Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Kedden indul a Master X Master újabb tesztje [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Kedden indul a Master X Master újabb tesztje
MOBA készül az NCSOFT berkeiben is.

Master X Master

Master X Master
A legutóbbi Master X Master cikkek, hírek
1321 levél
Válasz 17.08.17. 12:27 #1
ivanova36
Két hónapja meg is jelent. Kb egy hónapja kezdtem el vele napi szinten foglalkozni és az eddigi tapasztalatokról írok most.
Nem sok MOBA-val játszottam eddig, kipróbálás szinten volt egy LoL, Smite, kicsit komolyabban Heroes of the Storm.

Akik szeretik a számokat:
38 hős
hősönként 4 skill, melyből 2 szabadon választható a meccsekre, meccsenként cserélhetőek, plusz egy állandó ulti képesség
nagyjából 20-30 db single player pálya melyek nagy része random érhető el, a maradék meg időablakos megoldással
1 db 3v3 pálya
1 db 5v5 pálya
viszonylag interaktív lobby
3 fajta fizetőeszköz, plusz egy a skinekhez
kő-papír-olló mintára elemental rendszer
tank-healer-ranged dps-melee dps

Van egy minimális alaptörténete az egésznek, ezt dolgozza fel a single rész 20+ pályája. Nem egy Mass Effect szintű sztori, de a semminél több, és megfelelő alapot ad egy két hős háttértörténetének, beszólásaiknak, egymáshoz való viszonyuknak. A hősök nagy része más ncsoft játékból került be, pl Lineage, Wildstar
A harcrendszer eléggé vegyes képet mutat. Pár, ismert játékból van összeollózva, pl a wildstar telegraph rendszere, illetve a tekken tag rendszere (hősváltás egérgörgővel), megfejelve az alap wasd+szóköz ugrás irányítással és egércélzással. Ha elsőre túl bonyolultnak hangzik, semmi gond, kis gyakorlással használható.
Nincs kifejezett itemitemizáció, helyette előre lehet összeállítani egy sor úgynevezett Node-.ból, hogy a hősöd mely statját szeretnéd erősíteni, pl fegyversebzés, védelem.
PVE-re a skillek előre kifejleszthetőek, PVP, 3v3 és 5v5 esetén menet közben lehet fejlesztgetni, ahogy szintet lép a csapat.
Hősfeloldás: account-szintenként kapunk egy fizetőeszközt amivel hősöket lehet feloldani. Ám nem mindegyikhez elég csak ez a zseton, számos hőshöz valami feltétel is meg van szabva, pl legyen már 5-10-20! hősöd, időszakosan megjelenő pve pályáról szedj össze adott tárgyat, ezeket a pálya teljesítésének a végén lehet szerencsésen kiválasztani, nem mindig sikerül, legyen x szinten az accod, vegyen x mennyiségű achievment pontod, legyen meg az adott 1-5 hős...de persze ott a jó öreg mastercard is ha éppen nem akarunk sokat farmolni a kiszemelt hősért. Ettől még nem p2w, hiszen jelenleg minden hős kiszedhető idővel, ráadásul a legmacerásabb (legyen 20 hős kioldva) is kiszedhető a napi-heti-havi feladatok után kapott prémium fizetőeszközből (ugyanazt veszed mastercardról is).
Egy csatába, két hőst vihetsz magaddal, és a fent említett tag rendszer valamint az egérgörgő segítségével lehet közöttük váltani. Persze nem oda vissza csikicsukizva, hanem kellően hosszú CD után lehet ismét váltani. A váltásnak több haszna is van. Egyfelől megúszható vele egy halál, ha előtte sikerül váltani, valamint 2 másodperces cc immunitás is jár mellé, valamint pár buff is átvihető így a hősök között. Nem beszélve a különféle típusba tartozó hősök közötti váltás taktikai előnyéről (pl tűz elemental alapú hős egy víz elementalúba többet sebez), valamint a különféle szerepkörbe (dpssel körbevettek és fogy a hp, cserélsz a bekészített tankodra) tartozó hősök közötti váltás stratégiai előnyeiről.
PVE pályák: jellemzően egy szűknek mondható folyosóféleségen kell végigdarálni az ellenfeleket, story szinten 3-8 perc alatt teljesíthető egy ilyen futam, kiemelkedő értékeléssel, de magasabb nehézségi szinten egyedül már bajos a túlélés is. Szerencsére ide is lehet menni barátokkal, csapattal, így máris lesz esély brutal feletti szinten.
3v3: bekerült egy kis aréna is, 3v3 csatákra, ide be lehet menni AI társakkal is AI ellen, de player ellen is remek szórakozás, ha kevés időd van de egy jót szeretnél pörögni. Itt ugyanis nincs se hely, se idő hogy bokorból puffogtass. Bokor sincs.
5v5: ahogy 3v3-ban, 5v5-ben is jelenleg egy pálya van csak, ami karcsú. A pálya nagyságára azonban nem lehet panasz, és a felépítése sem lesz ismeretlen. Ugyanúgy megvan rajta a 3 sáv, dzsungel, bossok, towerek, mint a többi moba-ban. Némileg érdekes játékmeneti elem, hogy néha megjelenik egyik, másik oldalon egy nagy Titan, nem, nem a robotos titan, ezek kőből vannak megvoodoozva, és elintul az ellenfél bázisa felé, beütni azt. És hogy ne legyen csak ilyen snassz a dolog, kb 3 féle ilyen titan van, mindegyik más-más erősséggel-gyengeséggel. Plusz időnként a játékosok közül is át tud egy alakulni, noha nagyon rövid időre egy hasonlóan nagy behemottá, mellyel meg lehet fordítani egy meccs kimenetélt is. Egy meccs nagyjából 20 percig tart, de jellemzően előbb nyer vagy veszít a csapat. AI ellen is lehet menni, ám ekkor a játékosnak várnia kell míg talál mellé a rendszer más játékosokat. Ha sokáig nem talál, 5percen túl, a rendszer is megunja a keresést, és az üres helyeket automatán feltölti AI botokkal. Az ilyen 1 játékos + 4 AI vs 5 AI meccsek voltak eddig a leghosszabbak, és a legfrusztrálóbbak. Egymás után nyomott két ilyen 5v5 AI meccs, játékosként ugyanazokat a hősöket választva, ugyanazt a taktikát alkalmazva, egyszer elsöprő győzelem, más alkalommal ponthátrányból éppenhogycsak nyerés.

Összességében nem váltja meg a MOBA műfajt, de bőven hoz bele olyan említésre méltó újításokat (tag, elemental, pve játékmód) melyekkel helyet szoríthat magának a LoL-Dota2 és a HotS mellett.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.