25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Pillars of Eternity

Peace
#139 Peace [27861]
Nem éreztem itt sem, hogy bármit veszítettem volna az első rész kihagyásával. Iszonyatosan élvezetes volt a második rész nélküle is!

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.01.13. 23:05
davkar9
#138 davkar9 [11290]
Köszi! Az ilyen sztorikhoz egyre kevésbé van kedvem, de azért lehet adok majd neki még egy esélyt. Vagy lehet, hogy itt is ugrom egyből 2. részre. Persze ha nagyon kell a történet/karakterek ismerete, akkor sajnos muszáj lesz pótolni.

Válasz erre

Előzmény: Bozotszály 2019.01.13. 21:58
Bozotszály
#137 Bozotszály [417]
Igen sajnos valami olyasmibe megy át. Nem is nagyon sikerült megértenem a főszálat, de a vallás körüli filózgatás tetszett.

Ettől függetlenülén tök jól elvoltam vele, engem az atmoszférája eléggé megfogott. Fő erőssége szerintem a mellékküldetesek voltak. Sokkal jobban élveztem mint a fő vonalat. Erősebb morális döntéseket is kellett hozni azokban, ha jól emlékszem. Meg a legtöbb, ha erősen nem is, de kapcsolódott a főszálhoz.

Tyrannival én sem birtam haladni, harcendszer jó, az alapkoncepció szintén....de nagyon üresnek éreztem a játékot.

"Whore" is just another way to say "I love you"!

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.01.13. 08:45
Peace
#136 Peace [27861]
Itt sem vette be a gyomrom az első részt, mint Divinity-nél. Második része viszont csúcs, azt nagyon élveztem!!!!!

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.01.13. 08:45
davkar9
#135 davkar9 [11290]
Divinityn felbátorodva gmg akció utolsó napján bedobtam ezt is. Tegnap belenéztem...röhögve fordultam is ki pár perc játék után. CC-ben már összeroppantam a végtelen mennyiségű információtól. Értékelem az elhivatottságot, de szerintem egy kicsit túltolták a loret. Néhány országnak nincs ilyen hosszú és kidolgozott történelme... A 'meseországia' és hasonlók fölé húzott kurzor további információt ad egy pirospontos feature, ez tetszett. Nem, faj, class, ezeket módosító origin 1, 2, 3 és mindezeken még egyet csavaró background teljesen összezavart. Fél óra olvasgatás után végül véletlenszerűen nyomogattam gombokat, kinézetet a portré alapján hoztam össze, start. Grafikával nem is lenne bajom, de ez az UI valami elképesztően kényelmetlen. Öltem farkast, szedtem bogyót, beszélgettem egy pár sort, de azt hiszem ezt most így elsőre inkább passzolom.

Valaki nyugtasson meg, hogy ez is átmegy unalmas, "csak te mentheteded meg a világot névtelen hős!" baromságba, mert akkor nem lesz bűntudatom, hogy ha később nem próbálkoznék meg vele újra. Tyranny interaktív CC-je sokkal barátibb volt, gameplayjel is elvoltam, aztán az act1 végén jött az isteni kiválasztott hős plot, ami el is vette a kedvem az egésztől.

Válasz erre

Peace
#134 Peace [27861]
Ettől tartok én is, a rengeteg párbeszédtől és hogy nem lesz meg a kellő dinamika. Divinity: Original Sin 2-ben is rengeteg volt a beszélgetés, de egy pillanatra sem lankadt a lelkesedésem, végig imádtam az egészet. Meg a rengeteg mellékküldetést is szeretem, de ha túlságosan lehoznak a fő szálról, az sem normális. Csak egyszerűen nem találtam most mást, csak ennek a neve merült fel.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2017.12.28. 11:32
gothmog
#133 gothmog [4827]
Én anno végigvittem (még a White March megjelenése előtt). A játék nekem összességében bejött, de érdekes ívet húzott a végigjátszás során. Nem akarom hosszúra nyújtani, így csak tömören: az első kb. 2/3-3/4 része nagyon élvezetes volt (amihez kell egy okosan összerakott parti és jól kitalált fő karakter, különben idegesítőek lesznek a harcok egy idő után) - frankón összerakott a világ, látszik, hogy gondosan találták ki az elemeit, érdekes a történet is (bár belassul időnként és elvész a sok mellékküldetés között), s jók a lehetséges csapattagok is (nem egyformán jók, de vannak köztük igazán eredetiek és érdekesek, ráadásul mindegyiknek megvan a maga világképe és gondolatai - tehát "élnek").
Ám egy idő után már kicsit besokalltam az irdatlan sok párbeszéd lehetőségtől, a rám zúduló töméntelen információtól. Ez pl. a Torment: Tides of Numeneránál nem zavart, mert az gyakorlatilag egy interaktív olvasókönyv tele érdekes helyzetekkel és karakterekkel (valamint ezekhez képest botrányosan gyengén kidolgozott csapattagokkal), amiben a csaták/csapdák stb. mellékes szerepet játszanak. Azt erre készülve játszottam végig, s alapvetően tetszett is, ám a Pillars-nál igazából egy modernizált Baldur's Gate-et vártam, s ott - úgy 70-80 órányi játékidő után - ez a rengeteg szöveg kezdte már kicsit hazavágni a játékélményt. Nem is tudom, mintha nem találták volna jól el az arányt: néha akár 2-2,5 órán át csak beszélsz kb. 4-5 NPC-vel, miközben már inkább valami romos kazamatát járnál végig titkok és kincsek után kutatva, ugyanakkor a játék szuperlabirintusa (az Od Nua alatti) pedig szinte végig diabloid hentelés csak BG-s köntösbe bújtatva.

Úgyhogy summa summarum, emlékeim szerint mire az utolsó nagyobb helyszíncsoporthoz értem, már izomból nyomtam végig a párbeszédszövegeket, csak a lényeget kimazsolázva belőlük, és mivel belefáradtam, a végén is elmaradt az igazi katarzis. Arra emlékszem, hogy úgy voltam vele: jó volt, voltak kifejezetten remek pillanatai, de egy jó darabig nem veszem elő újra, az biztos.
(Egyébként jelenleg fent van a gépemen a kieggel együtt, mert a 2. rész előtt végig akarom majd játszani, s vinni át a karaktert (egy pale elf monkot fogok csinálni), de van pár játék előtte a sorban, úgyhogy szerintem jövő év közepe előtt nem igazán fogok sort keríteni erre.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2017.12.28. 09:27
Peace
#132 Peace [27861]
Az egy hatalmas élmény volt, piszkosul élveztem!!! Az első résztől kikészültem és nagyon hamar abba is hagytam. A folytatásban minden hibáját sikerült orvosolni, szuper lett!

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2017.12.28. 10:56
Aribeth
#131 Aribeth [2440]
Igen, az is tervbe van véve!

Válasz erre

Előzmény: Peace 2017.12.28. 10:19
Peace
#130 Peace [27861]
Lehet ugyanaz lesz a vége, mint 2015-ben. Spellforce 3-ban még okés volt a 4 fős party felszerelése és szintlépése, játék a skillekkel, de itt lehet majd én is besokallok. Meg főleg ettől félek, amit írtak. Hogy sokfelé ágazik és érdektelenségbe fullad. A Divinity: Original Sin 2 és Spellforce 3 is valahogy képes volt olyan szinten a képernyő elég szegezni, hogy még akkor is azon járt az agyam, mikor nem otthon voltam. Meglátjuk itt mi lesz.

szerk.: Ha szerepjátékra vágysz, akkor egyértelműen Divinity: Original Sin 2!!!!!

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2017.12.28. 09:55
MattMatthew
#129 MattMatthew [11605]
Valahol elhalt a lelkesedésem. Defiance Bay után annyira szerteágazó irányokba lehetett volna menni miközben teljes érdektelenségbe fulladt az egész. Kicsit lassan bontakozott a főszál és már a csapatot is túl sokat kellett volna menedzselni, amit meg nem nagyon bírok.
Pedig cypherrel elég badass volt blunderbussal ejteni a sebeket aztán beteríteni a területet spellekkel...

Az sem tetszett, hogy a cypher elvileg pont ilyen lélek varázslatokra és lenyomatokra épít, amit a fő történet is kerülget, mégsem éreztem azt, hogy ezért bárhol is plussz információt kapna a karakterem.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Peace 2017.12.28. 09:50
Aribeth
#128 Aribeth [2440]
Épp most gondolkodtam azon, hogy megvegyem-e a steamen, de akkor inkább kivárom a beszámolókat.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2017.12.28. 09:50
Peace
#127 Peace [27861]
Azért volt gyanús, hogy csak félbehagyta itt szinte mindenki, mert különben csak lett volna valami bejegyzés a végéről egy spoiler dobozban. Nah mind1, ma nekiesek újra karaktert generálni, aztán majd úgyis jönnek vissza az emlékek, hogy mi miatt is lett törölve. De ezúttal csak nem lesz így!

Válasz erre

McCl@ne
#126 McCl@ne [13401]
Alapjáték 2/3-ánál hagytam félbe, de már nem emlékszem, mi miatt, addig viszont tetszett nagyon. Kezdett behúzni a történet is, meg a világ, valahogy egyre érdekesebb lett az egész. Újrakezdem most én is, mert támogatója voltam a folytatásnak, és szerintem '18-ban jön az is, ráadásul kurva jól néz ki a videók alapján!

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2017.12.28. 09:27
Raistlin666
#125 Raistlin666 [4724]
Én is csúnyán magára hagytam a játékot, de most szereztem be a konzol verziót. Elvégre valami ilyesmiért rinyáltam évek óta...

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: Peace 2017.12.28. 09:27
Peace
#124 Peace [27861]
Sikerült végigvinnie amúgy mindenkinek, aki itt aktívan írogatott a topicba? Mert eléggé félbemaradtak itt a kommentek... Én tudom, hogy nagyon csúnyán abbahagytam még az elején szinte és soha többet nem vettem erőt magamon. Most viszont annyira hiányzik valami RPG és újra felmerült a neve a játéknak, ahogy így kétségbeesetten kutatgattam játék után így a Spellforce 3 végeztével. Most feltettem valami hiper-szuper "Definitive Edition"-t, ami tartalmazza eddigi összes javítást meg DLC-t. Eltelt azért 2,5 év, talán kicsit bölcsebb és ügyesebb lettem. MAjd kiderül...

Válasz erre

MattMatthew
#123 MattMatthew [11605]
Az okosok majd mondanak pontosabbat, részletesebbet és hosszabbat, de addig: fighter és wizard 1-2 óra után található, az első faluban. Faluból továbbvezető úton a cleric várakozik, 10-20 óra után kb a chanter/bárd.
De ezt a 4et össze lehet szedni az első órában is mert csak a környéken kell végigszaladni ahová questek nemsokára amúgyis visznek.

Paladin speciel a játék közepe felé, már a városban található, cipher és ranger is akkor. Szóval egy jó palával nyugodtan kezdhetsz! Az már többeknek nagyon bejött!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Christoph 2015.08.15. 10:25
Christoph
#122 Christoph [4806]
Lassan nekikezdek a játéknak és a kezdéshez kérnék tippeket. Milyen karaktert érdemes indítani? Gondolok arra, hogy később milyen karikat lehet felvenni. Azt nem akarom,hogy csinálok egy jo palát, aztán pár óra múlva találkozok egy hasonlóval. Nem akarok generálni csak egyet az elejen, a többieket felvennem a játék közben. Egyébként hány kész karibol tudok valogatni?

Válasz erre

iblase
#121 iblase [2]
Köszi

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.05.24. 12:51
gothmog
#120 gothmog [4827]
A játék legelején csak egy karaktert (a fő karakteredet) készíthetsz. Amikor az első városba érkezel majd (Gilded Vale), az ottani fogadóban (és később is majd a különféle fogadókban) lesz először lehetőséged arra, hogy további karaktereket alkoss.
Ehhez csak pénzre lesz majd szükséged (elvileg felfogadsz kalandozót, ezért kerül aranyba), de teljesen rajtad áll, hogy milyen legyen a felbérelt kalandozó (a nulláról indulva te alkothatod meg őket). A szintjüket is te szabod meg (minél magasabb szintűek, annál drágábbak), egyetlen megkötés, hogy a saját aktuális szintednél magasabb szintűt nem készíthetsz.

Majd ha Gilded Vale-be érkezel, és a fogadóban kiválasztod a megfelelő opciót, akkor egyértelmű lesz a dolog működése.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: iblase 2015.05.24. 12:26
iblase
#119 iblase [2]
Sziasztok!

Hogyan tudok a játék elején több karaktert létrehozni?

Üdv.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.05.01. 15:36
gothmog
#118 gothmog [4827]
Még csak az Od Nua dungeont fejeztem be azóta, és holnap elleszek egész nap, így ne számíts arra, hogy hamar a végére érnék. Meg arra sem, hogy kisregényt fogok írni

Igazából van néhány olyan technikai vagy játékfelépítésbeli dolog, amely így - az előző karakter-próbálkozással együtt - ~85 órányi játékidő után megítélve kevésbé tetszik nekem (persze rengeteg pozitívum mellett). Ezeket gondoltam csak megemlíteni. Illetve az jutott még az eszembe, hogy a PoE kapcsán szerintem elég jól leszűrhető, hogy mik azok, amik szvsz (nekem) hiányoznak a Bioware újabb játékaiból (pedig régen még ők is ismereték a dörgést), s mik azok az elemek, amelyek ugyanakkor óriásit tudnak dobni egy ME vagy DA élvezeti értékén, a beleélés fokán, ha úgy tetszik... ellenben innen (a PoE-ből) fájóan hiányoznak, ha gondolatban a KotOR-hoz és a későbbi Bioware játékokhoz hasonlítom.

Szerk.: A paladin különben nagyon erősen biztonsági játékos. Bár az első sorból harcolok vele, de leadott sebzés tekintetében csak a harmadik helyen áll a csapatban. Viszont annak ellenére, hogy tank funkciót tölt be és Edérrel együtt ő áll be a pofonok útjába, mégis kevesebb bekapott sebzésem van vele, mint pl. Aloth-szal, aki pedig általában a leghátsó sorból osztja az áldást

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.05.01. 15:16
MattMatthew
#117 MattMatthew [11605]
Remélem, hogy hétfőre végére érsz és írsz egy jó kis pozitív hangvételű kedvcsinálót aminek hatására remélem újra elindítom a játékot!

Od Nuát lehet, hogy meghagyom majd a második karakternek, ha eljutok odáig. Kedvet csináltatok a paladinhoz!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.29. 15:11
Christoph
#116 Christoph [4806]
Én sem arra gondoltam, hogy az önmagában 60 óra, de a 15 szint gondolom nem fél óra alatt teljesíthető.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.29. 15:11
gothmog
#115 gothmog [4827]
Jaj, nem az Od Nua dungeon 60 óra, hanem az összesen a karakteremmel a játékba eddig belerakott idő...
Ez a "mega-dungeon" nagy részét, valamint a játék első két fejezetét foglalja magába. Nem tudom, hogy hány fejezetből áll a PoE, de ahogy a világtérképet néztem, úgy a bő kétharmadával meglehetek már. Vagyis most kb. 80 órára tippelem a játék végét. (Azután lehet, hogy tévedek, és 70 óra lesz vagy éppen 90, de olyan óriási eltérést azért nem várnék a tippemtől.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Christoph 2015.04.29. 14:52
Christoph
#114 Christoph [4806]
Az komolyan hangzik. Van 1-2 játék manapság, ami összesen ennyi pályát-játékidőt tartalmaz, mint csak ez .

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.29. 13:56
gothmog
#113 gothmog [4827]
Elvileg 15 szintes a "mega-dungeon". (Én is csak becsületből megyek végig rajta, mert amúgy abszolút "küzdd végig magad" jellegű... csupán egy-egy olyan szintje volt idáig, ahol a harcon kívül/mellett mást is lehetett csinálni.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.29. 13:33
MattMatthew
#112 MattMatthew [11605]
13 szint eddig? WOW! Azért a dungeon járást annyira nem szeretem, hogy csak az XP-Treasure-Next okán csináljam...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.29. 12:49
gothmog
#111 gothmog [4827]
Én tolom folyamatosan. 10-11. szint között van a parti, Act3 legelején lennék, de az Od Nua dungeont járom be éppen (13. szintig mentem le idáig). Kb. 60 órám van benne idáig.

A mellékküldetésekbe egy idő után én is belefáradtam kicsit (Act2-ben rengeteg volt belőlük, s egy időben csak azokkal foglalkoztam), mint ahogy az Od Nua dungeont is feleslegesnek tartom kicsit, de a főküldetés/történet meglehetősen bejövős idáig.

Ha végigérek rajta, akkor majd néhány mondatban összefoglalom, hogy mit gondolok a játékról. (Összességében nagyon pozitív a véleményem, de azért közel sem vagyok maradéktalanul elégedett vele.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.29. 12:20
MattMatthew
#110 MattMatthew [11605]
Mi a helyzet? Mindenkinél szünetel a játék?
DeusEx 3 ment nálam a héten, szóval ezért sem vettem elő már egy ideje. Illetve mellékküldiket kéne most tolnom amik vszínű elvesznek mindjárt a főküldik miatt, de nincs kedvem hozzájuk.

Man literally too angry to die

Válasz erre

McCl@ne
#109 McCl@ne [13401]
Utána én természetesen visszafelé is kipucoltam ám mindent, nem óhajtok lemaradni SEMMIRŐL!
Más kérdés, hogy most napok óta off, mert GTA V!

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.19. 14:23
MattMatthew
#108 MattMatthew [11605]
Mi sem ugrottunk rögtön! Előbb levágtuk őket a francba és aztán fogadtunk szót és ugrottunk fele a vérmedencébe! Nagy különbség!!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.18. 11:32
gothmog
#107 gothmog [4827]
Kiegészítés: persze én a "hagyományos" módon jutottam el odáig, nem lerövidítve az utat. Nem vagyok az a fajta, akinek, ha egy rosszarcú xaurip főpap azt mondja, hogy ugorj a kútba, akkor rögtön ugrik is...

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.18. 11:26
gothmog
#106 gothmog [4827]
Én most jutottam el az endless path 5-ös szintjének a főnökéig. Elsőre meglett (normál nehézségen) az ötfős (Aloth, Edér, Kana, Durance + main kari) ötös szintű partival
Nem is volt olyan nehéz, én annyit tettem (józan paraszti észből kiindulva, miután láttam, hogy az a nagy térség nem lenne túl előnyös a harchoz), hogy visszahátráltam egy szűkebb helyre, így a két tankom mindenkit fel tudott tartani. (Titkon reménykedtem, hogy szárnyas barátunk nem fér át az ajtókon, mert úgy lett volna az igazi, de sajnos mindenhova tudott követni.) A csatára alkalmasnak tűnő átjárónál megvetettük a lábunkat, Durance benyomta a területre ható folyamatosan endurance regenerálást, utána buff/debuff dolgokat tolt, míg szükséges volt. Kana lövöldözött, ezúttal másra nem is használtam, Aloth viszont fontos szerepet kapott, mert először kiszórt két tűzgolyót a tömegnek, majd utána még néhány tűzcsóvát, amivel összességében eléggé megritkította/gyengítette a sok kis élősködőt. A két tankom addig lefoglalta és kellőképpen lesebezte a nagy szárnyas dögöt. Utóbbi egyszer tudott némi tüzes áldást kiadni magából, szerencsére csak a frontvonalamra, de a lovagom és Edér is gyorsan visszaregenerálta a sérüléseket (hála Durance varázslatának). A második fújás előtt már odafigyeltem, és akkor Aloth szépen leparalizálta egy időre.

Számomra a harmadik szinten az egyik csata (még csak nem is az ottani főnök elleni) ennél izzasztóbb volt. Igaz, azért, mert ott úgy alakult, hogy nagyjából nyílt terepen kellett megállnom, és amikor SPOILER
két ogre és egy ogre druida
egyszerre szállt rá a lovagomra, és még a 20-as sebzéscsökkentős mellett is 20-40 közötti sebzéseket tolták befelé, plusz az egyikük ugye még elég szemét módon varázsolgatott is... na ott volt egy-két pillanat, amikor elgondolkodtam azon, hogy ebből lehet, visszatöltés lesz... de végül megúsztam: 3 endurance pontja maradt a lovagomnak, és Hp-ból sem maradt sokkal több neki...

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.07. 22:02
gothmog
#105 gothmog [4827]
Most fejeztem be a questet. Spoilerebe írom én is.

SPOILER
Én nem kegyelmeztem neki. Oké, hogy sajnálja, amit szerint kötelességből tennie kell, meg lelkiismeret furdalása van, de álljon már meg a menet! A pincéjében egy animancer kísérletezget foglyokon az ő tudtával. A városban egy (akasztó)fán himbálózik már lassan a fél lakosság. Kivégzik azt, aki Eothasban hisz, és az is halállal lakol, aki Hollowborn-nak ad életet és nem ugrik az első szóra száműzetésbe stb. És éppen az imént ölte meg a feleségét és újszülött gyermekét. Utóbbit, mert lélek nélkül született, az előbbit, mert szerinte azért született hollowborn-nak a gyerkőc, mert az asszony titokban Eothast tiszteli még mindig. A fickó egy eszelős, aki szerint, ha nincs más megoldás, a legutolsó emberig mindenkit meg kell ölni, akkor talán Berath is elégedett lesz, és újrasarjadhat az élet, vagy akármicsoda. Szóval, lehet, hogy a kuzinja sem jobb, de akkor visszanézek majd hozzá is egy kis elbeszélgetésre
Máskülönben néztem először, hogy micsoda "fogadóbizottság" vár a várúr előtt: ősmágus, Berath kegyében járó pap, paladinok, bajnokok, plusz egy kellemetlen íjász és rugó... ütős kis csapat. Gondoltam is, hogy biztos rohadt nehéz harc lesz, főleg mert alapból elég rendesen körülvették az embereimet, és ugye Aloth vagy Durance pl. nem arról híres, hogy 4-5 másodpercnél tovább talpon tud maradni, ha rászáll egy komolyabb közelharcos, vagy kiszúrja magának egy íjász. Ehhez képest mint kés a vajon, úgy mentem keresztül rajtuk. Senki sem feküdt ki a csapatomból, tulajdonképpen egyedül Kana volt, aki kb. fele endurance-ig lesérült, a többiek szinte karcolás nélkül letudták a harcot. A csatársorom (Edér és a paladinom) azonnal lefoglalta a közelharcosokat addig, amíg Kana, Aloth és Durance szépen levadászta az ősmágust és a papot. Onnantól kezdve pedig már labdába sem rúgtak a kóklerek. Leszedtem az íjászt, a rugót, majd a közelharcosokat. A várurat hagytam utoljára, aki addig elvileg szabadon csépelhette a paladinomat, bár sok sikert nem könyvelhetett el e téren, mert ha néha el is találta, akkor is csak minimum sebzéseket tudott bevinni, hiába a tápos kétkezes kard... maximum vakargatni tudta a lovagom páncélját Nagyon-nagyon brutál védelme van már a palának, közelharcban nem sok mindent tudnak ellene kezdeni. Egyedül a varázslatok és elemi támadások tudnak szívatósak lenni, de az ilyen veszélyforrásokat az Aloth/Durance/Kana trió rendszerint igen gyorsan megszüntetni.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.14. 22:41
gothmog
#104 gothmog [4827]
Szerintem csak valamikor hétvégén jutok el oda. Ma és holnap lesz kb. egy-egy órám játékra, pénteken semennyi. De hétvégén kamatostul pótolni fogok minden kimaradást, és szétülöm majd a seggem a gép előtt a PoE-t játszva!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.15. 20:14
MattMatthew
#103 MattMatthew [11605]
Érdekel majd, h hogy oldottad meg!

Közben eljutottam az Act 2 végéhez (The Hermit of Hadret House), az utolsó mozzanat van hátra, szóval most lehet, hogy érdemes lesz sidequesteket csinálnom inkább, ki tudja, hogy azokkal mi lesz utána.
Már két szintet léptem azóta, hogy legyalult az erőd alatti boss, meg kéne már őt is látogatni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.14. 22:48
gothmog
#102 gothmog [4827]
Nem, ott, az vár felderítése közben hagytam félbe. Úgyhogy egyelőre hanyagoltam a spoileres részt is

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.14. 22:41
MattMatthew
#101 MattMatthew [11605]
Előzőleg már megcsináltad a földesuras questet?
SPOILER
Mert számomra nem volt cseppetsem egyértelmű, hogy Raedrick rendszabályozásra szorul. Gyakorlatilag minden lehetséges megoldással dobálja a Legacy/Hollowborn/MAIN problémát ami persze fáj mindenkinek, de a gyökér uncsitesója sem tudna ennél jobbat (meg gondolom senki sem, mert ezt majd a PC oldja meg gondolom).
Szóval én hagytam őt a helyén, a szar életkörülmények jobbak a rendszerváltás kellemetlenségei és szar életkörülményeknél. Dehát írlés dolga, meg lehet, h csak Raedric beetetett és egy mocskos disznó, csak ez nem derült ki azon az úton amin mentem.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.14. 21:22
gothmog
#100 gothmog [4827]
Hogy ne legyek mindig csak pozitív a játékkal kapcsolatban, itt van egy elég hülye hiba, ami zavar...

Ugye több weapon slot van. Én pajzzsal harcolok, az egyik sloton kard/pajzs kombó, a másikon buzogány/pajzs kettős van. És istentelenül, kibeb@szottul zavar, hogy a mágikus pajzsomat csak az egyik fegyverrel tudom használni, a másik slotra csak másik pajzsot lehet tenni. Tehát, ha elteszem a buzogányt és inkább kardot rántok, akkor egyúttal a pajzsot is kell cserélnem! És most álljunk meg egy pillanatra, és mindenki gondoljon bele ebbe! Hát valami eszement hülye, cseppet sem életszerű és logikátlan dolog!

Amúgy nagyon jó a játék, most lépett 5-ös szintre a palám, éppen indulok a földesurat megrendszabályozni, de egy-két ilyen apróság azért fel tud bosszantani rendesen.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

MattMatthew
#99 MattMatthew [11605]
Aloth nálam inkább az erődöt védi. Pálcázhatna, de annak nincs annyi haszna mint egy puskásnak, varázslatokat meg alig lőhet el úgy, hogy ne legyen ff belőle.

Még egy előnyével szembesültem a páncélos PC-nek. Bár ritka, de főleg boss harcnál van "átvezető" melynek végén az alap 2x3-as formációba rakja a csapatot, bal elöl a PCvel. És ilyenkor ugyebár harc szokott jönni, aminél a ranged karaktereket nem jó az első sorban tartani.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.13. 20:50
gothmog
#98 gothmog [4827]
Figyelni kell, hogy mindenki az ellenséget támadja, s ha elhullik a dög, akkor azonnal megállítani a játékot, és manuális kijelölni, hogy ki mit csináljon. Máskülönben auto-aim miatt előfordulhat, hogy a confusion miatt még ellenségesnek számító csapattagba verik bele a következő pofont

Különben a paladinommal lassan eljutok oda, ahol a rugómmal félbehagytam. Ég és föld a különbség: a rugónál bizonyos harcok sokkal gyorsabban lementek, egyszerűen olvadtak az ellenfelek a csapásai alatt, viszont ha nagyon magára vonta a figyelmet, akkor volt fekvés-kelés, és bizony, ha ő elfeküdt, akkor nagyon kellett izzadni, hogy meglegyen a csata. A paladinnal kicsit komótosabb a haladás, bár már közel sem annyira, mint a játék elején volt!, ellenben olyan szinten stabil a parti, hogy eddig gyerekjátéknak tűnt minden egyes harc. Aloth feküdt meg egyszer-kétszer, amikor ráteleportáltak árnyak, de máskülönben halál nyugalom van: Edér és a lovag tartják a frontot és már sebzésben sem rosszak, ha nem is villámsebességgel, de egyenletesen és megbízhatóan hántják le a HP-t a monsztákról. Durance rendszerint buffol/debuffol és a középső sorból csapkod a botjával (reach!), Rua Kana danolászik és közben puffogtatja a puskát, s fél szemmel figyel, mert ha valami dög esetleg elsiklik az első sor mellett, hogy megzavarja a varázshasználók ügyködését, akkor már megy is oda az idézés, s ő maga is besegít közelharci fegyverrel. Aloth pedig hátulról sunnyogva, az ellenfeleket ügyesen kikerülve, némi taktikai helyezkedés után lövi el a területre ható vagy konkrét célpontra irányuló sebző varázslatokat, vagy esetleg debuffol, ha kell. De többnyire elegendő, ha csak pálcából lövöldöz. Varázslatokat inkább akkor lövök vele, ha nagyot tud kaszálni velük ( a sima, első szintű pl. Fan of Flames kegyetlen hasznos tud lenni tömegirtásra/több ellenfél egyidejű meggyengítésére, ha jól helyezkedik az ember).

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.13. 20:23
MattMatthew
#97 MattMatthew [11605]
Azért az mókás amikor valaki összezavarodik a csapatból és egy másik kifekteti egy hátbalövéssel!

Man literally too angry to die

Válasz erre

MattMatthew
#96 MattMatthew [11605]
Felvehető neki az újratöltés gyorsító dal is, ami egy Grieving Motherből, Kanaból és PC cipherből álló lövész osztag mellett elég hasznos.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2015.04.12. 10:38
gothmog
#95 gothmog [4827]
Edér az egyik slotra kap lőfegyvert (most már Arbalest van nála; nagyon jópofa az újratöltés animációja ). Igazából én arra használom csak, hogy időnként azzal "köszönjön be" egy-egy csatába**, máskülönben ő is közelharci fegyverrel dolgozik.

**Ezért olyan lőfegyvert adok neki, amelynél nem számít a sebesség (úgyis csak egyet lő), inkább a minél nagyobb sebzésen van a hangsúly.

Aloth pálcából lövöldöz, felvettem neki azt a talentet, ami 5-ös páncél áttörést ad, így már néha sebezni is tud a lövéseivel (Már amikor nem varázsol éppen, de a spelleket mindig tartogatom, és csak akkor lövök el egyet-egyet, ha szükséges)

Durance nálam ugye buff/debuff vonalon mozog elsősorban, és arra kiváló, ha ésszel csinálja az ember. Emellett néha lövöldözik biztos távolságból, néha pedig előre megy és a tüzes botjával csapkod. Ilyenkor mindig olyan ellenfelet támadok vele, akit Edér vagy a lovagom már lefoglalt, s igyekszik ezeket a "túloldalukról" támadni, így az ellenséges lény flanked pozícióba kerül, s csökken a deflection értéke. (Ugye szemtől szembe nem érdemes ráküldeni senkire Durance-et, mert lecsapják mint a szart, de közelharcba besegíteni, flanked pozíciókat gyártani nagyon hasznos tud lenni ő is.

A chanter kemény karakter, pont ahogy McCl@ne írja. Gyakorlatilag a rövid buffokat adó chantolása automatikusan működik a csatákban, mindegy, hogy éppen mi mást csinál. S ha összegyűlnek a pontok, akkor lőheted a keményebb idézéseket, amikből nekem csak a csontvázakhoz volt szerencsém (még az előző karakteremmel, a mostanival még nem jutottam el Caed Nuáig), de azok is kellemesen fel tudják tartani az ellent. Mindeközben pedig a chanter közepes harcosként ki tudja venni a részét az adok-kapokból is. Szerintem kifejezetten jó karakter.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2015.04.12. 10:11
McCl@ne
#94 McCl@ne [13401]
Nekem meg pont Kana a kedvencem, annyira tetszik a karaktere, hogy talán még indítok is egy ilyen chantert egyszer! Puska (most már pisztoly) a kézbe, mehetnek a baszott erős lövések (igaz, sajnos kicsit lassan), közben elkezdi kántálni a mondókáját, hármas szinten csontvázakat idézett, most már tudja négyesen a drake-eket is, hármat, nagyon hasznosak, sebeznek és lefoglalják az ellenfeleket! Plusz most tanult valami charm varázslatot is, elég jól működik, ha nem akarok Aloth confusion spelljeit pazarolni!

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2015.04.12. 10:11
Peace
#93 Peace [27861]
Csak felszínesen rohantam végig a hsz-eket itt az utóbbi napokból, de jól látom, hogy már legalább ketten vagytok, akik íjat adtok Éder kezébe. Érdemes? Vagy váltogattok csata közben fegyverszettet? A papon én is gondolkozom, mert az a kétkezes bot elég tré, meg agyon is csapják szegénykét. A bárddal még nem vagyok kibékülve, próbáltam tanulgatni, hogy ez a kantálás dolog hogy is működik, lehet kicsit utána kéne olvasgatnom.....

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.11. 20:13
MattMatthew
#92 MattMatthew [11605]
Kikérem magamnak, h "nem éppen az az igazi szerepjátékos megoldás"!!! Bár tény, hogy a SR:Returns-ben készített elf pisztolyforgatót próbálom megidézni vele. Elég halálos, de még így, mostmár 3 slottal (Arquebus-blunderbuss-blunderbuss) is néha focus hiányban vagyok, mert lehet szórni azokat is gyors egymásutánban (van nagyon jó területre ható és ellenfelekről ugráló is).
Azt hiszem, hogy a sebzés szám is sokat számít, nem elsősorban a sebzés mennyiség, a BB pedig 6 vagy 8 külön sebet csinál. Szóval majd a cipher NJK-nak adj ilyeneket!

Nem biztos, hogy ezért a tápos kombóért viszi a PCm a sebzés rekordot, vagy csak azért mert a tápos fegyvereket ő kapja és ő az akit mikromeneddzselek folyamatosan.


Egyébként bosszantó, hogy a választékos angol mellett a [Clever] szót használják arra a viselkedésre amit egyértelműen a [Smartass] ír le a legjobban!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.11. 20:13
gothmog
#91 gothmog [4827]
Nem, buzogány/pajzs (Outworn Buckler: amúgy nagyon durva, most vettem észre, hogy minden csapattagnak tolja a +5 Def/Fort/Refl/Willt!!!!) és kard/pajzs összeállítással megyek. Így nincs olyan ellenfél, akit ne tudnék effektíven támadni (crush/slash/pierce egyaránt van így a repertoárban). Lőfegyvert nem adtam neki (Edér használ azt is, egyelőre egy harci íjat, míg jobb nem lesz. Aloth alapból pálcázik, és éppen most vettem fel Durance-ot, aki szintén kap majd valamilyen távolsági fegyvert).
Ha esetleg lesz egy harmadik weapon slotja a palámnak, akkor sem tervezek lőfegyvert a kezébe adni. Ez esetben lehet, hogy egy estoc-ot kap majd, amivel elég nagyokat lehet csapni és 5-ös páncél átütése van mellé alapból.

Viszont ugye az előző karakterrel csak a Stronghold megszerzéséig/Raedric erődjébe bejutásig vittem el, tehát nagyon a játék elején voltam, amikor váltottam paladinra. Szóval, ha többet láttam, akkor lehet, hogy változni fog a helyzet. De most egyelőre így gondolom.

Különben a ciphered blunderbuss-szal nyomja? Azt olvastam, hogy az a legdurvább verzió a ranged cuphernek, mert kb. egy lövéssel maxra tudod tölteni a fókuszt? Ebből három pedig (három weapon slotra)... nem éppen az az igazi szerepjátékos megoldás, viszont baromi effektív lehet

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2015.04.11. 20:03
MattMatthew
#90 MattMatthew [11605]
"veszedelmesen bolond Chaotic Neutral fighter/cleric volt, akinél (játékon kívüli) pénzfeldobással döntöttem el mindig, hogy segítsen vagy gyilkoljon"
Na ez zseniális!

Nem kétkezes karddal tolod? Arbalesttel nyit vagy csak rohan a harcba?
Ez az egyetlen elfogadható human male portré!

Azzal kellett szembesülnöm, hogy elég nehéz már egy idő után ranged karakterrel az, hogy csak Edér van akin megtörik a támadás. Bár mire ez igazán zavaró kezdett lenni addigra Palleginát is felvettük. Vele már jobb, de ilyen szempontból jobb lehet egy paladin PC, mert az "mindegy" hogy a hátsó sorból egy varázsló vagy egy chanter vagy akárki osztja az áldást, ha elöl van két ember aki megfogja.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2015.04.11. 18:22

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.