Már a megjelenésekor lehetett tudni, hogy a PlayStation 5 nem lesz mentes a kompromisszumoktól sem. Persze egy bivalyerős konzolt kaptunk, amelyre azóta számos nagyszerű játék készült, de volt néhány olyan funkció, amely sokak bánatára kimaradt. Ilyen volt a VRR, vagyis a variable refresh rate is.
A VRR nagyjából annyit tesz, hogy a konzol nem csak fix 30 vagy 60 (esetleg 120) fps-sel képes magából ontani a képkockákat, hanem dinamikusan változtatva is. Ez azért fontos, mert így megszűnik a rendkívül bosszantó tearing hiba (amikor a kép vízszintes vonalak mentén szétcsúszik), illetve anélkül változik a játék sebessége, hogy az szemmel észrevehető lenne, hiszen a kép végig folyamatos marad.
Ez a funkció tehát hiányzik a PlayStation 5-ből, amiért sok kritikát is kapott a rajongóktól. A Sony viszont ezen a héten végre elérhetővé teszi a technológiát, amivel a PS5 felzárkózhat e téren a PC és az XSX mellé. Mostanra azt is lehet tudni, hogy mely játékok fogják elsők közt támogatni a VRR-t. Ezek listája a következő:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Call of Duty: Vanguard
- Destiny 2
- Devil May Cry 5: Special Edition
- DiRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
- Tribes of Midgard
A fenti játékok esetében a fejlesztők külön foglalkoztak azzal, hogy a VRR-t megfelelő módon támogassák. Ugyanakkor arra is van mód, hogy a játékosok „ráerőltessék” a többi játékra is a technológiát, ehhez csak a PS5 beállításai közt kell a képernyő beállításai közé belépni és ott a video output menüpont alatt állandóra bekapcsolni a funkciót.