26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Farming Simulator 22 teszt – Építsünk agrárbirodalmat!

És hova lett amúgy a 21?

Írta: Sityi 1 hozzászólás

Na, mi az, ami a cikk írásának pillanatában olyan címeket nyomott le a Steam játékosszám-statisztikáiban, mint a FIFA 22 vagy a Battlefield 2042? Pontosan, a jelek szerint a játékosok jobban preferálják a traktort, mint a focilabdát vagy a harci helikoptereket. Márpedig a svájci Giants Software valamit nagyon jól csinál, ha a legsikeresebb játéksorozatukat immáron 13 éve tolják: összesen 15 rész jelent meg eddig, beleszámítva a mobil és a Commodore 64-es változatokat is. És persze e-sport ág is született belőle – igen, versenyszerűen kell aratni és bálázni... Szóval elég komoly háttérrel bír ma már az FS, lássuk, a legfrissebb rész hogyan öregbíti tovább a franchise hírnevét!

Farming Simulator 22 teszt – Építsünk agrárbirodalmat!

Nem tudom, mennyire lesz meglepő, amit most írok, de: így kell tudni fejlődni! Az utóbbi néhány cikkemben (pl. Forza Horizon 5) panaszkodtam, hogy valahogy nem sikerül az újdonság erejével hatni már, a bevált sablonokat csiszolgatják a fejlesztők a lehetőségeik határáig. Nyilván szűkös lehetőségek vannak egy végletekig csiszolt cuccnál, de az újító szándéknak ott kéne lennie mindig. Nos, a Farming Simulator 22 esetében a játékmenetbe sikerült úgy belenyúlnia a Giantsnek, hogy az alapok bár nem változtak (tehát továbbra is a terményeinket kell alapvetően a megfelelő helyen eladni), ugyanakkor tovább is gondolhatjuk a történetet a teljes ellátási láncon keresztül. Mit kell ezalatt érteni? Teszem azt, a kivágott fákat eddig is a fűrészmalomba kellett vinni – na de onnan a kész faárut foghatjuk, és elvihetjük az asztaloshoz némi plusz profitért cserébe. Lám, az alapok megmaradtak, mégis lett egy olyan csavar a játékmenetben, amivel kicsit több dolgunk is lehet, ha akarjuk.

A másik fontos és nagy újdonság az évszakok megjelenése. Immáron figyelnünk kell arra, mikor mit vetünk és aratunk, különben tönkremegy a termés – és persze télen nem igazán a földjeinkből fogunk tudni profitálni. Persze mindehhez gépek is kellenek, és az eddig sem szűkös kínálat tovább bővült: immáron több mint 100 gyártó több mint 400 gépe közül szerezhetjük be a nekünk kellőt-tetszőt – és ez simán bővíthető nemcsak a hivatalos DLC-kkel, hanem a ModHub integrációnak is köszönhetően (azaz nem nekünk kell modok után vadászni: ott van a főmenüben külön rész hozzá, és pár kattintással telepíthetjük a nem hivatalos kiegészítőket). Apróság, de a sebességváltás immáron lehet kézi vezérlésű is, ha az adott járgány olyan váltóval került gyártásba. Másik kisebb újdonság, hogy most már 16 féle veteménnyel gazdálkodhatunk, többek között akár cirokkal, szőlővel vagy olívával.

Farming Simulator 22 teszt – Építsünk agrárbirodalmat!

A grafikus motor is szintet lépett, most már DirectX 12 támogatással bír, ez pedig hozott magával pár dolgot, például DLSS-támogatást is. Kétségkívül csinosodott a Farming Simulator, de azért ezen a téren van hová fejlődni – ha nem is feltétlen technológiai szinten, hanem inkább a designt/tartalmat illetően. Nagyon furcsa ugyanis, hogy míg munkaeszközeink igényes részletességgel vannak kidolgozva, addig az általunk nem irányítható járművek már láthatóan kevesebb törődést kaptak – gondolok itt a forgalomban résztvevő autókra és furgonokra.

És ha már itt tartunk: nagyon bírnám, ha nem egy ilyen kihalt tájon kéne dolgoznom... Embereket alig látni az utcán, a már emlegetett forgalom körülbelül egy zsákfaluéval vetekszik. Ejnye! De legalább akad pár vadállat is: a földeken munka közben rendszeres vendégek a varjak például. A nagy magányunkat persze enyhíti a többjátékos mód, ami most már keresztplatformos támogatást is kapott. A másik sirámom a fizika: én nem nagyon érzem most sem, milyen nehéz gépekkel jövök-megyek, és bizony elég furcsa, amikor mondjuk két nyeszlett fa közé sikerül beszorulnom egy négytonnás traktorral.

Farming Simulator 22 teszt – Építsünk agrárbirodalmat!

Nem egyszer megkaptam már a kérdést, hogy hogyan lehet a Farming Simulatort kedvelni. Kis csacsik... Nem próbálták még úgy komolyabban, pedig van valami megnyugtató abban, ahogy az ember egy traktort vagy kombájnt terelget a szántóföldön, és közben a gazdaságát próbálja felvirágoztatni. Vicces, mert amennyire lehet relaxációs céllal is csak úgy játszogatni vele, annyira komolyan is vehető, mert a gazdasági része mostanra már meglepően komplex lett. Persze van még mit csiszolni rajta bőven (leginkább a döglött, élettelen terepre és a fizika megcsúfolására gondolok elsősorban), de még ezen hibái mellett is egy nagyon szerethető alkotás lett a Farming Simulator 22.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a SAD Games biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A grafikus motor szépen fejlődött
  • Az ellátási lánc kellemeset csavar az eddigi játékmeneten
  • Crossplatform multi
  • „Változnak az évszakok...”
Negatívumok
  • „Kihalt minden...”
  • A fizikai motort nem ártana végre rendesen ráncba szedni

További képek

  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22
  • Farming Simulator 22

Farming Simulator 22

Platform:

Fejlesztő: GIANTS Software

Kiadó: GIANTS Software

Forgalmazó: SAD Games

Megjelenés: 2021. november 22.

Minimális rendszerigény: Intel Core i5-3330/AMD FX-8320, 8 GB RAM, GeForce GTX 660/AMD Radeon R7 265 (min. 2 GB VRAM), 35 GB háttértár, 64-bites Windows 10 Home

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5-5675C/AMD Ryzen 5 1600, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060/Radeon RX 570 (min. 6 GB VRAM), 35 GB háttértár, 64-bites Windows 10 Home

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Pras
Pras [5487]
Tkp. teljes mértékben egyetértek a cikkel. Két hozzáfűznivalót bedobok a közösbe:
+ Úgy gondolom, hogy a modolhatóság valamint annak a szisztémája a játékiparon belül példaértékű, a "high watermark", kb. a Factorio szintje
- A dokumentáció ennek az ellentetje, emiatt a learning curve meredekebb, mint kellene lennie

Sztori: ha emlékeim nem csalnak, pont 10 éve tettem a sorozattal egy próbát, az FS2011-el. Röhögtem mindenkin, aki ezzel szórakozott, "játszott". Agyhalálnak éltem meg, egy elég szerencsétlen nehézgép-vezető szimulátornak, ahol épp a mezőgazdaság adja a színpadi hátteret. Ment a delete.

Aztán jött az FS2022 tíz évre rá, és a bemutatókat, videókat, feature listákat nézegetve úgy egy héttel a megjelnése után megvettem. Aztán ráfüggtem. :D Most főleg árpát termesztek, ami megy a csirkéknek, de nyitni szándékozok lassan a kukorica/napraforgó, aztán a szarvasmarhák felé, talán függetlenedve a műtrágyától is. :D Továbbra is némileg bugos itt-ott "furcsa" a játékmenet, de hótt' nyugis, elég széleskörűen testre szabható, viszonylag változatos kikapcsolódást nyújt, már tudja azt, amit '11-ben - szerintem - még nem tudott: megszólítani azokat, akik rohadtul nem traktorral kelnek-fekszenek.
Ezzel illeszkedik abba a látszólagos trendbe, hogy az elmúlt egy-két évtől kezdődően a szimulátorok lassan kilépnek a mémekből és és a fanatikusok/bennfentesek kapui mögül és tudnak ajánlani valamit a casual játékosoknak is, lásd pl. MS Flight Sim vagy bizonyos mértékig a Train Sim World és ETS.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)