25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Cobra Kai 2: Dojos Rising teszt – Elharapta a kígyó a nyelvét

Kőkemény Karate kölyök-rajongók, gyülekezzetek, ha mertek!

Írta: Onimushaman

Nem rajongtam soha túlzottan a ’80-as években hódító Karate Kid szériáért. Ismerem, láttam, de annyira nem vonzott be, hogy komolyabban beleszeressek ebbe az önvédelmi sportba. Viszont néhány éve történt egy olyan dolog, amiből kevés franchise szokott pozitívan kijönni. Folytatást készítettek a Karate kölyök filmekhez, sorozat formájában. 30 évvel később az eredeti (!) szereplőkkel tért vissza, egy addiktív, vicces, rendkívül szerethető formában az egyik streaming platformra. Mondhatni, úgy lettem hatalmas Cobra Kai-rajongó, hogy az alapmű semleges maradt számomra.

Cobra Kai 2: Dojos Rising teszt – Elharapta a kígyó a nyelvét

Mostanra az ötödik évadon is túl vagyunk, így elég sok alapanyag a rendelkezésére állt annak, aki adaptálni akarta a fiatalok bunyóit. Az első videojáték egy nehézkes beat ’em up jellegű valamiként érkezett. Volt benne potenciál, de nem igazán tudta eldönteni, hogy melyik dimenziót majmolja, így elég fura hatást keltett. Úgy voltam vele, hogy majd a következő tanul az előd hibáiból, majd meglátjuk, mi sül ki belőle. De közben a cipót hamarabb kivették a kemencéből, mint vártam...

A Dojos Rising alcímre hallgató játék az immáron a Netflixen tanyázó sorozat 4. és 5. évadjának cselekményéből táplálkozik. Itt szakad három részre a társaság, és gyakorolnak a szokásos tornára. Ebben a játékban is a torna megnyerése az egyik végcél, illetve a Cobra Kai új vezetőségének felszámolása. Az elején kiválaszthatjuk, melyik dojo színeiben indulunk, így más-más szereplőket irányíthatunk. Egy ponton a sztori összekapcsolódik majd, de az elején a lényeg a tagok toborzása és a dojo fejlesztése lesz.

Cobra Kai 2: Dojos Rising teszt – Elharapta a kígyó a nyelvét

Minden helyszínen megnyerhetünk magunknak arcokat, hogy nálunk tanuljanak vagy segítsék a munkánkat. Ezek az emberek főellenségekként funkcionálnak, előttük le kell csapni pár tucat segédet. Maximum négy karaktert vihetünk magunkkal egy-egy pályára, köztük villámgyorsan váltogathatunk kedvünk szerint. Az alap ütés/rúgás/dobás/védés/ugrás/kitérés mozdulatokon túl speciális képességeket csalhatunk elő, ha elég chi áll a rendelkezésünkre. Ezek a spéci dolgok sokszor a Street Fightert megszégyenítő varázslatok képében manifesztálódnak. Akár jeges, tüzes, áramos effekt is kiséri a pofonokat, ha pedig egy új ember talál otthonra nálunk, az ő képességeit is beválogathatjuk repertoárunkba.

A dojo fejlesztéséhez pénz kell, amit ellenfelekből, tereptárgyakból is kiverhetünk, de előfordulhat sima gyűjthető cuccként a szinteken. A pályavégi értékelés is megnyomhatja pénztárcánkat, de nehéz lesz jó eredményt elérni. Az ellenfelek agresszívak és szívósak, gyorsan ledarálhatják életenergiánkat. A főmuftik még erre is rátesznek egy lapáttal, fejlesztések nélkül a játék eleje igencsak szenvedős lesz.

Cobra Kai 2: Dojos Rising teszt – Elharapta a kígyó a nyelvét

A képi világ elég gyengén muzsikál, és ehhez még hozzájönnek a kezelésből fakadó anomáliák, és az elején szórakoztatónak tűnő, de fájdalmas bugok is. A program elég nehéz is eleinte: amíg nem húzzuk feljebb a szereplők statjait, meg nem erősítjük képességeiket, sokat fogunk Benny Hillezni támadóinkkal.

Ami viszont jó, az a szinkron és a zenék. Sikerült megszerezni az eredeti hangokat, ami lehet, el is vitte a büdzsé nagy részét, és programozásra kevés jutott. Pedig a Cobra Kai egy jó alapanyag, amiből azonban sajnos nem sikerült megfelelő, szórakoztató programot kreálni. Hiába a többfajta játékmód a sztorin kívül, ha a végtermék gyengécske. Van egy különlegesen gagyi bája az egésznek, de ezt nem a legújabb generációs konzoljainkon, és pláne nem ennyi pénzért szeretnénk látni. Ahogy azt a Cobra Kai jelmondatai is teszik, úgy csap le a szoftver elsőként, erősen, kegyelem nélkül az egyszeri játékosra, mint a kobra.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Eredeti szinkronhangok
  • Jó zenei aláfestés
  • Rengeteg karakter és speciális mozdulat
Negatívumok
  • Technikailag pocsék, amatőr, csóró megoldások jellemzik
  • A legelvetemültebb rajongóknak is beletörhet a bicskája

További képek

  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising
  • Cobra Kai 2: Dojos Rising

Onimushaman
Minden játék barátja, trófeaherceg. A vidékimanek védőszentje. Ugyanolyan senki, mint bárki.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!