A The Last of Us: Part II a PlayStation 4 egyik utolsó nagy (mit nagy, gigantikus) dobása volt. A Naughty Dog sokadik alkalommal mutatta meg, hogy mennyire profik a Sony konzoljaiban rejlő erőforrások végletes kifacsarásában. És nem mellesleg a történetmesélés és a játékkészítés terén is van egy pici rutinjuk…
The Last of Us: Part II teszt – Mindnek vesznie kell!
Sarah Connor? Ellen Ripley? Lara Croft? Katniss Everdeen? Frászt! Ellie a legkeményebb nő a világon!
Szóval a The Last of Us: Part II akkorát robbant tavaly nyáron, mint egy atombomba. És magától értetődő volt, hogy ha egyszer végre megjelenik a PlayStation 5, akkor azon meg kell majd ismételni az élményt. A konzol tavaly novemberben meg is érkezett, a játék pedig az első pillanattól kezdve elérhető volt rá, csak épp az eredeti, PS4-es kiadásban.
Ehhez érkezett most egy fontos frissítés, amely kifejezetten a PlayStation 5-öt célozza. Ha telepítjük az 1.08-as csomagot, akkor több grafikai opciót is kapunk a játékban. Egyfelől választhatunk, hogy 30 vagy 60 fps-sel szeretnénk játszani. Emellett sokat faragtak a töltési időn (ez mondjuk, rá is fért a játékra), kapunk 4K-s felbontást és más grafikai fejlesztésekre is lehet számítani.
A The Last of Us: Part II természetesen már kihasználja a DualSense képességeit is. Az adaptív ravaszok másképp viselkednek, ha íjjal vadászunk vagy ha lőfegyvereket használunk. A haptikus rezgések pedig visszaadják a lövések erejét, a motorcsónak motorjának rezgését és azt is, ha nekimegyünk valaminek.