A Digital Reality egy újabb stratégiai játékot jelentett be, a december elején teljes magyar nyelvű változatban megjelenő Desert Rats vs Afrika Korps-ot, melynek külföldi kiadója a Monte Cristo lesz. A Platoonhoz hasonlítható valós idejű stratégiai játék a második világháború észak-afrikai hadszínterére kalauzol, ahol a Szövetségesek mellett a Tengelyhatalmak oldalán is megtapasztalhatjuk az egyedi környezetben dúló csaták hangulatát. A játék egyszemélyes részét két kampány, összesen húsz küldetés alkotja, melyek mindegyike valós, történelmileg is jelentős ütközeteken alapul. De nézzük, mit is írnak még a játékról a sajtóközleményben:
"A játékos mindkét hadjáratban egy-egy hőst irányít: a Szövetséges oldalon Gregory Sinclairt, Őfelsége 8. hadseregének törzstisztjét, a Tengelyén Erich von Hartmannt, az Afrika Korps páncélos dandárparancsnokát. Két fiatalembert, akik valaha barátok és vetélytársak voltak, életüket azonban alapjaiban megváltoztatta a háború. Próbálják megőrizni emberségüket, a gyakorlatba átemelni egy letűnő kor eszméjét a gyűlölet nélküli háborúról – küzdelmük azonban nemcsak a harcmezőn, hanem egy titokzatos hölgy kegyeiért is folyik...
A küldetések egyszerű felderítő feladatoktól kezdve városokban zajló csatákon keresztül egészen sivatagi erődök ostromáig terjednek, mindegyikük egy eligazítással és pontos történelmi háttér felidézésével veszi kezdetét. Harc előtt a játékos az ún. „menedzsment képernyőn” saját hadsereget állíthat össze 7 motorizált kategória (felderítő, tank, tankelhárító, tüzérség, légelhárító, csapatszállító és légi támogatás) oldalanként legalább 25 féle egységéből. A gyalogság 8 kategóriával (lövész, felderítő, gépágyús, orvos, utász, lángszórós, mesterlövész és gránátvetős) képviselteti magát.
A „Desert Rats vs Afrika Korps” csatái a valóság eseményeit idézik, így a taktikai felkészültség kulcsfontosságú szerephez jut bennük. A játék bármelyik pillanatban megállítható (Pause), így lehetőség van a következő taktikai lépések megfontolására, vagy az ellenség harci mozdulatainak kielemzésére. A Mesterséges Intelligencia nemcsak a csatában jeleskedik – képes koordinált védekezésre, menekülésre és a járművek rendeltetésszerű használatára is.
A játékot napjaink egyik legmodernebb 3D motorja működteti, mely valós idejű árnyékok, valós idejű fényhatások, önmagukra is árnyékot vető egységek, roncsolódások és egyéb kifinomult látványelemek (robbanások, homokvihar, víz, tűz stb.) sorával kápráztat el. Az aláfestő zenét és a hanghatásokat a BAFTA-díjas Kreiner Tamás készítette, Nagy Ervin közreműködésével. Muzsikája a legmodernebb nagyzenekari hangzással idézi meg a 20. század legdrámaibb korszakának hangulatát, és a játékélmény fokozása mellett maximális beleélést garantál."
A játék néhány további fő jellemzője:
- Az egységek fejlődnek: egy-egy küldetés sikeres teljesítésével a megmaradt egységek harci tapasztalata megnő (3 szintű tapasztalati ranglétra járható végig), a játékos így vigyázni fog értékes egységeire.
- Blitzkrieg mód: a kampány bizonyos pontjain, néhány küldetés végén lehetőség van az erősítés megérkezése előtt, a megmaradt egységekkel azonnali támadás végrehajtására (értelemszerűen ez az ellenfelet is felkészületlenül éri, az ő egységeinek a száma és összetétele sem lesz maximális erősségű).
- Erőforrásként kezelt gyalogosok: A térképen található ún. „üres” egységek elfoglalhatók: a gyalogosok „elköthetik” a szabadon levő járműveket, amelyeket be lehet vetni a csatákban is; minél több ember használ 1-1 járművet (személyzet), az annál ütőképesebbé válik. A birtokba vett egységek az adott küldetés teljesítésével nem vesznek el, hanem megjelennek a „Menedzsment Képernyőn”, további küldetésekben vehetnek részt.
- Többjátékos módok (4 játékos egyszerre): helyi hálózaton (LAN) vagy interneten (GameSpy) keresztül játszható játék, 3 különböző játékmódban.
A játékból egy csomag képet is kaptunk, és egy kedvcsináló videó, valamint egy zene is elérhető szerverünkön.