26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Részletes mimika az Uncharted 4: A Thief’s Endben

A PS4 lehetővé teszi, hogy minden korábbinál részletgazdagabb mimikával ruházzák fel a szereplőket.

Írta: GeryG 5 hozzászólás

Régen hallhattunk a Naughty Dog soron következő játékáról, az Uncharted 4: A Thief’s Endről. Nathan Drake kalandja lesz a stúdió első kizárólag PlayStation 4-re megjelenő játéka, a készítők pedig szeretnék maximálisan kihasználni a konzolban rejlő erőforrásokat. A rendelkezésükre álló technológiák révén minden korábbinál részletgazdagabb mimikát és animációkat készíthetnek, ami nagyban fokozza majd az élethűséget.
„Teljesen újragondoltuk a mimikát és az arcjátékot. A korábbi Uncharted epizódokban és a The Last of Usban a karakterek arca 90-100 csontból épült fel, a kifejezéseket ezekre építettük. Emlékezzetek vissza, milyen részletes volt Joel és Ellie fájdalmas mimikája, hogy adta vissza a színészek – Troy Baker és Ashley Johnson – játékát. Ezt mind a régi technológiával oldottuk meg. A mostani arcokat már 300-500 csontból építjük fel.” – magyarázta Josh Scherr, a játék írója a GamesTM magazinnak adott interjújában.
Az új megoldásoknak köszönhetően olyan helyzetekben is megfigyelhetjük a szereplők arcjátékát, amire korábban nem volt módunk. Mikor Nathan épp felmászik egy sziklafalon, láthatjuk majd, ahogy az erőlködéstől grimaszol. Az animációk a korábbi epizódokban memóriaspórolás miatt 10-15 képkockára voltak belőve (és ezt trükközték fel 30 fps-re), ám az új játékban már 30-on futnak majd, vagyis sokkal gördülékenyebbnek fognak tűnni.
Az Uncharted 4: A Thief’s End egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, de a legoptimistább becslések is 2016 első felére teszik a premiert.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

GeryG
GeryG [2324]
Az inFamous: Second Son nehogy már csúnya legyen... Az Unchartedet meg világ életében nem a hiperváltozatos játékmenet, hanem a sztori és főleg a szereplők vitték el a hátukon. Ezen a téren mind a négy eddig megjelent rész hibátlan volt, sőt, etalon. Nem félek, hogy a Thief's End csalódás lenne. Még ha nem is döntheted majd benne magadra Tezkatlipoka templomát... :D De no offense. :)
Arról nem is beszélve, hogy ez a cikk kifejezetten a grafikai fejlesztésekről szól, játékmenetről nem mondtak semmit. A grafika meg miben fejlődjön, ha nem a textúrák minőségében, a poligonszám emelkedésében, a szebb animációkban és az újabb és újabb effektekben? :)
Raistlin666
Raistlin666 [4812]
Az lemaradt, hogy kb. az új Infamous (kölcsön PS4-en) végigtolása tette be nálam a kaput. Zseniális még mindig (háromból két platinám ez meg az első része), de amúgy kicsit erőltetve ez a PS3-on is elzötykölődött volna. A játékmenet meg kb. kicsiszolt volt már a 2. részére.

Uncharted3 már fáradt volt játékmenetre (szinte mindenki akit ismerek a 2. részt mondja a csúcsnak), és igazán kíváncsi leszek a mimika bullshit mögé rejtett ÚJDONSÁGOKRA az új részben. Ez lenne a system seller nekem vagy mifene elvégre! 8-)
Raistlin666
Raistlin666 [4812]
Fontosak az apróságok, de azért a Sony elmegy a f*szba (meg a többi nextgen kamugyár)! Erre elég erős a PS4? Mimika meg hajzuhatag, de egy normális rombolható környezet évek óta nem jutna eszébe senkinek? Netán egy nem s*egghülye MI összehozása? Gondolom ezek senkit nem érdekelnek és a nagy többség inkább azon szeretne hüledezni ahogy Drake arcán lecsorog az izzadság 4K-ban (hopp ezt majd a PS5)...;)
GeryG
GeryG [2324]
Ha az ilyen apróságokba nem fektetnének energiát, akkor a játékok még mindig úgy néznének ki, mint az Interstate 76. :) Szerintem pont az ilyen apróságok viszik előre a játékfejlesztést. Nézd meg pl. a GTA szériát. Miben különbözik alapvetően a GTA IV és az V? Apróságokban. Pont olyan apróságokban, amiket pl. rengetegen hiányoltak a Watch_Dogsból, mondván, hogy a GTA V-ben van ilyen meg olyan, akkor ott miért nincs. Ezek az apróságok fontosak. :D
totyak
totyak [445]
Szerintem ugyan értelmetlen ilyenekbe energiát fektetni, mert játék közben úgy sem látszik, maximum az átvezetőkben, de ettől rosszabb biztos nem lesz a játék.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)