Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Valorant

Valorant teszt – A Riot Games a kompetitív FPS mezőnyét is hódítani próbálja

Megnéztük, mit tud a League of Legends fejlesztőinek új üdvöskéje.

2020.06.24. 14:41 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Nem igazán volt lehetőségem eddigi karrierem során olyan játékot tesztelni, amelyről valószínűsítettem, hogy fejlesztője, kiadója egy pillanatig sem a hagyományos értelemben vett videojátékként kezelte volna. A Valorantnak ugyanis elsősorban jelenséggé kellett válnia, e-sport arénává, a Mindenki Által Emlegetett Következő Nagy Dologgá, amely ugyanolyan erőt képvisel, mint a szintén a Riot által fejlesztett és kiadott League of Legends.

Erre pedig pusztán koncepciója és kivitelezése fényében a Valorantnak kiváló esélyei vannak. Játékmenetében a Counter-Strike klasszikus Bomb Defusal módját másolja, azzal a különbséggel, hogy a bombát itt Tüskének hívják, statikus skinek helyett pedig az Overwatch-hoz hasonlóan egyedi képességekkel és játékstílussal rendelkező karaktereket irányíthatunk, akik hol a pálya egy részét borítják lángtengerbe, hol buffokkal erősítik egymást, hol mérgező felhőt fújnak ellenfeleik arcába. A hősök közül alapértelmezésben öt áll rendelkezésünkre ingyenesen, míg a többieket a játékidővel és teljesítményünkkel arányosan megnyitott mérföldkövekért és összegyűjtögetett tapasztalati pontokért oldhatjuk fel. Valódi pénzért azonban nem – bár adottak mikrotranzakciós lehetőségek, azok pusztán fegyverskineket kínálnak.

Valorant teszt – A Riot Games a kompetitív FPS mezőnyét is hódítani próbálja

A fő játékmód során az egyik csapat értelemszerűen a támadó, míg a másik a védekező szerepét tölti be. Ezek megadott számú kör után váltakoznak, a csatát pedig az a fél nyeri, aki összesen 13 kört megnyert. A körök elején lehetőségünk van vásárolni a teljesítményünkkel arányosan bezsebelt összegből mind fegyvereket és páncélt, mind muníciót karakterünk különböző képességeihez (kivéve az elsöprő erejű, potenciálisan a játékállást megfordító Ultimate képességhez, amelyet ellenfelek leölésével és a játékon belül elszórt Ultimate orbok összeszedésével tölthetünk fel), ám amikor a támadó és védekező felek szerepet és térfelet cserélnek, ez az összeg és az addig begyűjtött felszerelések mind lenullázódnak. Minden pálya több potenciális bombalerakási helyet kínál, közöttük pedig számtalan útvonalat, teret engedve a legkülönbözőbb taktikáknak, kombóknak és játékstílusoknak. A karakterek változatossága és kiegyensúlyozottsága mellett (mindenki megtalálhatja a kedvencét a jelenlegi tíz opció közül, akár a taktikusabb, akár a tank jellegű játékmenetet preferálja) a Valorant legfőbb erőssége a pályadesign – nem sok, a játékmenetet lekoppintó próbálkozás tudta ennyire alaposan és jól kidolgozni a pályákat úgy, hogy azok még több óra után is szolgálhassanak újdonságokkal, és szinte korlátlan lehetőségeket biztosítsanak a küzdő felek számára.

Valorant teszt – A Riot Games a kompetitív FPS mezőnyét is hódítani próbálja

Emellett mindössze egy alternatív játékmód áll még rendelkezésre (bár már nem sokáig, a cikk írásakor mindössze néhány nap van csak hátra a hivatalos Ranked mód aktiválásáig), a Spike Rush, amely a fentiek erősen egyszerűsített és gyorsabb változata. Mindössze négy kör szükséges a győzelemhez, három kör után automatikusan térfélcserére kerül sor, a támadók mindegyike rendelkezik egy bombával, a játék pedig vásárlási opció nélkül minden kör elején kisorsolja, hogy a játékosok milyen egyforma fegyverrel irthatják egymást, és a pályán elszórt különböző orbok milyen további bónuszokkal és felszerelésekkel ruházhatják fel őket.

Mindkét játékmód hihetetlenül addiktív és szórakoztató, játékosok igen szép számban akadnak, a játékmenet pedig teljesíti a multis játékok alapelvárását – annyira egyszerű, hogy bárki képes szinte azonnal beletanulni, főleg, ha nem a Valorant az első többjátékos FPS, amit kipróbált, ám olyannyira mély és komplex lehetőségeket tartogat, amelyről hosszas oktatósorozatokat, akár könyveket lehetne írni. Bár nem mostanában volt, hogy utoljára játszottam volna a CS-vel (az Overwatch-csal és koppintásaival pedig még régebben), de szinte azonnal el tudtam mélyedni a játékban, és ahogy kiismertem a karakterek képességeit, rájöttem, hogy melyikük számomra a legszimpatikusabb, legkézenfekvőbb, hihetetlenül gyorsan váltam hatékony harctéri tényezővé. Természetesen nagyrészt a csapatjáték függvényében, egy alkalommal ugyanis sikerült egyedül megvédenem a bombát a csapatom utolsó életben maradt tagjaként, míg egy másik alkalommal az ellenfelek olyan kiváló taktikát alkalmaztak, hogy alig pár másodperc alatt annihiláltak mindannyiunkat. A közös nevező mindkét esetben az volt, hogy remekül szórakoztam, és pörgős, adrenalinpumpáló élményben lehetett részem.

Valorant teszt – A Riot Games a kompetitív FPS mezőnyét is hódítani próbálja

Ám ahogy azt az utóbbi évek során több ízben láthattuk, a puszta kiválóság és a fentiek önmagukban még nem elegendőek ahhoz, hogy a Valorant a fejlesztők elvárásait is teljesítse – és ez az a pont, ahol magam sem tudom, mit hoz még a jövő. A játék alapjai mind kiválóan működnek, ám a karakterek és a cel-shaded esztétika kombinációjaként igencsak felemás érzések viaskodtak bennem. A hangulat könnyedebb és karakteresebb mint a CS terroristáinak és elhárítóinak harca, ám a hősök valahogy mégsem érződtek annyira karakteresnek, egyedinek, emlékezetesnek mint az Overwatch, vagy akár a Rainbow Six Siege esetében.

A Riot Games marketinggépezete sem véletlenül pörög, és próbálnak bevonni felkapott Twitch streamereket, a Valorant ugyanis lehet az a nagy horderejű meglepetés, ami tavaly például az Apex Legends volt, és amely csuklómozdulattal válik e-sport hivatkozási alappá – de lehet belőle újabb rókabőr is, amely minden kiválósága ellenére merül a feledésbe. Egy próbát mindenesetre a műfaj rajongóitól mindenképp megér. ■

értékelés

Valorant

Valorant
Pozitívumok
  • Jó pálya- és játékdesign
  • Minimális, lényegében csak kozmetikai mikrotranzakciók
  • Könnyű beletanulás, iszonyatos mélység
  • Fejlesztői, kiadói elhivatottság
Negatívumok
  • Erőteljes mindent vagy semmit hozzáállás érezhető a kiadó részéről
  • Egyediség helyett sokszor látott elemek ügyes kombinációja
  • A hősökből hiányzik az a karakteresség, ami ott van minden Overwatch, Rainbow Six Siege, Apex Legends stb. karakterben
Valorant
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Valorant

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló