Felmerült bennem, hogy akár kopipasztálhatnám a tavalyi cikkemet a tavalyi részről... Persze sosem csinálnék ilyet, de az NBA 2K26 kapcsán felmerült bennem az az érzés, hogy igazából nem nagyon látom, mit is kéne látnom, mint különbség az előző részhez képest. És ami a dolog pikantériáját adja: ettől az új rész egyáltalán nem rossz (sőt), csak a létezésének értelmét keresem.

Kezdem a legfeltűnőbb változásokkal. A MyCareer sztorija jelen esetben visszavisz a középiskoláig, és onnan kell feltornáznunk magunkat az NBA-be. Bár sablonos, és tele van amerikai túlzásokkal, nekem azért alapvetően tetszett, hogy nem sztárjelöltként indulunk most, hanem egy egyszerű tinédzserként. A város is megújult kinézetre, funkcióját tekintve viszont ugyanaz maradt (vagyis: minél több pénzt lehúzni rólunk :D).
Ami nem feltűnő elsőre, de játék közben egyre világosabb lesz, az az irányítást érintő változások. Nehéz megfogalmazni, pontosan mi is változott, de nekem valahogy fluidabbnak, természetesebbnek hat – bár a védekezésnél még mindig küzdök, hogy is tudnám jól csinálni, de ezt én a saját képességeim hiányának tudom be. Az viszont tény, hogy cselezni, kosárra dobni jobb érzés most, és jobban is értem, miért nem sikerül az adott mozdulat. Én persze elsősorban a gombokkal intézem ezeket, de a veteránoknak (profibbaknak?) a jobb karos megoldás továbbra is adott – és szerintem az is így fejlődött.

Mi az, ami változatlan maradt? Nem rosszmájúságból, de szinte minden más. Persze értsétek jól: kisebb változtatások szinte mindenütt vannak, hiszen mégiscsak egy teljes árú új részről van szó, és ezt illik igazolni. De nekem valahogy mégis az volt végig az érzésem, hogy igazából olyan sokról nem maradnék le, ha a tavalyi résszel játszanék még mindig. Vegyük például a grafikát: ha egymás mellé teszünk pár meccs közben készült képet a két játékból, feltűnik bármi jelentős különbség? Nem? Sejtettem... Pedig az új részben kicsit igazítottak a bőr megjelenítésén (főleg az izzadtságén), illetve új bevilágítást kaptak a stadionok és a szurkolókat is nagyobb merítésből rakja össze a gép. Fingreszelés? Meglehet...
Egyre nehezebb dolgom van értékelni az aktuális NBA 2K részt, és talán itt, az NBA 2K26-nél van egy bizonyos határ. Nem lehet ráfogni, hogy nem csináltak a fejlesztők semmit, mert ez egész egyszerűen nem igaz: a befektetett munka látszik. A kérdés inkább az: ez a befektetett munka valójában mennyit ér az előző részek tükrében? Hiszen lényegében évek óta megkapjuk a teljes NBA és WNBA élményt, az új részek talán legfontosabb újítása mindig az aktuális csapatstatisztikák és -összeállítások, amit aztán az adott szezonban folyamatosan frissítenek a kaliforniaiak. És bár a mikrotranzakciók most is átszövik a teljes játékot, de óhatatlanul is felmerül bennem a kérdés: jelen esetben nem volna-e jobb pár részre visszamenőleg akár valami jelképesebbnek számító összegért cserébe biztosítani a csapatok frissítését/aktualizálását pár évig?