26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Fabular: Once Upon a Spacetime early access próbakör – Mesebeli királyfi a Nap nyomában

Korai hozzáférésbe lépett a magyar fejlesztésű roguelike.

Írta: Puddle 1 hozzászólás

Már 6 éve, hogy megjelent Kickstarteren a magyar Spiritus Games első játéka, a Fabular: Once Upon a Spacetime, amely egyedi koncepciójával már akkor magára vonta sokak figyelmét. Engem is rögtön elkapott a roguelike premisszája, hiszen ki ne szeretne űrhajókra kardokat és buzogányokat szerelni? Hosszas várakozás után örömmel írhatom, hogy a csupán háromfős magyar fejllesztőbrigád elérte a projekt következő mérföldkövét, és a játékuk megjelent Steamen, korai hozzáférésű változatban. Innen elmondásuk szerint még legalább egy évet kell várnunk a teljes megjelenésig, de a játékkal töltött jó pár óra után bátran mondom, hogy már most érdemes kipróbálni.

Fabular: Once Upon a Spacetime early access próbakör – Mesebeli királyfi a Nap nyomában

A Fabular egy, a középkor, a sci-fi és a mesék összegyúrásából született világban játszódó felülnézetes akció-roguelike játék. A legkisebb királyfira hárul a feladat apja királyságának megmentése érdekében, hogy a void lordok által eltulajdonított Napot visszaszerezze. Lelkesen bele is pattan pallosokkal felszerelt csatahajójába, és hűséges játékparipájának a chipjét is magával viszi, hogy bajtársa és mentora legyen az úton. Az FTL: Faster Than Light – sokak által átvett – mintájára ez az út véletlenszerűen kialakított gócpontokon halad keresztül, amelyek mindegyike egy kisebb-nagyobb feladatot rejt. Legyen az harc a haramiákkal vagy egy űrkovács felkeresése, esetleg egy bajba jutott droid kimentése. Általában egy szituáció többféleképpen is megoldható, ami befolyásolja az érte kapott jutalmat. Már most sok event van a játékban, mind gyönyörű képekkel illusztrálva és mesebeli nyelvhasználattal előadva.

Első pillantásra a Fabular legnagyobb erőssége a szikrázó, villogó pixelgrafika, ami életet lehel a képernyőbe, és ráerősít a világ mesebeli mivoltára és az űr szépségére. A térkép gócpontjain a találkozásokat illusztráló képecskék nem csak szépek, de kicsi ablakocskák a világ felépítésébe, a középkori páncélok és fegyverek űrbe helyezésének illusztrálása. De újra szóvá kell tennem a kardokkal és csatabárdokkal felszerelt hajókat. Jelenleg két csatahajó érhető el, a Paladin és a Manticore. A Paladin egy tankra emlékeztet, lassúságát az elejére szerelt pajzzsal kompenzálja, míg a Manticore egy fürge, kis késekkel felszerelt gép, amellyel elsődleges célunk lesz az ellenfelek hátába kerülni és a kritikus pontokat bökdösni rajtuk. Vele tökéletes kitérések után megtévesztő hologramot tudunk hagyni magunk után, ami elvonja ellenfeleink figyelmét.

Fabular: Once Upon a Spacetime early access próbakör – Mesebeli királyfi a Nap nyomában

A harcrendszer nem bonyolult, de rá kell érezni, és alkalmazkodni kell a különböző típusú ellenfelekhez. Nemcsak a csatabárdok és kardok jelentenek veszélyt a hajókra, hanem a rájuk szerelt különböző aktív és passzív kütyük is. Vannak energiával működő távolsági fegyverek és más apróságok, mint például kidobható akna, rendszerhibát okozó energianyaláb és elkábítani képes bomba. De ezek mellett a kósza aszteroidák is veszélyesek, csakúgy, mint a nekünk ütköző más hajók.

A Paladin és a Manticore teljesen más játékstílust tesz lehetővé. De, mint minden roguelike-ban, itt is tovább finomíthatjuk karakterünket talentekkel és rendszerfejlesztésekkel. A Paladinnal egyik kedvenc módszerem volt bowlinggolyót játszani: telepakolni magam olyan fejlesztésekkel, amelyek engem védenek az ütközésektől, majd pajzzsal nekirohanni az útonálló haramiáknak, és aszteroidáknak csapni őket.

Fabular: Once Upon a Spacetime early access próbakör – Mesebeli királyfi a Nap nyomában

A Fabular: Once Upon a Spacetime alapjai nagyon erősek. A Faster Than Light mintájára épülő felfedezés és közlekedés, valamint a fizikára épülő harcok nehezen megunhatóak, és minden vesztes csata után a játék felkeltette bennem a „csak még egy menet” vágyát. A balance viszont még finomításra vár, a második boss kifejezetten keményre sikeredett, és ha nagy nehezen át is verekedtem magam rajta, szerencsétlen hajóm maradványa nem sokáig élte túl a következő szektor kihívásait. A játék kicsit bőkezűbben bánhatna a pénzzel, hiszen mind a tárgyak vásárlásához és a hajófejlesztéshez is szükségünk van rá. Az ilyesfajta finomhangolások sokat dobhatnak a játék élvezetén, mert jelenleg sokszor éreztem, hogy a játék elején csak a szerencsémen múlik, hogy megtalálom-e a megfelelő boltost, és még pénzem is lesz-e egy új fegyverre, vagy szegényebb maradok, mint a templom egere.

Sok sikert kívánok a továbbiakban is a Spiritus Games csapatának, mert jó úton járnak, ötletekből nincs hiány, és a megvalósítás is minőségi. A játék szilárd alapjára könnyen lehet tovább építeni, új hajókkal, fegyverekkel, tárgyakkal és űrbéli kalandokkal. Early accesként is tudom ajánlani a Fabulart mindenkinek, aki szeretné kipróbálni, mi történik, ha egy űrhajó oldalára csatabárdokat szerelnek.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Fabular: Once Upon a Spacetime
  • Fabular: Once Upon a Spacetime
  • Fabular: Once Upon a Spacetime
  • Fabular: Once Upon a Spacetime
  • Fabular: Once Upon a Spacetime

Fabular: Once Upon a Spacetime

Platform:

Fejlesztő: Spiritus Games

Kiadó: Prismatika

Megjelenés: 2022. november 10. (korai hozzáférés)

» Tovább a játék adatlapjára

Puddle

Puddle
Ötéves lehettem, amikor először lestem meg apukámat, ahogy a Warcraft 3-mal játszik, és azóta odavagyok a videójátékokért. Amellett, hogy rá vagyok kattanva a roguelike és RTS játékokra, mindig is kerestem a videojátékok esztétikájából fakadó művészeti értéket.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Aryx
Aryx [3691]
Nem kedvencem a roguelike, és a csillió pixelart játékot is kezdem unni, de ez a setting + design megvett, kíváncsi leszek rá.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)