Amit pletyka szintjén már hallani lehetett, végre hivatalos formájában is nyilvánosságra hozhatjuk. A Matrox ugyanis a mai napon bejelentette készülő új grafikus chipjét, a Parhelia-512-t. A 80 millió tranzisztorból felépülő, 0,15 mikronos technológiával készülő 2D/3D GPU-val várhatóan ismét a játékosokat fogják megcélozni. A kártya képességeiről hamarosan részletesebb cikkben is beszámolunk, addig címszavakban kiemelnénk a főbb tulajdonságait:
- 512 bites grafikus processzor, 20 GB/s memória-sávszélesség
- 10 bites GigaColor technológia - színcsatornánként 10 bit adat (több mint 1 milliárd színárnyalat)
- Ultra-éles képminőség - RGB, DVI és TV kimeneteken
- 64 mintás textúra-szűrés
- Glyph Antialias - szövegek olvashatóbb megjelenítésére
- 16-szoros élsimítás (FAA-16x) - minimális teljesítmény-csökkenéssel
- Négy DirectX 9 kompatibilis vertex shader
- Négy textúra számolás egy lépésben
- 36-Stage Shader Array - négy programozható textúra- és öt programozható pixel árnyaló mind a négy pixel-pipeline-ban
- Hardware Displacement Mapping - hatékonyabb adat-reprezentáció 3D objektumok megjelenítésére, melynek segítségével mintegy textúraként adhatóak meg egy objektum felületének bemélyedései, kiemelkedései, így például élethűbb arcokat állíthatnak elő
- Surround játék - 3 monitoron, együttesen max. 3840*1024/32 bit felbontással
- DualHead-HighFidelity - 2058*1536/32 bit maximális felbontás mindkét kimeneten (1920*1200 digitális kimenet használata esetén)
A kártya megjelenéséről egyelőre nincsenek információk, pár héten belül azonban további anyagokat kapunk a Matroxtól, így amint tudunk, beszámolunk a további részletekről is.