27 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Neon Noir - ray tracing demó a Crytektől AMD-n

A német fejlesztő csúnya fricskát dobott az NVIDIA felé, akik erre hivatalos bejelentéssel válaszoltak.

Írta: GeryG 1 hozzászólás

Neon Noir - ray tracing demó a Crytektől AMD-n

Márpedig a ray tracing olyan erőforrásigényes technológia, amely jelenleg kizárólag az NVIDIA GeForce RTX videokártyákon érhető el. – Ezt állította az NVIDIA a tavalyi gamescomon, ahol bemutatták a vadonatúj 2000-es szériát. Hogy ezek az óta milyen karriert futottak be, most nem téma, de legalább annyi botrány és rossz hír érkezett felőlük, mint jó…

És most úgy tűnik, hogy a ray tracing lovacska készül levetni a hátáról az NVIDIA-t. Történt ugyanis, hogy a bitang látványt még bitangabb gépigénnyel megjeleníteni képes grafikus motorjáról híres Crytek a napokban bemutatott egy új techdemót. A Neon Noir címre keresztelt bemutatóban egy rendőrségi drónt láthatunk, amint egy városka éjszakai utcáin egy lövöldözés helyszíne felé tart. A video a ray tracing technológiával megvalósított igen részletes tükröződéseket prezentálja, amelyet a Cryengine új Total Illumination eszközével készítettek.

Eddig nem is lenne semmi igazán érdekes a történetben, csakhogy a videóban felsejlik egy mondat: az egészet egy AMD Vega 56 GPU-val renderelték. Vagyis ennyit arról, hogy csak az RTX kártyákon lehet elérni a ray tracinget. A Crytek elmondása szerint az új eszköz (amelyet a Cryengine következő frissítésében tesznek elérhetővé) a legtöbb ma elérhető NVIDIA és AMD GPU-n képes a ray tracing használatára, az egészet DirectX 12-re és Vulkanra is optimalizálják.

Az NVIDIA nem sokat tétlenkedett, szinte azonnal reagált a demóra. Bejelentették, hogy áprilisban szoftveres úton elérhetővé teszik a ray tracinget a Pascal chipes GeForce kártyákon is, vagyis a legutóbbi 1000-es szérián egészen a 1060-tól (6 GB) a TITAN XP-ig. Ez annyit tesz, hogy bárki, aki ilyen videokártyával rendelkezik, kipróbálhatja majd az új technológiát az ezt támogató játékokban. Ugyanakkor az NVIDIA felhívja mindenki figyelmét, hogy ne számítsanak túl magas framerate-re. Mivel az RTX kártyákban külön RT-magok végzik a számítási feladatokat, ezek hiányában a GTX kártyákban a shader magokra hárul ez a feladat, így utóbbiak akár kétszer-háromszor lassabbak is lehetnek majd.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dino
Dino [6058]
Nem lep meg, hogy pont a Crytek állt elő ezzel: 11 évvel ezelőtt a budapesti Game Developers Forumon tartott előadásában a játékgrafika jövőjéről osztotta meg nézeteit, és már akkor elmondta, hogy a ray tracing jelenthetne jelentős előrelépést - csakhogy az akkori hardverek kevesek még hozzá.
(A dolog RTX nélküli hardverigénye persze más téma, a Crytek játékai mindig is az aktuális csúcshardvereken futottak. :D )
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)