25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Új Digital Reality játék: Desert Rats vs Afrika Korps

A hazai fejlesztőcsapat újabb stratégiai játéka december elején jelenik meg, teljes magyar nyelvű változatban.

Írta: Dino 13 hozzászólás

A Digital Reality egy újabb stratégiai játékot jelentett be, a december elején teljes magyar nyelvű változatban megjelenő Desert Rats vs Afrika Korps-ot, melynek külföldi kiadója a Monte Cristo lesz. A Platoonhoz hasonlítható valós idejű stratégiai játék a második világháború észak-afrikai hadszínterére kalauzol, ahol a Szövetségesek mellett a Tengelyhatalmak oldalán is megtapasztalhatjuk az egyedi környezetben dúló csaták hangulatát. A játék egyszemélyes részét két kampány, összesen húsz küldetés alkotja, melyek mindegyike valós, történelmileg is jelentős ütközeteken alapul. De nézzük, mit is írnak még a játékról a sajtóközleményben:
"A játékos mindkét hadjáratban egy-egy hőst irányít: a Szövetséges oldalon Gregory Sinclairt, Őfelsége 8. hadseregének törzstisztjét, a Tengelyén Erich von Hartmannt, az Afrika Korps páncélos dandárparancsnokát. Két fiatalembert, akik valaha barátok és vetélytársak voltak, életüket azonban alapjaiban megváltoztatta a háború. Próbálják megőrizni emberségüket, a gyakorlatba átemelni egy letűnő kor eszméjét a gyűlölet nélküli háborúról – küzdelmük azonban nemcsak a harcmezőn, hanem egy titokzatos hölgy kegyeiért is folyik...
A küldetések egyszerű felderítő feladatoktól kezdve városokban zajló csatákon keresztül egészen sivatagi erődök ostromáig terjednek, mindegyikük egy eligazítással és pontos történelmi háttér felidézésével veszi kezdetét. Harc előtt a játékos az ún. „menedzsment képernyőn” saját hadsereget állíthat össze 7 motorizált kategória (felderítő, tank, tankelhárító, tüzérség, légelhárító, csapatszállító és légi támogatás) oldalanként legalább 25 féle egységéből. A gyalogság 8 kategóriával (lövész, felderítő, gépágyús, orvos, utász, lángszórós, mesterlövész és gránátvetős) képviselteti magát.
A „Desert Rats vs Afrika Korps” csatái a valóság eseményeit idézik, így a taktikai felkészültség kulcsfontosságú szerephez jut bennük. A játék bármelyik pillanatban megállítható (Pause), így lehetőség van a következő taktikai lépések megfontolására, vagy az ellenség harci mozdulatainak kielemzésére. A Mesterséges Intelligencia nemcsak a csatában jeleskedik – képes koordinált védekezésre, menekülésre és a járművek rendeltetésszerű használatára is.
A játékot napjaink egyik legmodernebb 3D motorja működteti, mely valós idejű árnyékok, valós idejű fényhatások, önmagukra is árnyékot vető egységek, roncsolódások és egyéb kifinomult látványelemek (robbanások, homokvihar, víz, tűz stb.) sorával kápráztat el. Az aláfestő zenét és a hanghatásokat a BAFTA-díjas Kreiner Tamás készítette, Nagy Ervin közreműködésével. Muzsikája a legmodernebb nagyzenekari hangzással idézi meg a 20. század legdrámaibb korszakának hangulatát, és a játékélmény fokozása mellett maximális beleélést garantál."
A játék néhány további fő jellemzője:

  • Az egységek fejlődnek: egy-egy küldetés sikeres teljesítésével a megmaradt egységek harci tapasztalata megnő (3 szintű tapasztalati ranglétra járható végig), a játékos így vigyázni fog értékes egységeire.
  • Blitzkrieg mód: a kampány bizonyos pontjain, néhány küldetés végén lehetőség van az erősítés megérkezése előtt, a megmaradt egységekkel azonnali támadás végrehajtására (értelemszerűen ez az ellenfelet is felkészületlenül éri, az ő egységeinek a száma és összetétele sem lesz maximális erősségű).
  • Erőforrásként kezelt gyalogosok: A térképen található ún. „üres” egységek elfoglalhatók: a gyalogosok „elköthetik” a szabadon levő járműveket, amelyeket be lehet vetni a csatákban is; minél több ember használ 1-1 járművet (személyzet), az annál ütőképesebbé válik. A birtokba vett egységek az adott küldetés teljesítésével nem vesznek el, hanem megjelennek a „Menedzsment Képernyőn”, további küldetésekben vehetnek részt.
  • Többjátékos módok (4 játékos egyszerre): helyi hálózaton (LAN) vagy interneten (GameSpy) keresztül játszható játék, 3 különböző játékmódban.
    A játékból egy csomag képet is kaptunk, és egy kedvcsináló videó, valamint egy zene is elérhető szerverünkön.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats
  • Afrika Korps vs Desert Rats

Afrika Korps vs Desert Rats

Platform:

Fejlesztő: Digital Reality

Kiadó: Monte Cristo

Megjelenés: 2004. március 2.

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Rommel
Rommel [140]
:-O:-O
Nos erre pedig nagy író szavaival tudok csak válaszolni:

Ha Rommel lett volna a 6. hadsereg parancsnoka sztálingrádnál, akkor nem megadta volna magát, hanem Hitler szavait, parancsait figyelmen kívül hagyva támadásba ment volna át és végrehajtotta volna a kitörést!:-)))

A CM sorozat valóban jó, nagyon hiteles és visszaadja a csaták hangulatát, de ha utánaérdeklődtök a dolgoknak, akkor láthatjátok, hogy próbáltunk készíteni hozzá kampányt is térképpel, mindennel, játékszabályuattal, de elég nehezen megyegetett és rettentő időigényes lett volna megalkotni.
Mint nevemből is sejthetitek, elég kreatív elme vagyok, és nem szeretem ha kötelek kötnek a stratégiában, szeretném én kialakítani a stratégiámat, ne kelljen mások által kitaláltat bizonyos keretek közt betartanom.
Ez az ami nem tetszett a CM-ben. Pl. ne mondják meg, hogy én most itt és itt támadjak, hanem kapjam meg az egységeket és majd én eldöntöm, hogy mivel hol és mennyivel támadok. Sajna az AKvsDR sem adja meg ezt a szabadságot és egyetlen játék sem, pedig nagyon jó lenne. Bár a HOI elég jó volt ebben, de ott meg az ügyesség nem volt mérve.

Nem akartam és nem is volt szándékomban leírni, lejáratni a CM-et, nekem is nagyon sok jó órát szerzett már.
Epameinondasz
Epameinondasz [249]
A CM "személyében" rossz támadási felületet választottál. A rajongóit alig zavarja e csúnyának mondott grafika, a kibic játékos pedig idővel kikopik. Ha sokat játszottál vele és ez a véleményed a harcászatról, akkor valóban nem érintett meg és nem neked való. Nálam ez a kreativitás és történelmi hűség (megközelítése).
A kiagyalt történetek a megcélzott korosztálynak szólnak a játékmenet pedig a legkisebb ellenállás iránya. A történelmi hűséget, ne a játékokban keresd, minél nagyobb léptékű egy játék annál valószínűtlenebb. Ez nem baj, ez a játék öröme.

Egy mondással szemléltetném a keleti front nehézségei és Rommel tevékenysége közti különbséget. E szerint a keleti front olyan brutális hadszíntér volt, ahol Rommel egy hónap után idegösszeroppanást kapott volna.
Aruns
Aruns [7071]
Hogy ebben mi az eredeti és az újítás, azt kifejthetnéd kicsit bővebben is...
Rommel
Rommel [140]
Nos mint látom pár kritikus megjelent itt, így én is hadd szóljak pár szót.

Én csak támogatni tudom a DR-t, főleg, hogy eddig mindíg eredeti!!!! játékokat dobott a piacra és mertek újítani.
Ebben is megmutatva, hogy ha kevesen is vagyunk a világban, de jelentősek vagyunk!

Szóval.

- a grafika igenis sokat dob a dolgokon, mert add el a jó játékot, ha csúnya:-) (előttem szólónak címezve mondom, mert valóban jó lenne a CM sorozat, de semmi kreativitás nem szorult a fejlesztőikbe, mert semmi története nincs a játéknak, csak egyszerű taktikázás, főleg ha kiismerted az egységeket. Ezt úgy mondom, hogy sokat játszottam vele)
- szeretem az eredeti ötleteket, viszont a történelmi hűségre valóban jobban oda kellene figyelni, mert ezzel el lehet rontani egy játékot.
- szerintem megér annyit ez a játék, hogy Győrből felmenjek érte Pestre és személyesen vegyem át. (az igazi az lenne, ha nekem - mint Hartmann vezérének - dedikált példányt juttatnának el a fejlesztők:-)

Csak így tovább DR!!!

UI: Remélem a keleti frontot is megcsináljátok, viszont amit én javasolnék, hogy kicsit lazábbra kellene engedni a gyeplőt, nagyobb szabadosságot a játékosnak a stratégiára és legyen memóriája az AI-nek, így sokminden sokkal élvezhetőbb lenne:-)( tehát egy stratégiai térképen én dönthessem el, mekkora erővel merre akarok támadni, ne kelljen egy hibbant demagóg vezért követnem és elhullanom kényszerből, mikor én voltam minden idők legjobb, legsikeresebb hadvezére, hisz épp a lényege a játéknak, azért játszom, hogy megmutassam igenis én jobban csináltam volna:-) )
szedrencs
szedrencs [4695]
Szerintem a grafikája sem valami nagy durranás. Szépnek szép, de szerintem nem kellene tőle hanyattvágódni. (Ezt majd megtehetjük a Frontline Command esetében :)

Kapcsoljátok ki az árnyékokat és máris nem lesz olyan szép. :)

És a nézőpontja is nagyon el van rontva.
Patyonak tök igaza van, a grafika nem minden, sőt...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (13 db)