A gamescomra időzítette a THQ Nordic a Slipgate Ironworks új játékának bejelentését is. A dán csapat, amelynek többek közt az Gravent köszönhetjük, eddig leginkább a retro-FPS műfajban alkotott, ezúttal azonban egy valós idejű stratégiai játékról rántották le a leplet, amelyet a gamescom során alaposabban is megmutattak a sajtónak.

És ha már az FPS-ek terén a második évezred végének hangulatát hozták vissza játékaikban a fejlesztők, a Tempest Rising kapcsán is hasonlóképp gondolkodtak: konkrétan a '90-es évek második felének klasszikus RTS-eit idézi meg játékuk, de modern köntösbe öltöztetve.
Egy alternatív történelmet ismerhetünk meg a programban. 100 évvel járunk egy nukleáris háború után. A fő energiaforrást a tempest nevű anyag jelenti, amelynek birtoklásáért két frakció harcol, az USÁ-t és Nyugat-Európát egyesítő GDF (Global Defense Force), valamint ellenfelük, a Tempest Dynasty. (Gondolom, mostanra már mindenkinek leesett a Command & Conquer analógia: tiberium, GDI, NOD...)

Mindkét eddig említett fél 15 küldetést kap a kampányban, ezen felül pedig multiplayer módban skirmish meccseket vívhatunk, matchmakinggel és rankinggel – a játékot úgy tervezik, hogy akár versenyszerűen is űzhető legyen. Multiban amúgy egy harmadik féllel is lehet majd játszani.
A gamescomos demo során a GDF első küldetését játszották le a fejlesztők. A missziók előtt videotelefonon kapunk eligazítást, és még kisebb párbeszédek is helyet kapnak ebben a részben, ezáltal mélyítve el a történet megismerését, plusz hátteret adva az eseményeknek. Aztán megkezdődik a küldetés, amelyben különböző egységeket irányíthatunk, az alap fegyverestől kezdve a drónkezelőn át a tankokig. Közben néha utánpótlás is érkezik, és építkezhetünk is.

Az építkezés a két félnél eltérően működik. A technológiailag fejlettebb GDF-nél elkészül egy tervrajz, ezt egy drón lerakja a kiválasztott helyére, ahol megjelenik az épület. Ezzel szemben a Tempest oldalán hagyományosabb módon húznak fel egy-egy épületet. Erőforrást jelent még a játékban pénz és az energia is. Az utóbbit a felhúzott épületek használják, és figyelni kell, hogy megfelelő áramellátásuk legyen, különben problémák adódnak.
A Tempest Rising PC-re készül, megjelenésére valamikor a jövő év során számíthatunk.