26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

gamescom 2016

gamescom 2016: Watch Dogs 2 próbakör

Két egymás utáni demóban próbálhattuk ki az új epizódot.

Írta: Dino

A gamescom során lehetőségünk volt kipróbálni az ősszel megjelenő új Watch Dogs epizódot is. A Ubisoft standján először az egyszemélyes részbe pillanthattunk bele, majd az online multiplayer lehetőségeket is megnézhettük, egy PlayStation 4 kontrollerét kezünkbe fogva. A játékból még csak egy alfa verzió volt, ami a kiállításon futott, úgyhogy technikailag bőven akadtak benne hibák (reméljük, a november közepi megjelenésig még elég idejük lesz mindet kijavítani), de a játékmenet már véglegesnek tűnt. A Ubisoft most közzétett egy ahhoz hasonló játékmenet-videót, mint amit az újságírók személyesen is átélhettek, így ehhez kapcsolódóan osztanám meg személyes élményeimet.

A demo San Franciscóban indult, a Coit Towernél), és annak érdekében, hogy minél több dolgot megtapasztalhassak a játékból, a Ubisoft egy munkatársa mellettem állva mondta folyamatosan, hogy mikor mit próbáljak ki. (A torony és környezetének virtuális mása amúgy tényleg szakasztott olyan volt, mint a való életbeli – talán a térképnél csaltak egy kicsit a fejlesztők, de leginkább annak érdekében, hogy ne kelljen a szükségesnél több időt töltenünk vezetéssel. Szívesen megnéztem volna még pár nevezetességet, de sajnos a rendelkezésre álló rövid idő ezt nem tette lehetővé.) Miután megkaptam az irányítást, először a kétféle hackelési lehetőségre hívták fel a figyelmem. A gomb rövid megnyomása egy gyors hackelést okoz (például valakinek megcsörren a telefonja), míg a hosszú gombnyomással csinálhatunk komolyabb dolgokat. Például egy autóra irányítva a célkeresztet átvehetjük az irányítást a jármű felett – nekem sikerült elsőként túl hosszan nyomnom az előre irányt, és jól elütöttem magamat... :-) A hackernézetre váltva láthatjuk, hogy hol vannak számunkra fontos dolgok – ez valami olyasmi, mint például az Assassin’s Creedben az Eagle View funkció. Így találhatjuk meg, mit érdemes meghackelni, merre érdemes keresgélni célpontunkat. Fontos szerepet kap ezen kívül a telefonunkon futó hackeralkalmazás is, ebben kaphatunk feladatokat.

gamescom 2016: Watch Dogs 2 próbakör

Az első nagyobb teendőm a demo során az volt, hogy meghackeljek egy elektromos jeladót, ami a Coit Tower tetején volt. Ehhez szükség lett az egyik kütyüre, a repülő drónra, amellyel felrepülhettem, majd elintézhettem a hackelést. Arra kellett csak figyelni, hogy ne kerüljek ki a távirányítóm hatótávolságából. A következő utam a mólóhoz vezetett – már kezdetben bejárható az egész térkép, nem kell feloldanunk semmit –, ahol egy ruhaboltba irányított az instruktor (mondjuk személy szerint nem ezt éreztem a játék legfontosabb részének... ;-) ). Úgyhogy kicsit simseztem Marcus külsejével, majd mehettem egy újabb küldetésre. Mivel a bejáratot őr és kutya is védte, egy újabb kütyüt kellett segítségül hívni: az ugráló drónt, amivel odagurulhattam a kapcsolószekrényhez. Ezt követően az épület tetejére egy emelő meghackelésével juthattam fel, ahol az őrök figyelmének elterelése után már bejutottam a szobába, ahol egy szoftvert kellett telepítenem egy számítógépre.

A kijutást követően egy másik karakter integetett nekem – mint kiderült, a velem szemben lévő gépen játszott az egyik fejlesztő, és ő irányította a másik szereplőt. Pár gombnyomással kooperatív módba válthattunk, és ketten együtt indulhattunk neki az újabb feladatnak, ahol egymást segítettük, elterelve az őrök figyelmét, esetleg hackelgetve vagy simán pisztolyunkat elővéve.

gamescom 2016: Watch Dogs 2 próbakör

A második játéklehetőség már kifejezetten az online multiplayer módról szólt. Ebben egyszerre négyen vehettünk részt, egyikünket pár gombnyomással célpontnak jelölték ki (de ha elég nagy káoszt teremtünk a játékban, automatikusan is vérdíjat tűznek ki a fejünkre), majd kezdődhetett a menekülés, illetve a többiek részéről a hajsza. Többet tartogat ez a játékmód, mint amit a 15-20 perc alatt alkalmunk nyílt kipróbálni, mindenekelőtt úgy gondolom, a gyors- és teljes hackelésnek is rutinná kell válnia, hogy akár üldözöttek, akár üldözők vagyunk, okosan tudjuk kihasználni a környezetet. A játék során ugyanis gyakorlatilag minden egyes nekifutásra egy-egy sima autós-motoros üldözés zajlott a négy játékos között, ami a célszemély likvidálásával (elgázolásával, lelövésével) végződött. Amúgy nem csak három az egy ellen lehetőség lesz: ha épp kétfős kooperatív játék során jelölnek ki minket célpontként, ketten indulhatnak a nyomunkba, ilyenkor pedig a menekülésben egymást segíthetjük is.

Kíváncsian várjuk hát a Watch Dogs 2 novemberi megjelenését. Az új helyszín, az új főhős, az új hackelési lehetőségek és az új kütyük mind érdekesnek tűnnek, az alfa verzió kisebb-nagyobb hibáit a hátralévő időben még biztosan kijavítják, a játék pedig reméljük, nem esik abba a hibába, mint az első rész, amikor az első bemutatókhoz képest jóval elmaradt az, amit kaptunk. A gamescomon látottak alapján talán nem fog.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Watch Dogs 2
  • Watch Dogs 2
  • Watch Dogs 2

Watch Dogs 2

Platform:

Fejlesztő: Ubisoft Montreal

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés:
2016. november 15. PC
n/a: PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!