25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Tempest Rising gamescom bemutató – Új Command & Conquer készül?

A kilencvenes évek klasszikus RTS-eit idézi meg a Slipgate Ironworks új játéka.

Írta: Dino 3 hozzászólás

A gamescomra időzítette a THQ Nordic a Slipgate Ironworks új játékának bejelentését is. A dán csapat, amelynek többek közt az Gravent köszönhetjük, eddig leginkább a retro-FPS műfajban alkotott, ezúttal azonban egy valós idejű stratégiai játékról rántották le a leplet, amelyet a gamescom során alaposabban is megmutattak a sajtónak.

Tempest Rising gamescom bemutató – Új Command & Conquer készül?

És ha már az FPS-ek terén a második évezred végének hangulatát hozták vissza játékaikban a fejlesztők, a Tempest Rising kapcsán is hasonlóképp gondolkodtak: konkrétan a '90-es évek második felének klasszikus RTS-eit idézi meg játékuk, de modern köntösbe öltöztetve.

Egy alternatív történelmet ismerhetünk meg a programban. 100 évvel járunk egy nukleáris háború után. A fő energiaforrást a tempest nevű anyag jelenti, amelynek birtoklásáért két frakció harcol, az USÁ-t és Nyugat-Európát egyesítő GDF (Global Defense Force), valamint ellenfelük, a Tempest Dynasty. (Gondolom, mostanra már mindenkinek leesett a Command & Conquer analógia: tiberium, GDI, NOD...)

Tempest Rising gamescom bemutató – Új Command & Conquer készül?

Mindkét eddig említett fél 15 küldetést kap a kampányban, ezen felül pedig multiplayer módban skirmish meccseket vívhatunk, matchmakinggel és rankinggel – a játékot úgy tervezik, hogy akár versenyszerűen is űzhető legyen. Multiban amúgy egy harmadik féllel is lehet majd játszani.

A gamescomos demo során a GDF első küldetését játszották le a fejlesztők. A missziók előtt videotelefonon kapunk eligazítást, és még kisebb párbeszédek is helyet kapnak ebben a részben, ezáltal mélyítve el a történet megismerését, plusz hátteret adva az eseményeknek. Aztán megkezdődik a küldetés, amelyben különböző egységeket irányíthatunk, az alap fegyverestől kezdve a drónkezelőn át a tankokig. Közben néha utánpótlás is érkezik, és építkezhetünk is.

Tempest Rising gamescom bemutató – Új Command & Conquer készül?

Az építkezés a két félnél eltérően működik. A technológiailag fejlettebb GDF-nél elkészül egy tervrajz, ezt egy drón lerakja a kiválasztott helyére, ahol megjelenik az épület. Ezzel szemben a Tempest oldalán hagyományosabb módon húznak fel egy-egy épületet. Erőforrást jelent még a játékban pénz és az energia is. Az utóbbit a felhúzott épületek használják, és figyelni kell, hogy megfelelő áramellátásuk legyen, különben problémák adódnak.

A Tempest Rising PC-re készül, megjelenésére valamikor a jövő év során számíthatunk.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Barthezz
Barthezz [53963]
Jahogy a fejlesztők így adták meg. :D A 90-es éveket idéző RTS volt pl. az 8-bit sorozat a volt Westwoodosoktól, ott az első rész, az 8-Bit Armies tipikus C&C 1 volt. Ugyanígy a reconquest is 90-es évek játékmenete és stílusa volt, bár ez már a C&C2: Tiberian Sun-t és a Dune 2000-et idézte látványban. Szóval itt rosszul lőtték be a fejlesztők a kort, mert ez tényleg már a modern C&C-k stílusa. :) De persze ez legyen a legnagyobb hibája a játéknak. ;)
Dino
Dino [5992]
Köszi, valóban elgépeltem, javítva.
A fejlesztők a kilencvenes éveket jelölték meg inspirációnak, de igazad van, hogy az eredmény több annál, erre mondták a "modern köntösbe öltöztetve" részt. :-D

(És ha már a Red Alertet említetted, eszembe jutott róla, hogy a PC Ultrába az elsőről még én írtam cikket. De régen is volt. Manapság már nincs időm/türelmem leülni RTS-ekhez. :D )
Barthezz
Barthezz [53963]
Számomra az egyik legjobban várt játék, tényleg egy az egyben a Tiberium Wars folytatásának tűnik.

Két hiba viszont van a cikkben: GDI és nem GID (ez feltételezhetően elírás), másrészt a játék a 90-es évek helyett inkább a 2000-es évek második felének RTS-eit idézi meg: Grafikai stílusban és játékmenetben ez már egy advanced C&C, mint a C&C3: Tiberium Wars és a Red Alert 3 voltak, ezek pedig 2007-es és 2008-as játékok.

Örülök, hogy lesz harvester, lángszórós tank, duplacsövű Mammoth(-szerű) tank stb., minden, ami a C&C sorozatok védjegye.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)