
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
John Carmack búcsút intett az id Software-nek [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: John Carmack búcsút intett az id Software-nek
A videojáték-ipar legendás alakja végleg elköszönt sikereinek egykori színhelyétől.
Nem tudom, hogy csak én látom-e így, de az Unreal 3 Engine diadalmenete óta nagyjából borítékolható volt, hogy ez előbb vagy utóbb bekövetkezik. Ettől függetlenül: Köszönjük, Mr. Carmack! 

Igazság szerint az id főleg abból profitált (legalábbis kezdetben), hogy kifejlesztett egy csúcs grafikus motort, amelyben rejlő potenciált egy új játékkal prezentálták, aztán ezt a motort licencelték harmadik partnereknek, akik ezekre épülő játékokat készítettek. A Raven Software tipikusan az ő motorjaikat használta mindig, és volt, hogy folytatta is a nagy nevű sorozataikat (pl. a Quake 4 esetében). Aztán miután mások is készítettek már durva motorokat (UT Engine, CryEngine, Source, Frostbite, stb.), ez a lehetőség alábbhagyott. Az id Tech 5 Engine esetében pedig siralmas képet mutat az alig egy kezünkön megszámlálható saját felhasználással, vagy licencel.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
Kíváncsi vagyok, hogy van-e valami köze ahhoz, hogy az utóbbi időben nem igazán tudott, nagyott durranó játékot letenni az asztalra. A Doom 3 se volt valami nagy szám, bár nekem a mai napig kedvencem, mivel a félelemkeltésben 5-ös.
Az id korai sikereit a két John (Romero és Carmack) párosának köszönhette - Romero állt elő a zseniális ötletekkel, Carmack pedig ezek alá adta a technológiát. Ha jól megnézitek miután tönkrement a munkakapcsolatuk, és Romerot anno kirúgták:
1. Romero azóta sem tudott igazán maradandó játékot készíteni, mert nem volt senki, aki az overambíciózus terveit megvalósítható keretek közé fogta volna, és aláadta volna azt a technológiát, amire szüksége volt.
2. Az id-ből Romeroval együtt vesztek ki azok a hatalmas ambíciók, amik anno a céget előre hajtották. Tény, hogy ahogy gregmerch is írta, a Carmack révén szerzett hatalmas fejlettség, a folyamatos élen járás grafikus motorok terén egy ideig hajtotta őket, de már a Romero kilépése után készült Quake 2 is az id korábbi sikereit lovagolta meg Star Trek-re hajazó ellenfelekkel, a Quake 3 nem is rendelkezett semmiféle sztorival, ráadásul az Epic az Unreal Tournamenttel nagyon erős konkurenciát állított nekik, a Doom 3 pedig már egyszerűen sem a technológia, sem a játékélmény terén nem emelte ki őket annyira a többségből. Amikor igazán nagyok voltak, és lehetőségük lett volna terjeszkedni, több projektet vállalni, a hasonló kisebb cégek mintájára nagyra nőni, ők továbbra is viszonylag kis létszámmal, nagy tervek nélkül dolgoztak Carmack égisze alatt, amivel abban a mezőnyben, ami mára az iparon belül kialakult, már képtelenség volt az igazi nagyok között maradni.
Az egész döntés nagyon várható volt egy ideje, főleg a Rage bukása után. Nem tudom, hogy az id mihez fog így kezdeni, és meddig maradnak még meg.
1. Romero azóta sem tudott igazán maradandó játékot készíteni, mert nem volt senki, aki az overambíciózus terveit megvalósítható keretek közé fogta volna, és aláadta volna azt a technológiát, amire szüksége volt.
2. Az id-ből Romeroval együtt vesztek ki azok a hatalmas ambíciók, amik anno a céget előre hajtották. Tény, hogy ahogy gregmerch is írta, a Carmack révén szerzett hatalmas fejlettség, a folyamatos élen járás grafikus motorok terén egy ideig hajtotta őket, de már a Romero kilépése után készült Quake 2 is az id korábbi sikereit lovagolta meg Star Trek-re hajazó ellenfelekkel, a Quake 3 nem is rendelkezett semmiféle sztorival, ráadásul az Epic az Unreal Tournamenttel nagyon erős konkurenciát állított nekik, a Doom 3 pedig már egyszerűen sem a technológia, sem a játékélmény terén nem emelte ki őket annyira a többségből. Amikor igazán nagyok voltak, és lehetőségük lett volna terjeszkedni, több projektet vállalni, a hasonló kisebb cégek mintájára nagyra nőni, ők továbbra is viszonylag kis létszámmal, nagy tervek nélkül dolgoztak Carmack égisze alatt, amivel abban a mezőnyben, ami mára az iparon belül kialakult, már képtelenség volt az igazi nagyok között maradni.
Az egész döntés nagyon várható volt egy ideje, főleg a Rage bukása után. Nem tudom, hogy az id mihez fog így kezdeni, és meddig maradnak még meg.
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
Az id Tech 3-as motorig (Quake 3) valóban kiemelkedtek a konkurencia közül, de 2004-ben, az id Tech 4-es (DOOM 3) megjelenésekor "hirtelen" felnőtt" hozzájuk több másik fejlesztő is. Emlékszem, szinte egyszerre jött ki vele a Source Engine (HL2), és a CryEngine (Far Cry). Az ember csak kapkodta a fejét! Állítom, azóta sem volt akkor hirtelen ugrás grafikai-technikai fronton, mint akkor! Aztán jött a többi motor (UT3, CryEngine 2-3, id Tech 5, stb...), melyek már nem jelentettek akkor fejlődést az elődeikhez képest, mint az említett 2004-es triász. Így lassan az id software egyeduralma, vagy legalábbis uralma megtört, és már nem voltak amolyan fél-monopol helyzetben a piacon. Az id Tech 5-ös motor egyetlen nagyobb hibája (a kezdeti gyerekbetegségek mellett) szerintem az volt, hogy nem az akkori gépparkra, főleg nem az akkori GPU-kra fejlesztették és optimalizálták. Nekem akkor volt új az erősebbik gépem, és a No1 egy magos GPU-nak számító GTX 580 nem volt elég a nagyobb felbontású, részletesebb textúra packhez, amit erősen nonszensznek éreztem. A Rage pedig nem volt rossz játék a maga nemében, de az alapkoncepciója számos sebből vérzett (kicsit rpg, kicsit stealth, kicsit fps, összességében pedig öszvér). Emlékeztetett a Fallout-ra, de nagyon gyenge volt a küldetésrendszere ahhoz képest. Emlékeztetett a lopakodós játékokra, de gyenge volt benne az a rész is. És természetesen emlékeztetett a régi id-s fps-ekre is, ami a legerősebb eleme volt, de azt meg a számos technikai probléma miatt nem értékelték a játékosok úgy, ahogy azt a fejlesztők szerették volna. Nem is tudom, egyáltalán mi jelent azóta meg, ami az id Tech 5-ös motort használja?!? (Most néztem wikin: a DOOM3 BFG Edition, aztán slussz - és még kb. 3 cím van kilátásba helyezve. EZ nagyon karcsú ahhoz képest, hogy anno az id-s motorokra épülő játékoktól hemzsegett a piac.) Szóval: nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra, de ha jók a munkatársak, akkor megy tovább a cég - még ha már nem is piacmeghatározó módon.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
De ezzel egyébként úgy tudom kiszállt az utolsó tag is akitől az lett az id-ből ami. Talán a Q3ig tartott, amíg olyat tettek le, ami PC történelem.
A Doom, a Q3 engine alappillérei az egész iparnak. Aztán jött a Doom3 amit én személy szerint nagyon kedveltem, de az már nem volt olyan hatással az egész iparra, persze szerintem ez nem is volt elvárható. A Rage pedig, igaz a játékkal nem játszottam 1 óránál többet, de tudjuk, hogy milyen technikai betegségekkel küszködött az elején, ez már szerintem jól mutatja, hogy már itt sem volt minden a régi, és nem hiszem, hogy ettől az id-től bármi átlagon felülre számíthattunk volna.
No sebaj, az Occolus érdekes lehet, csak tudhat valamit, ha Carmack is ilyen komolyan beszállt a buliba. Kíváncsian várom a fejleményeket.
A Doom, a Q3 engine alappillérei az egész iparnak. Aztán jött a Doom3 amit én személy szerint nagyon kedveltem, de az már nem volt olyan hatással az egész iparra, persze szerintem ez nem is volt elvárható. A Rage pedig, igaz a játékkal nem játszottam 1 óránál többet, de tudjuk, hogy milyen technikai betegségekkel küszködött az elején, ez már szerintem jól mutatja, hogy már itt sem volt minden a régi, és nem hiszem, hogy ettől az id-től bármi átlagon felülre számíthattunk volna.
No sebaj, az Occolus érdekes lehet, csak tudhat valamit, ha Carmack is ilyen komolyan beszállt a buliba. Kíváncsian várom a fejleményeket.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Kíváncsi vagyok, egyáltalán léteznek-e ezek a valóságban egyáltalán?! 

Romero után a másik nagy öreg is elhagyta az anyahajót. Kíváncsi leszek, milyen hatással lesz ez pl. az id Tech 6-ra, vagy a DOOM 4-re.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Tempest Rising teszt – Szellemi örökös vagy olcsó utánzat?
- 2. Pax Augusta teszt – Veni, vidi, vici?
- 3. Soulslinger: Envoy of Death teszt – Kilépett korai hozzáférésből a magyar roguelite FPS
- 4. Feltámad egy Commodore 64-es játék, jön az Airborne Ranger: Fightout
- 5. Clair Obscur: Expedition 33 teszt – Varázslat a „vásznon”
Legfrissebb fórumtémák
- 13:58
- Disney+ Star Wars [509]
- 20:26
- Sorozatok [10899]
- 10:37
- Red Dead Redemption 2 [564]
- 21:30
- GG - GameGuess játék [883]
- 14:42
- Milyen könyvet olvastok mostanában? [2904]
- 10:38
- Mandragora: Whispers of the Witch Tree [27]
- 15:55
- Elhunyt... [2752]
- 08:32
- Battlefield 2 - [Dome] Community fórum [68787]
- 16:14
- Bő négy perc a Command & Conquer szellemi örökösének tekinthető Tempest Risingból [hozzászólások] [8]
- 09:33
- Elden Ring [260]