Pokemon Let's Go
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Fallout 76

Fallout 76 infók a QuakeConról

Új perk-rendszer, új karakterszerkesztő, de a mutációk és a bázisépítés is szóba kerültek.

2018.08.12. 15:00 | szerző: GeryG | kategória: Játék

A Bethesda az E3 előtt jelentette be, hogy készül a Fallout 76, amellyel sok rajongónál kiverték a biztosítékot. Leginkább azért, mert a játékot egy határozott mozdulattal eltolták az MMO-k irányába, hiszen abban nem lesznek NPC-k, csak más játékosok.

A Fallout 76 természetesen a QuakeConon is jelen volt, ahonnan sok érdekes információról rántották le a leplet. Többek közt új részletek derültek ki a küldetésekről, a perkökről, a gyilkosságokról, a karakterszerkesztőről és a bázisépítésről is.

Mivel a Fallout 76-ben nem lesznek klasszikus értelemben vett NPC-k, vagyis olyan szereplők, akiket az MI irányít, adódik a kérdés, hogy a küldetéseket hogyan vehetjük majd fel. Erre egy interjú során a Bethesda munkatársa, Pete Hynes válaszolt. Elmondása szerint, habár emberi NPC-k valóban nem lesznek a játékban, egy sor más karakter és opció lesz az információszerzésre és a küldetések felvételére. Lesznek robotok, valamint más interaktív eszközök, amelyek még a bombák felrobbanása előtti időkből származnak. Ezek mesélik majd el az apokalipszis és a mi felszínre lépésünk között eltelt idők meséit. A készítők szándékai szerint a játékosokat a világ felfedezése során talált információmorzsák inspirálják majd saját nyomozások indítására. Nyomokat találunk arról, hogy valaki egy adott helyen mit csinált, de arról nem, hogy utána mi történt vele. Ránk vár a feladat, hogy kiderítsük.

Akármit is kezdünk magunkkal a játékban, mégis csak egy mezei túlélő leszünk a sok közül. Hogy ez idővel megváltozzon, fejlesztenünk kell magunkat. Ennek része a korábbi részekhez képest sokkal részletesebb karakterszerkesztő is. A szokásos részleteket szabhatjuk meg, csak épp sokkal részletesebben: faj, nem, testalkat, hajszín és frizura, arc, bőrszín stb. Ezek a részletek később szabadon megváltoztathatóak is lesznek. Emellett mindenkinek lesz egy Vaul 76-os azonosító-kártyája is, amelyet szintén át lehet alakítani. Hogy milyen arcot vágunk a képen, hogy milyen filtereket használunk hozzá, milyen keretet rajzolunk köré, ilyenek.

Megújul a karakterfejlődési rendszer is, a perköket mostantól kártyacsomagok formájában szerezhetjük meg. Minden második szintlépésnél új kártyacsomagot kapunk, ám a kártyákat bármikor átvariálhatjuk, ha valamelyik perk mégsem válna be. A kettes szinten választhatunk magunknak egy S.P.E.C.I.A.L.-t, a perkök pedig ehhez kapcsolódnak majd. Négyes szinttől felfelé pedig a kártyák erősödni fognak, ráadásul ezeket korábbiakkal is kombinálhatjuk, hogy még erősebbek legyenek. Ha egy szintlépésnél számunkra még nem használható perk-kártyát kapunk, azt megoszthatjuk a csapattársainkkal, hátha valaki elég magas szinten van már hozzá. Eddig a következő perk-kártyákat leplezték le:

Strength:

  • Bear Arms: a nehéz fegyverek 20%-kal kevesebbet nyomnak
  • Expert Heavy Gunner: a nem robbanó nehéz fegyverek 10%-kal többet sebeznek
  • Gladiator: az egykezes közelharci fegyverek 10%-kal többet sebeznek
  • Thru-Hiker: az élelem és folyadék 30%-kal kevesebbet nyomnak
  • Batteries Included: az energiafegyverek tárai 30%-kal kevesebbet nyomnak
  • Bandolier: a ballisztikus fegyverek lőszere 90%-kal kevesebbet nyom
  • Sturdy Frame: a páncél a szokásosnál 25%-kal kevesebbet nyom

Perception:

  • Night Person: plusz 1 intelligencia és észlelés este 6 óra és reggel 6 óra között
  • Green Thumb: 25%-kal több esély van, hogy aratásnál kétszer annyit gyűjtsünk be
  • Percepti-Bobble: iránymutató hangot hallunk, ha egy bobblehead közelébe kerülünk
  • Pannapictagraphist: iránymutató hangot hallunk, ha egy magazin közelébe kerülünk

Endurance:

  • Revenant: ha újraélesztettek, két percig 25%-kal nagyobbat sebzünk
  • Professional Drinker: sosem rúgunk be az alkoholtól
  • Aquagirl: úszás közben sosem kapunk sugárfertőzést és tudunk lélegezni a víz alatt
  • Slow Metabolizer: minden étel 15%-kal jobban csillapítja az éhséget
  • Dromedary: minden ital 15%-kal jobban oltja a szomjat
  • Vaccinated: 60%-kal kisebb az esélye, hogy a lényektől bármilyen fertőzést is elkapjunk

Charisma:

  • Bodyguards: plusz 6 sebzés és energia ellenállás (max 18-ig) minden csapattársunkat – kivéve saját magunkat
  • Hard Bargain: jobb áron tudunk kereskedni
  • Party Girl: az alkohol hatása megkétszereződik
  • Inspirational: 5%-kal több tapasztalatot szerzünk, ha csapatban vagyunk
  • Happy-Go-Lucky: alkohol hatása alatt plusz 2 szerencsénk lesz
  • Quack Surgeon: likőrrel is újra tudunk éleszteni másokat
  • Spiritual Healer: öt másodpercig visszatöltődik az életerőnk, miután újraélesztettünk valakit
  • Happy Camper: táborhelyen 40%-kal lassabban leszünk éhesek és szomjasak
  • Strange in Numbers: ha a csapattársaink is mutálódtak, a mi pozitív hatású mutációnk 25%-kal erősebb lesz
  • Lone Wanderer: ha egyedül kalandozunk, 10%-kal kevesebbet sebződünk
  • Team Medic: a stimpackunk a közelben lévő csapattársak erejét a felére tölti vissza
  • Bloodsucker: a vérplazma-csomagok oltják a szomjat is, sosem radioaktívak és 50%-kal több életet töltenek vissza
  • Squad Maneuver: csapatban 10%-kal gyorsabban futunk
  • Philantrophy: ha eszünk vagy iszunk, a közelben lévő csapattársaink étvágyát és szomját is csökkentjük valamelyest

Intelligence:

  • Grease Monkey: a munkaasztali tárgyak 30%-kal olcsóbban javíthatóak
  • Exotic Weapons: barkácsolhatunk egyes szintű egzotikus fegyvermódosításokat, ha megvan hozzájuk a szükséges tervrajz
  • Contractor: munkaasztali tárgyak barkácsolása 25%-kal kevesebb nyersanyagot igényel
  • Master Hacker: plusz 1 hacker képesség, a terminálok zárolási ideje is csökken
  • Scrounger: lőszeres ládákban 50%-kal nagyobb eséllyel találunk még több lőszert
  • First Aid: a stimpackok 10%-kal több életet töltenek vissza

Agility:

  • Dodgy: 30 akciópontért minden ellenséges támadás 10%-át garantáltan elkerüljük
  • Marathoner: a sprintelés 20%-kal kevesebb akciópontba kerül
  • Goat Legs: 80%-kal kevesebbet sebződünk zuhanáskor

Luck:

  • Mystery Meat: a stimpackok ehető húst állíthatnak elő, magasabb radioaktivitás esetén nagyobb az esély
  • Starched Genes: sosem mutálódunk a sugárzástól, de a radaway nem is gyógyítja a mutációkat
  • Luck of the Draw: a fegyverek 10% eséllyel megjavulnak, ha megütjük velük egy ellenségünk
  • Mysterious Stranger: a V.A.T.S. használatakor sűrűbben bukkanhat fel a titokzatos idegen

És végül egy fontos részlet a perk-kártyákkal kapcsolatban: a játékban nem lesz ilyen jellegű mikrotranzakció, vagyis nem vásárolhatunk majd valódi pénzért kártyacsomagokat.

Ahogy a sorozat mára klasszikussá vált első két részében, úgy most is lesznek mutációk. Ezek egy része negatív, egy másik viszont akár pozitív hatással is lehet ránk, illetve lesznek olyanok, amelyek nem hagynak rajtunk látható elváltozásokat, mások viszont igen. A mutációk rendkívül változatosak lehetnek. Lesz olyan, amitől jelentősen legyengülünk, cserébe piszok nagyot tudunk majd ugrani. A mutációknak is lesznek szintjei, gyógyíthatóak lesznek, de magasabb szinteken akár véglegessé is válhatnak.

Már korábban is volt szó róla, hogy ötös szint alatt nem halhatunk meg PvP csatákban. A készítők emellett egy másik rendszerrel is igyekeznek védeni a játékosokat. A PvP csaták egyfajta kihívással kezdődnek, amikor valaki rálő egy másik játékosra. Ez a találat sokkal kevesebbet sebez, mint normál esetben, a sértett pedig eldöntheti, hogy felveszi-e a kesztyűt vagy sem. Ha nem akar konfrontálódni, odébb is állhat, de ez nem akadályozhatja meg a támadóját, hogy a nyomába eredjen és végül mégis végezzen vele. Ilyenkor viszont gyilkossá válik, és vérdíjat tűznek ki a fejére, illetve a gyilkosságért sem XP-t, sem más jutalmat nem kap. A meggyilkolt játékos viszont bosszút is állhat: ha ő vadássza le a saját gyilkosát, dupla jutalomba részesül. A meggyilkoltak egyébként nem veszítenek el semmilyen fontos holmit, perköt vagy XP-t, pusztán a limlomok lesznek oda, amiket magánál tartott. Amikor valaki egy szörnnyel csatázik, nem lehet majd csak úgy beugrani a tűzvonalba, ha kikényszerítsünk belőle egy párbajt. Ilyenkor az érintett játékos egyfajta védett státuszba kerül.

Az is kiderült már korábban, hogy lesz bázisépítés a játékban, amely sokkal részletesebb lesz a legutóbbi epizódhoz képest. Arra is lesz módunk, hogy egy ellenségünk bázisát atombombával pusztítsuk el (ha megvannak az ehhez szükséges indítókódok), de a mienket is eltörölhetik. Ilyenkor szerencsére az építéshez használt tervek alapján újraépíthetjük az egészet, akár valahol máshol is.

A Fallout 76 november 14-én fog megjelenni PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, de még októberben tartanak egy bétát is belőle. ■

Fallout 76
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Fallout 76

hozzászólások (2)

Noggle
Noggle 2018.08.13. 10:08
Lehet, hogy hülye kérdés: Hogy kerül V.A.T.S egy multiplayer MMO Falloutba?
jawsika
jawsika 2018.08.13. 10:11
Jó kérdés... Esetleg úgy, hogy targetre nyomod el?
ajánlott olvasnivaló