For Honor
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Könyv a linuxos játékprogramozásról

2001.06.30. 00:07 | szerző: Dino | kategória: Játék

A Linux portjairól ismertté vált Loki Entertainment a No Starch Press-szel szövetkezve egy új könyvet jelentett be, mely a Linux alá játékot írni szándékozók számára fog segítséget nyújtani. A Programming Linux Games: Learn to Write the Games Linux People Play címet viselő, 432 oldalas puhafedeles könyv augusztusban fog megjelenni 39,95 dolláros áron. A könyv bevezet a játékfejlesztéshez használt API-k világába, különös tekintettel a Simple DirectMedia Layer (SDL) fejlesztői könyvtárra. Alapvetően mindent tartalmaz, ami szükséges lehet egy Linux alapú játék fejlesztésének elindításához. Emellett természetesen foglalkozik Linux alapú grafika-, és hangprogramozással, az ezekhez elérhető eszközökkel.
Íme néhány ízelítőül a könyv által tárgyalt fejezetekből:

    • Simple Directmedia Layer (SDL) teljes leírás
    • Hangprogramozás OSS, ALSA, ESD és OpenAL felületeken keresztül
    • Ogg Vorbis tömörített hangállományok és kezelésük
    • Többjátékos mód programozása TCP/IP használatával
    • Linux framebuffer programozása
    • Programok terjesztése a nyílt forráskódú közösségben

    A könyv a Loki oldaláról rendelhető meg. ■

hozzászólások (0)

további hírek

JátszóDome: részlet a Take On Mars emberes küldetéséből

Lackó bemutatja a marsi túlélőjátékot.

Már előtölthető a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands nyílt bétája

A tesztre a hétvégén kerül sor, de már most előre letölthetjük vagy frissíthetjük a klienst. Egy új trailer is érkezett.

Hamarosan mozikba is eljut a Vakondok 4 - Végigjátszás

Dokumentumfilm készült a hazai játékfejlesztés hőskoráról.

JátszóDome: Sniper Elite 4 - 2. rész

Közel egy órán át folytatódnak kalandjaink San Celini szigetén.

Négy új videón a Horizon: Zero Dawn, amely pontokat is kapott már

Bemutató a világ felfedezéséről, annak lakóiról, a vadászatról és a főhősről, Aloyról.