Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Cyberpunk 2077

Vallás, perkök és sok más egyéb a Cyberpunk 2077-ben

Megérkezett a lassan már szokásos információadagunk a játékról. Vallás, karakterfejlődés, NPC interakciók és egyebek.

2019.07.22. 22:39 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Míg az első években mély hallgatás övezte a Cyberpunk 2077 fejlesztését, addig az utóbbi hónapokban szabályszerűen megnyíltak a hírcsapok a CD Projekt RED háza táján. Lassan már hétköznapinak számít, ha valami újdonságról hallhatunk, olvashatunk 2020 egyik, ha nem a legjobban várt játékáról. Lássuk, mi mindenre derült fény most!

Vallás. Bizony, ez sem marad ki a játékból, ráadásul elég hangsúlyos részt is kaphat benne. A fejlesztők nem egy alternatív világot akarnak elénk tárni, hanem a mi világunk egy lehetséges jövőjét. Így a most ismert vallások is felbukkanhatnak a játékban, a keresztények biztosan szerepelni fognak benne. A fejlesztők emellett azt is kijelentették, hogy nem tekintenek tabunak egyetlen témát sem csak azért, mert az esetleg sérthet egyes embereket.

Vallás, perkök és sok más egyéb a Cyberpunk 2077-ben

A Cyberpunk 2077 világ tele lesz interakcióval. Nem elég, hogy rengeteg módon elüthetjük az időnket két küldetés között, de szinte bárkivel szóba is elegyedhetünk. Sőt, ehhez még a kocsinkból sem kell kiszállnunk (vagy a motorunkról le). A beszélgetések nagyon dinamikusak lesznek, és hatással lesznek rájuk a körülmények is. Ha például egy dialógus közepén egyszer csak beállít valaki, mi dönthetünk úgy, hogy felé fordulva bevonjuk a társalgásba, de úgy is, hogy kihagyjuk.

Az sem mindegy, hogy az NPC-k miként reagálnak ránk. Ezt többek közt a rengeteg megvásárolható gönc is tudja befolyásolni, de már eleve az is, hogy milyen karaktert készítünk. Arra is lesz mód, hogy a különböző nemi jellemzőket vegyítsük, vagyis készíthetünk olyan férfi karaktert, aki közben tele van nőies tulajdonságokkal, sőt, még a hangja is lehet női. Vagy épp pont fordítva. Az persze más kérdés, hogy minderre az utca népe minként fog reagálni. A megítélésünket egyébként külön szint jelzi majd, ami az utcai árusokkal való alkudozásra is hatni fog.

Vallás, perkök és sok más egyéb a Cyberpunk 2077-ben

Mivel a Cyberpunk 2077 egy kőkemény szerepjáték, nem maradhat ki a karakterfejlődés és persze a különböző képességfák sem. A játékban összesen hatvan (ötös szintig) fejleszthető perk lesz, ezeket tizenkét képességkategóriába sorolják. Minden ilyen képességet tízes szintig tudunk feltornászni. A képességeinket és a perköket kombinálni is lehet majd, ezzel új távlatokat és lehetőségeket nyitva magunk előtt. Például az idő lelassítása nem csak a harcban lehet hasznos, de egy rendszer feltörésénél is, hiszen több időnk lesz a rejtvények és minijátékok teljesítésére.

Apropó, minden feltörhető rendszer (kezdetben főleg ajtók, később kamerák és lövegtornyok, de akár távolról botok is) kijátszása más és más minijáték formájában jelenik meg annak függvényében, milyen védelemmel vannak ellátva. De visszatérve a képességeinkre, újakat nem lehet csak új megkaparintani az utcán. Bizony ehhez új implantátumok beépítésére vagy egy-egy mester meglátogatására lesz szükség.

A fő küldetések mellett rengeteg másodlagos feladatunk is lesz, de ezeket nem fogja szépen kilistázni nekünk a játék. Gyakran abból fakad egy-egy mellékküldetés, hogy bizonyos szituációkra vagy eseményekre épp miként reagálunk. A játék azt se fogja mindig megmondani, mit, mikor, hogyan csináljunk. Szabad kezet kapunk.

Vallás, perkök és sok más egyéb a Cyberpunk 2077-ben

A CD Projekt RED sok kisebb-nagyobb módosítást végzett már a 2018-as első nagy bemutató óta is. Átalakult például a sérülések megjelenítése, a fejlesztők számos variációt kipróbáltak. Hogy végül mire esik a választásuk, majd kiderül, de a sérülés mértékét jelző számok biztosan jelen lesznek, csak épp sokkal visszafogottabb mértékben. Lesznek emellett különböző új animációk is a bekapott találatok függvényében. A készítők egyébként nagyon odafigyelnek minden apró részletre. Ha például valakinek a fején törünk szét egy üveget, az meglehetősen véres eredménnyel járhat, a kezünkben maradt üvegcsonkkal pedig tovább kaszabolhatjuk az ellent.

Nagyjából ennyit ma estére. A Cyberpunk 2077 továbbra is tartja azt a tendenciát, hogy minél többet megtudunk róla, annál inkább úgy érezhetjük, hogy szinte semmit sem tudunk róla. A premierre mindenesetre 2020 áprilisában kerülhet sor PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on. ■

Cyberpunk 2077
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Cyberpunk 2077

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló