játék, illetve annak szinte teljes hiánya. A szereplők kimondottan unalmasak, és ezen az őket megszólaltató színészek se javítanak egy fikarcnyit se.

Intruders: Hide and Seek teszt – Reszkessünk a betörőktől?

És sajnos a látványvilág sem tartozik a legszebbek közé, sőt. Vannak olyan játékok (például a Life is Strange), ahol a kissé rajzfilmszerű, baltával faragott megvalósítás hozzáadott értéknek számít. Itt sajnos épp az ellenkezője: a játék grafikája nagyon középszer. Most lehetne arra hivatkozni, hogy egy VR-játék (nem mondtam volna?) esetében ez nem akkora bűn, de az Intruders nem teljesen VR-játék, ugyanis a futtatásához nem feltétel a VR-headset, csupán ajánlás. Éppen ezért a PS Move kontrollereket sem támogatja, ez pedig egy picit kihagyott ziccernek tűnik. Cserébe az irányítást alapvetően leegyszerűsíti: az analóg karral könnyedén tudunk navigálni, guggolni, futni, interakcióba lépni a környezetünkkel.

Az Intruders: Hide and Seek számomra kicsit csalódás volt, mert a témából érzésem szerint sokkal többet is ki lehetett volna hozni. A kivitelezés azonban legfeljebb középszerűnek nevezhető. Jó pont viszont, hogy az árcédulán nem fogott annyira vastagon a toll, így lehet adni neki egy esélyt. És tipikusan olyan játékról van szó, amely néhány hónap múlva jó eséllyel pályázhat a PlayStation Plus ingyenes havi címei közé.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Pozitívumok
  • Elég egyedi hangulata van a játéknak
Negatívumok
  • Egészen hanyag grafikai megoldások
  • Hiteltelen, unalmas karakterek
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!