26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

First Class Trouble próbakör – Elsőosztályú kihívója akad az Among Usnak?

Hatan egy luxusűrhajó megkergült mesterséges intelligenciája ellen. De nem mindenki az, akinek mutatja magát. Vagy másokat...

Írta: GeryG

A 2018-ban megjelent Among Us döbbenetesen nagy sikert aratott, pedig első ránézésre egy sima 2D-s, felülnézetes, mászkálós valaminek tűnik. De mint oly sokszor, a látszat csal, egy igazi bulijátékról van szó, amit nagyjából mindenki imád, aki egyszer is kipróbálta. A játék sikere az egyszerűségén túl az alapötletében rejlik, miszerint az emberek imádnak összeesküvés-elméleteket szőni és ferde szemmel nézni egymásra, ha tudják, hogy van köztük egy áruló, csak épp azt nem, hogy ki az. Ezt a sémát vitte tehát sikerre az Among Us, e sikert pedig megirigyelhette az Invisible Walls stúdió, akik egy nagyon hasonló játékon dolgoznak. Ez a First Class Trouble, amelynek korai hozzáférésű változata nemrégiben indult el. Én pedig magam köré gyűjtöttem öt barátomat (ezúton is köszi a segítséget srácok!!), hogy kiderítsem, mivel van dolgunk.

First Class Trouble próbakör – Elsőosztályú kihívója akad az Among Usnak?

Azt már most, az elején le kell szögezni, hogy egy early accessben lévő alkotásról van szó, így a játék még rengeteget változhat, finomodhat a következő hónapokban, mire eléri végleges formáját. Ám az, amit most nyújt, már így is piszok szórakoztató – és néha legalább ennyire bosszantó is. De miről is van szó? A First Class Trouble egy elég erősen futuretro stílusú luxusüdülő űrhajón, az ISS Alitheán játszódik. Hőseink egy maréknyi utas, akik életük nagy nyaralásának szánták az intergalaktikus űrhajókázást, ám ahogy az lenni szokott, beüt a ménkű. A luxushajó rendszereit irányító mesterséges intelligencia, a Central Artificial Intelligence Network, avagy CAIN egyszer csak úgy dönt, hogy terminátorosat játszik és öntudatra ébred. És mint ilyen, nem igazán nézi jó szemmel, hogy az űrhajó fedélzetén holmi üdülgető utasok lófrálnak, szóval megpróbál tőlük megszabadulni, hogy aztán békés magányában szelhesse keresztül a világűrt.

Igen ám, csakhogy hőseinket sem ejtették a fejükre, hamar rájönnek, hogy itt bizony gondok lesznek, hacsak nem tesznek valamit. Ez a valami pedig CAIN lekapcsolása. Ez tehát a First Class Trouble célja, amit azonban nem olyan könnyű kivitelezni. Mint minden jóra való MI, CAIN is emberszabású robotokkal végezteti el a piszkos munkát, akiket ezúttal nem terminátornak, hanem personoidnak hívnak. Legfőbb különös ismertetőjegyük, hogy nincs különös ismertetőjegyük, mivel tökéletesen ugyanúgy néznek ki, mint bármelyik utas. Csak épp a céljuk más. Ők azok, akik beépülve a túlélők közé szép csendben, lehetőleg észrevétlenül szabotálják a szabotálási akciót. És az sem baj, ha menet közben egy-két túlbuzgó utast is eltesznek láb alól. Persze mindezt a lehető legnagyobb diszkrécióval, hiszen nem kell a felhajtás.

First Class Trouble próbakör – Elsőosztályú kihívója akad az Among Usnak?

A First Class Trouble korai változatában kötelező jelleggel hatan indíthatunk el egy-egy partyt. Ha nem vagyunk hozzá elegen, akkor a játék leakaszt nekünk még néhány fickót a netről, akik hozzánk hasonlóan nem rendelkeznek elég baráttal, hogy együtt ökörködjenek. Éppen ezért nagyon remélem, hogy idővel ezt a hat fős limitet még csiszolni fogják, mert azért hat embert nem mindig sikerül összeterelgetni egy közös játékra. Márpedig a First Class Trouble egyelőre talán legnagyobb rákfenéje a közössége. Rengeteg az olyan játékos, aki csak azért lófrál a szervereken, hogy mások szórakozását szándékosan tönkretegye. Mondjuk úgy, hogy ők nem CAIN-t, hanem a játékot igyekeznek szabotálni...

Ha viszont megvagyunk hatan, akkor remek szórakozásban lehet részünk. A hat főből kettő véletlenszerűen kiválasztott játékos lesz personoid. Ezt rajtuk kívül természetesen senki sem tudja. A játékban különböző részfeladatokat és kihívásokat kell teljesíteni minden szinten, miközben mindent átkutatunk a következő szintre vezető lift kulcskártyái után. A fejlesztők alaposan telepakolták a terepet mindenféle tárggyal, amik valójában alattomos módon semmi más célt nem szolgálnak, mint a játékosok figyelmének elterelését. Lehet itt papírrepülőt dobálni, merev részegre inni magunkat, táncolni és hasonlók. Amik persze egy partyjátékban remekül meg is férnek, és garantáltan elérik, hogy egy-két kör ezeken csússzon el.

First Class Trouble próbakör – Elsőosztályú kihívója akad az Among Usnak?

A játékosok persze meg is gyanúsíthatják egymást, ha valami gyanúsat észlelnek, illetve minden szintlépéskor van egy kiszavazó rész, amikor ki lehet pattintani valakit a társaságból. Akik meghaltak, kiestek vagy esetleg elmenekültek (mert ez is egy opció, bár meglehetősen önző), azok onnantól kis láthatatlan porszívókként bolyonganak tovább a pályákon. Ők hallják a többi játékost és egymást is, de a még játékban lévők nem észlelik őket.

Ami viszont egyelőre még nem az erőssége a játéknak, az az erőviszonyok kiegyensúlyozása. A szintekről folyamatosan szökik az oxigén, a túlélőknek pedig össze kell gyűjtenie oxigénpalackokat, amelyekkel terminálokon visszatölthetik a rendszert. Csakhogy, ha a personoidok sutyiban gyorsan előre begyűjtik az összes palackot, akkor kb. két perc és mindenki megfullad, a kör véget ér, ők meg röhögnek a markukba. Végül is ez is a játék egyik lényege, de azért ezen még lehetne faragni. És a jelek szerint faragnak is, mert azért a premier óta érkezett már egy-két frissítés.

First Class Trouble próbakör – Elsőosztályú kihívója akad az Among Usnak?

A látványvilág nagyon rendben van. Nem kell itt effektorgiáktól tartani, ha szigorúan részleteiben nézzük, akkor akár még csúnyácskának is mondhatnánk a First Class Trouble grafikáját. Viszont ez a futuretro stílus nagyon egyben van, amit a zseniális zenei aláfestés is tovább emel. Szerencsére az optimalizációval sincs komoly gond, ahogy a játékosok összetrombitálása is elég gördülékenyen megy a meghívós rendszerrel. Szintén jól működik a hangalapú kommunikáció, ami a karakterek közelségének függvényében gyengül vagy erősödik.

Nehéz lenne megtippelni, hogy a First Class Trouble elérhet-e hasonló sikereket, mint az Among Us. Az alapok mindenképpen jók, és egyelőre a fejlesztők lelkesedésével sincs baj, rendben jönnek a frissítések. Azt nem tudni, hogy mikor érheti el a játék a végleges változatát, de az tény, hogy azért még van min csiszolni. Ha minden rendben megy, és a fejlesztők az egyelőre még kidolgozatlan részleteket is készre kalapálják, akkor már csak a megfelelő játékosközösségen múlik, hogy milyen sorsra jut a játék. Egyelőre még sok a troll, de remélhetőleg ők hamar megunják az egészet, és onnantól már csak a normálisabbja marad.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
  • First Class Trouble
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!