a HDR és a HBAO egyáltalán nem ugyan az. a HBAO egy Ambient Occlusion algoritmus, ami az alapjáraton nem visszaverőnek gondolt felületek (valójában minden felület visszaveri a fényt kisebb-nagyobb mértékben) részletességét tudja kiemelni azzal, hogy valamilyen szinten visszaverő felületként értelmezi, így modellezve a valódi fényhatásokat. erre a legjobb példa a Crysis 2-ben, mikor elmész egy megvilágított sárga ponyva mellett és az sárga fényt vet a fegyveredre.
a HDR ( high dynamic range ) pedig a szem retinájának a fényhez való hozzászokását hivatott modellezni. fotózásban ez kicsit mást jelent, de a lényeg annyi, hogy a sötét és világos pontjai közt a képen sokkal nagyobb a differencia, ezzel több mélységet visz bele a fényjátékba a grafika, mintha mondjuk HDR nélkül néznénk a dolgokat.
lehet kicsit zavaros a leírásom, nem vagyok szakember, csak szeretek utánajárni annak mit kapcsolok ki meg be. a lényeg nagyjából az, hogy a kettő effekt nem ugyanaz, ha a HDR-t kikapcsolod, attól még lehet ambient occlusion bekapcsolva. nem zárják ki egymást.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Alone in the Dark teszt – Újjáálmodott rémálom
- 2. Rise of the Ronin teszt – Mészárszék a Meiji-korszak előestéjén
- 3. Dragon's Dogma II teszt
- 4. B-17 Flying Fortress: The Mighty 8th Redux early access próbakör – Nem hétvégi sétarepülés
- 5. Rajongói kéréseket is teljesített a Pioneers of Pagonia első frissítése
Legfrissebb fórumtémák
- 16:48
- Helyzetjelentés [156872]
- 16:26
- Dakar Desert Rally – Szavannák, fekete nők, ó-ó Szaúd-Arábia! [hozzászólások] [9]
- 11:58
- Dinónak [4230]
- 09:20
- Ki mivel játszik mostanában? [7830]
- 16:20
- A magyar labdarúgó válogatott [4447]
- 15:51
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43656]
- 06:03
- GG - GameGuess játék [726]
- 22:06
- Filmsarok - mit láttál mostanában? [43339]
- 14:48
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1400]
- 10:03
- Már csak pár hetet kell várni a stop-motion technológiával készült Harold Halibutra [hozzászólások] [1]