Annyira büszkék a Bohemia Interactive fejlesztői (marketingesei?) a tegnapelőtt már megénekelt 1.60-as frissítésre, hogy egy látványos csokorba szedték a - szerintük - 10 legfontosabb újítást. A korábbi hírünkben párat mi is kiemeltünk, de hát legyen, nézzükm mik is szerintük a legérdekesebbek:
- Látványvilág fejlesztése - Tényleg nagyon szép lett sok minden - különösen a víz -, de azért az általuk használt "fotórealisztikus" kifejezést még nem használnám. Különösen a távoli domboldalak néznek ki még mindig úgy, mintha Google Earth-ben lennénk. De a hivatalos oldalon több képen is megnézhetjük az összehasonlítást a régebbi és az új grafikai megjelenítéssel.
- Sántikálás - Az Arma részekben mindig fontos volt a sebesülési rendszer, hiszen nem csak egy HP csíkunk van, ami fogy, hanem testrészenkénti rendszer. Eddig lábsérülés esetén csak kúszni lehetett, mostantól már sántikálni is.
- Újraéledő képernyő - A legtöbb FPS-ben fontos pont a respawn, így van ez az Armában is. A frissítés óta még összetettebb lett az a felület, amely halálunk után vár, hogy hol és hogyan éledjünk újra.
- A nehézségi fokozatokat is finomították. Régen se annyi volt az Arma nehézségi szintje, hogy könnyű, közepes, nehéz, hanem részletesen be lehetett állítani, hogy mit is jelentsen a játékban a nehézség. De mostantól még több mindent állítgathatunk annak érdekében, hogy a legtöbb kihívást jelentse a játék, de mégiscsak élvezetes maradjon.
- Célzási segédletek - Az Arma nemcsak egy FPS, hanem katonai szimulátor is. Így aztán épp olyan fontos a harckocsik, repülők, helikopterek szimulációs része, mint a gyalogságé. Azonban a modern járművekben rengeteg technológiai segítség áll a személyzet részére a célzáshoz. Ezekből kaptak még többet azok a játékosok, akik inkább a üzemanyag szagát szeretik jobban, mint a fűben kúszást.
- Lefogótűz - A valóságban ritkán okoznak a katonák sérülést az ellenségnek direkt tűzben, a legtöbbször lefogó tüzet adnak rá, ami hátrányos helyzetbe kényszeríti őket. A lefogótűz már egy korábbi frissítésben megjelent ugyan, de most rajparancsnokként az MI irányította beosztottjainknak is parancsba adhatjuk egy hely lefogását.
- Eden szerkesztő újítások - A legutóbbi nagy patch-csel került a játékba a 3D-s szerkesztő. Ennek adtak most még több újítást és hasznos segítséget: mint például amikor listából keressük a lerakandó objektumot, akkor egy kis előnézeti képpel láthatjuk, hogy mi is az, ha a neve nem lenne elég beszédes.
- Gyors játékkezdés - Ez inkább a kommerszebb FPS-ek sajátja, de hát persze miért ne: nincs kedved egy jó küldetést keresni, hanem azonnal lövöldözni akarsz? Itt a Quick Play.
- Vonalrajzolás - Ez dedósabbnak hangzik, mint ami. Eddig ugyanis játék közben letehettünk ugyan jelzőket a térképre, amivel segíthettük csapattársaink dolgát (pl. egy tüzérségi megfigyelő, ha látott egy ellenséges célpontot, akkor bejelölhette a térképen, és így az aknavetős co-op társa odapörkölhetett egyet), azonban nem lehetett szabad kézzel rajzolni, ami sokszor nagyon hasznos egy taktikai tervezésnél.
- Pontozási statisztika képernyő - Ilyen ugye minden FPS-ben van a csaták végén, és persze az Armában is volt. Most csak szebb lett és összeszedettebb. Azonban az Arma tipikusan nem az a játék, ahol az a menő, aki több ellenséget ölt meg.
Ennyit mára a technika és az Arma 3 újdonságaiból. Ahogy a fejlesztőket ismerem, hamarosan egy látványos video is érkezik majd az újdonságok bemutatásával...