Először is, az ám.



Aki nem ismerné, annak röviden a zárójeles sztori: az EA egyik kezével felvásárolta a Codemasters-t, a Dirt és a Dirt Rally ip-k alkotóit, a másik kezébe meg a WRC licenc vándorolt, így a jövőben a hivatalos WRC játékokért a kódmesterek felelnek.
Vissza a trailer-re: először is, teljesen fel vagyok hype-olva.



A grafika, bár nem UE5 engine-szint (azért az eső még mindig jól néz ki), már most szimpatikus; bevallom, a Dirt Rally 2.0-nál borzasztóan zavart az a szemet kiégető, agyonszaturált grafika. Az új rész a korábbi WRC-k fakóbb színvilágára hajaz, ami határozottan jobban áll neki. Nem szoktam ilyet csinálni, de komolyan elgondolkodtam egy előrendelésen.
És akkor az aggályok. A ralikrosszból egyelőre semmit se mutattak - lehet, hogy ezúttal kimarad? Nagy kár lenne érte, mert véleményem szerint, sok órányi gyakorlás után az egyik legszórakoztatóbb része volt a Dirt Rally-knak.
A másik, komolyabb aggodalmam a kiadóhoz köthető. Az EA révén már most borítékolható, hogy mélyen a zsebünkbe kell majd nyúlni a teljes játékélményért (egyelőre 50 euróért rendelhető elő a standard kiadás). Kicsit ehhez is kapcsolódik az is, hogy nem lepne meg, ha innentől kezdve minden évben kiadnák ugyanazt a játékot, kicsit polírozva, AAA teljes áron, amihez vedd meg paraszt megint az összes DLC-t... az lenne az optimális a fejlesztőknek és a játékosoknak is, ha kiadnák EGYSZER az alapjátékot, majd az évenkénti ráncfelvarrások frissítések formájában érkeznének hozzá később. Egyre többen így csinálják manapság (főleg a szimulátoroknál), nem véletlenül. Azt nem kell ragoznom, a játékosoknak miért jobb ez a modell, de a fejlesztőknek is több idejük jutna így az érdemi fejlesztésekre. Ha van esze az EA-nek, ezt a modellt választja, de erre egyelőre borzasztó kevés esélyt látok.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”