Te melyik vállalkozótípus közé tartozol? Próbálsz lépést tartani az online marketing trendekkel, és regisztrálod a vállalkozásodat minden lehetséges platformon, vagy az vagy, akit ha már egyszer meggyőztek a Facebook szükségességéről, akkor legalább húsz évig hagyjanak másik oldalakkal?
Ha az utóbbi, akkor mindenképpen érdemes elgondolkodni azon, hogy valóban le akarsz-e mondani arról a sok millió emberről, aki az egyéb oldalakon regisztrált. Ha viszont az előbbi, akkor biztosan számtalan kérdésed van a különféle közösségi platformokkal kapcsolatban! Akár az Insta-videós tartalmait illetően is!
Miért? Kellenek egyáltalán videós tartalmak?
Most felkaptad a fejed? Eddig te csak szöveges-képes posztokat tettél ki? Sőt, azokat még büszkén el is láttad a megfelelő hashtagekkel? Nem, nem állhat meg itt a tudomány! A Klikkmarketing közösségi médiával kapcsolatos szolgáltatásai segíthetnek neked abban, hogy szintet lépj. Hogy ne csak a jéghegy csúcsát kapirgáld, hanem elmerülj az Insta izgalmas és színes világában.

Mert bár korábban valóban a képes tartalmak élveztek előnyt, és egy-egy szép fotóval számtalan reakciót és követőt lehetett szerezni, ma már magasabb a felhasználók ingerküszöbe. Ezt tudod meglépni, ha videós tartalmakat kezdesz el gyártani.
Az Insta-videók három típusa
Ha szeretnéd, hogy igényesek legyenek a tartalmaid, akkor mindenképpen érdemes tisztában lenned a lehetőségeiddel. Az Instagramot tekintve összeszedtük neked azt a három videós formátumot, amelyet ez a közösségi platform kedvel:
- A legnépszerűbb és legismertebb talán a story, amiből napi 3-9-et is posztolhatsz, bár óva intünk attól, hogy kihasználd a maximálisan rendelkezésedre álló 60 mp-es időkeretet. Váltogasd a videókat, szövegeket, képeket, de ne felejts linket tenni!
- A Reels egy újítása az Instagramnak, kicsit a TikTok mintájára, ide a legtöbb interakciót kiváltó storyk kerülnek. Így ha kellően jó tartalmat gyártasz, simán a látóterébe kerülhetsz több millió felhasználónak!
- A Live az, amivel a legokosabban kell bánni, hiszen kell, hogy legyen értelme az élő közvetítésnek. Ha egyedül vagy, akkor 10-20 percig tartson, ha van vendéged, ennek a duplája is simán mehet, csak legyen egy előre meghatározott terved.
Váltogasd bátran!
Minél jobban kimeríted a posztolási lehetőségeidet, annál profibbnak fogsz tűnni. Illetve az is leszel. Gondolj csak bele, számodra melyik oldal csábítóbb? Az, amelyik minden egyes nap egyetlen száraz és unalmas posztot oszt meg, az is csak képi és szöveges kontent, vagy az, amelyik naponta több videót is kitesz storyba? Sőt, ha úgy adja magát az alkalom, akkor akár live-ol is?
Hát persze, hogy az utóbbi! Ha pedig ezek a tartalmak szépen meg is vannak tervezve, sőt, a végén még CTA is van, vagyis cselekvésre ösztönzik a nézőket, az már a csúcsok csúcsa.
Persze klassz dolog mindezeket megtanulni, ugyanakkor mégsem dőlhetsz hátra, hiszen folyamatosan jönnek a közösségi média oldalainak az újításai, és te nem maradhatsz le, így mindenképpen kell, hogy állandóan képezd magad!