25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Konzol - Sony

Évek óta várt funkcióval bővül a PlayStation 5

A VRR bevezetésével a PC és Xbox Series X konzolokhoz zárkózik fel a PS5.

Írta: GeryG

Évek óta várt funkcióval bővül a PlayStation 5

Már a megjelenésekor lehetett tudni, hogy a PlayStation 5 nem lesz mentes a kompromisszumoktól sem. Persze egy bivalyerős konzolt kaptunk, amelyre azóta számos nagyszerű játék készült, de volt néhány olyan funkció, amely sokak bánatára kimaradt. Ilyen volt a VRR, vagyis a variable refresh rate is.

A VRR nagyjából annyit tesz, hogy a konzol nem csak fix 30 vagy 60 (esetleg 120) fps-sel képes magából ontani a képkockákat, hanem dinamikusan változtatva is. Ez azért fontos, mert így megszűnik a rendkívül bosszantó tearing hiba (amikor a kép vízszintes vonalak mentén szétcsúszik), illetve anélkül változik a játék sebessége, hogy az szemmel észrevehető lenne, hiszen a kép végig folyamatos marad.

Ez a funkció tehát hiányzik a PlayStation 5-ből, amiért sok kritikát is kapott a rajongóktól. A Sony viszont ezen a héten végre elérhetővé teszi a technológiát, amivel a PS5 felzárkózhat e téren a PC és az XSX mellé. Mostanra azt is lehet tudni, hogy mely játékok fogják elsők közt támogatni a VRR-t. Ezek listája a következő:

A fenti játékok esetében a fejlesztők külön foglalkoztak azzal, hogy a VRR-t megfelelő módon támogassák. Ugyanakkor arra is van mód, hogy a játékosok „ráerőltessék” a többi játékra is a technológiát, ehhez csak a PS5 beállításai közt kell a képernyő beállításai közé belépni és ott a video output menüpont alatt állandóra bekapcsolni a funkciót.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!