Milyen az, amikor szájreklám segítségével terjed a vállalkozásunk jó híre? Mi kell ahhoz, hogy egy vállalkozás eljusson erre a szintre, és tényleg azt lehessen látni, hogy nekünk vannak a legjobb ügyfeleink?
A cikkben könnyen megvalósítható tippeket és bárkinél elérhető eszközöket sorolunk fel, amelyek egytől egyig hatékonyan erősíthetik a szájról szájra terjedést. Úgyhogy reklámra fel, lássuk a részleteket!
Mi az a szájreklám, és miért elképesztően hatásos marketingeszköz?
A fogalom nem mást jelent, mint amikor egy szolgáltatást vagy terméket anélkül ajánlanak másoknak, hogy azt kérték volna. Sőt, gyakran az ajánlott nincs is jelen a beszélgetésben, mégis megtörténik a promóció.
Legalább annyira segíthet a bevételek növelésében, mint például a MiniCRM marketing automatizálás céljából elérhető funkciói. Persze ideális forgatókönyv az, amikor a mi cégünk termékeivel vagy szolgáltatásaival történik mindez.
Hogy mitől működik? Ha valamiben nem biztos az ember, szívesen kér tanácsot olyantól, akit régóta ismer, és akiben megbízik. Például filmek, éttermek vagy nyaralóhelyek esetében ez gyakran megfigyelhető. De némi tudatossággal a KKV-marketingben is remekül érvényesül.
Mi lehet a titka a szájreklám sikeres megvalósításának?
Kezdésnek nemcsak teljesíteni érdemes, hanem jobb esetben túl is kell szárnyalni az ügyfelek elvárásait. A termékünk vagy a szolgáltatásunk minőségével, az ügyfélélmény tekintetében vagy valami extra ajándékkal.
Hasonlóképp kulcsfontosságú faktor a világbajnok ügyfélszolgálat megléte. Senki nem szeret olyan céggel együttműködni, ahol a kiszolgáló személyzet nem kedves. Viszont a korrekt, gyorsan válaszoló, rugalmas ügyfélszolgálat aranyat érhet.
Harmadrészt, célszerű folyamat szinten ösztönözni az ügyfeleket értékelésre. Mindenki díjazza, ha kíváncsiak a véleményére. Sőt, egy-egy negatív értékelés is átfordítható pozitívra, ha nem sértésnek vesszük, hanem tisztességesen válaszolunk, és megpróbálunk javítani a rajta.
Még néhány hatásos eszköz a szájreklám elősegítéséhez
A közösségi média ugyebár sok egyéb célra alkalmazható, de ezen a fronton is remekül működhet. Mindössze konzisztens kommunikációra, önazonosságra és ügyfél nyelven készített tartalmakra van szükség.
Plusz, ahogy mondani szokás, néma gyereknek az anyja se érti a szavát. Minden egyes vásárlást és ügyfél-interakciót követően érdemes automatizálni az ajánlások, visszajelzések és értékelések generálását elősegítő folyamatokat.
Hisz bárminemű együttműködés így tud kétirányú lenni, márpedig ez a szájreklám elősegítésének a kulcsa. A jó hír, hogy számos piacon még mindössze néhány szereplő ismerte csak fel ennek a jelentőségét.
Aki tehát időben lép, komoly előnyre tehet szert. Olyan ez, mintha hirtelen sok tucat önkéntes értékesítő erősítené a vállalkozásunkat, úgyhogy megéri foglalkozni vele.