25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

RIDE 4 teszt – Gran Turismo két keréken

Ez a definitív motoros játék?

Írta: Sityi

2015-ben még eléggé megköpködtük gregmerch-csel a RIDE első részét, hogy aztán megkedveljem a leginkább utcai (sport-) motorokat felvonultató sorozatot. Eltelt mintegy 5 év, itt ülök a negyedik rész előtt, és kissé értetlenül nézek magam elé. Mi történhetett?

RIDE 4 teszt – Gran Turismo két keréken

Fejlesztésekből pedig nincs hiány. Az irányítás némi ráncfelvarráson esett át, az MI megkapta ugyanazt a neurális háló alapot, mint a többi Milestone motoros játék, reszeltek az időjáráson, és végre a napszakok is a valóságnak megfelelően működnek, hosszútávú versenyeket is tolhatunk, a karriermód is kapott újdonságokat – és valahogy mégsem áll össze kerek egésszé az egész, és nem igazán értem, miért nem. Van az a plusz egy játékban, amitől tényleg jó lesz, és ez innen hiányzik, csak előfordul, hogy nehéz megmagyarázni.

Pedig impozáns a felhozatal: 22 gyártó 175 vasparipája nyergébe pattanhatunk mintegy 20 pálya 30 nyomvonalán (igen, a Nordschleife még megvan). Motorjainkat tuningolhatjuk is különféle kitekkel, sőt, bizonyos esetekben valós alkatrészekkel, mint például a kipufogó vagy a gumik. Cicomázni természetesen a motorosunkat is tudjuk, itt csak valós ruhák, kesztyűk, sisakok, csizmák és egyebek közül válogathatunk.

RIDE 4 teszt – Gran Turismo két keréken

Nézzük a karriert! Némi meglepetésként ért, hogy rögtön kontinenst kell választani, ami igazából csak annyit jelent, hogy kvázi hol kezdünk. És daráljuk egyik versenyt a másik után... Irgalmatlan lélektelen az egész, amit két dolog tesz igazán bosszantóvá. Az egyik a már kiemelt mesterséges intelligencia: amikor jó napja van, akkor tényleg jókat lehet vele csatázni, de sokszor elbambul és felöklel. Értem én, hogy ott a visszapörgetés, meg legalább nem libasorban megyünk – de nagyon ráfért volna még erre némi(?) finomhangolás. A másik panaszom a karrierünk elején orrvérzésig erőltetett gyorskörözés. Az, hogy tök egyedül körözünk egy kihalt pályán csak az óra ellen, vagy fűszerezzük egy kis bólyákkal jelölt kapuk közötti száguldással – a lendületet viszont igen hamar megtöri, ha csak milliméterekkel szegjük meg a pályahatárt, ráadásul ilyenkor visszapörgetni sem tudunk. Ez az igazi frusztrációgenerátor, és emiatt fogják sokan üvöltve a képernyőbe vágni a gamepadet. Amúgy a menetrend többi része a szokásos: ahogy a futamokon teljesítünk, pénzt kapunk, ezekből tudunk új motort, alkatrészt, miegyebet vásárolni. És még ezt is sikerült valahogy laposan, unalmasan megoldani...

Talán az irányítás megmenti a játékot? Vakarom a fejem keményen, mert nem tudom egyértelműen se lehúzni, se dicsérni ezt a részét a RIDE 4-nek. Bejött a hosszútávú versenyzés miatt a gumikopás és az üzemanyagfogyasztás, pont ezért a szimuláció kezd szépen kiteljesedni. Hol a gond? Autóknál ott a kormány-pedál szettek széles(nek tűnő) tárháza, motoros viszont nincs – ergo a szimuláció innentől fogva már limitált, mert ugyan adott a gamepad, de az azért nem egészen ugyanaz. Az egyszerűsített fizikai modell meg nem annyira engedékeny, még segítségekkel sem, hogy a kezdők jól tudjanak vele boldogulni – tutorial, motoros iskola meg nincs. Szóval látszik, hogy jó lenne ez, csak kiteljesedni nem tud.

RIDE 4 teszt – Gran Turismo két keréken

Mi tudja esetleg menteni a szituációt? Szó volt a napszakokról és az időjárásról: ezek végre dinamikusak lettek. A napszakok és ezek változásai nagyon szépen lettek megvalósítva, az időjárással kapcsolatban azonban felemás érzéseim vannak. Az eső megvalósítása nem igazán tetszetős, a vizes aszfalt pedig ugyan jól néz ki, de nem éreztem sose, hogy csak simán nedves, avagy pocsolyába hajtottam. De a motor viselkedése érezhetően változik ilyenkor és több tisztelettel kell kezelni a gázkart és a fékeket.

A fentiek tükrében azt hiszem, érthető, miért nézek kissé értetlenül magam elé. Az ötletek, újítások alapvetően jók lennének, de megintcsak azt tudom mondani, amit anno a Milestone játékok kapcsán sokszor mondtam: olyan olaszosra sikerült a megvalósítás. Mintha nem vittek volna mindent következetesen végig. Vagy csak a tesztelők fásultak el és „jólvanazúgy” mentalitással bólintottak a bugmentes részekre? Nem tudom... Viszont motoros játékból amúgy sincs sok, így aki már unja az előző részt, tehet vele egy próbát. Akciósan pedig bárkinek érdekes lehet, ha képes a fentiek tükrében a szokásosnál jóval több türelemmel nekiállni a RIDE 4-nek.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Egész bőséges felhozatal motorokból, pályákból
  • Alapvetően nem rossz játék...
Negatívumok
  • ...csak a részleteiben sorjás
  • Valahogy a hangulat nincs meg

További képek

  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4
  • RIDE 4

RIDE 4

Platform:

Fejlesztő: Milestone

Kiadó: Milestone

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2020. október 8. PC, PS4, X1
2021. január 25. PS5, XSX

Minimális rendszerigény: Intel Core i5-2500K/AMD FX-6350 processzor, 8 GB RAM, GeForce GTX 960/GeForce GTX 1050 videokártya, 43 GB háttértár, 64-bites Windows 8.1

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7-5820K/AMD Ryzen 5 2600 processzor, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060/Radeon RX 580 videokártya, 43 GB háttértár, 64-bites Windows 8.1

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!