25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Sajtóközlemény/hirdetés

Mi az a KPI, és miként segít neked? (x)

Írta: hirdetés (x)

KPI, azaz Key Performance Indicator: lehet, hogy te is gyakran találkozol ezzel a rövidítéssel, és tisztában vagy a jelentőségével. A KPI a marketingben elemzési szempontból nagyon fontos szerepet tölt be, és az alábbiakból kiderül, hogy mi is ez.

A KPI jelentősége

Webáruház indítás után mindannyian szeretnénk tudni, hogy mennyire jutott el az üzenetünk a célcsoportunkhoz. A siker alapvetően fontos lenne ahhoz, hogy a befektetett energia, idő, munka és az anyagiak minél gyorsabban megtérüljenek. A KPI egy olyan kulcsfontosságú teljesítménymutató, ami segíthet számunkra abban, hogy kiderüljön: jó-e az az irány, amerre elindultunk.

A KPI érték arra jó, hogy megmutassa stratégiai szempontból merre kell elmozdulni, illetve, hogy a stratégiai célok elérése érdekében mekkora teljesítmény elengedhetetlen. Célja, hogy mérhető eredményeket adjon arra nézve, hogy a vállalkozásod milyen hatékonysággal tud dolgozni, valamint el tudja-e érni a kitűzött célokat.

Mi az a KPI, és miként segít neked? (x)

Hogyan tudja segíteni a KPI a webshopok fejlődését?

A legelső lépés mindig az, hogy határozd meg a vállalkozásod küldetését, céljait. Ennek a rögzítése nagyon lényeges, hiszen csak ehhez viszonyítva tud fejlődni vagy lemaradni a vállalkozás. Célként határozható meg a hírlevélre való feliratkozás számának növelése, nagyobb profit elérése, a vásárlások számának emelése, pozitív ügyfélvisszajelzések szerzése. Az elérni kívánt eredményeket mindenképpen számszerűsíteni kell konkrét, reális számok megadásával.

A KPI minden esetben az adott céltól függő paraméter lesz, ezért soha ne tűzzünk ki irreális számokat. Ezután meg kell nézni, hogy milyen módszerrel tudjuk elérni ezeket a célokat, milyen eszközök vannak most a birtokunkban ennek megvalósításához. Azt is határozzuk meg, hogy milyen módon történik a cél elérésének megállapítása a határidő lejártakor, illetve milyen időközönként fogjuk mérni az előrehaladást, azaz a folyamat sikerességét.

Lássunk egy egyszerű példát a KPI-re!

Tegyük fel, hogy elindítottál a webshopodban futó kampány népszerűsítésére egy Facebook hirdetést, akkor ebben az esetben az lesz a KPI, hogy a hirdetésedre hányan kattintottak, valamint a hirdetésnek köszönhetően hány darab tényleges vásárlás történt.

Emellett KPI lehet a fogyasztói lojalitás mérése, a közösségi média követések emelkedő száma, a profit növekedése, a márka ismertségének növekedése, a webshopon eltöltött idő hossza stb.

Tudod, hogy mik azok a SMART célok?

  • S (specific) – specifikus azt jelenti, hogy részletesen fogalmazzuk meg a céljainkat.
  • M (measurable) – mérhető, ami segít abban, hogy számszerűen is meghatározd a kitűzött célodat.
  • A (achivable) – alapul veszi az elérhető piacot, a reális cél ennek ismeretében kerül meghatározásra.
  • R (relevant) – releváns, amiben a cég érdekeit szem előtt tartva mi az, ami a vállalkozás előrejutását eredményezi.
  • T (time-bound) – azaz időhöz kötött, ez segít kitűzni azt a dátumot, ami a cél eléréséhez kell.

A KPI mutatók által olyan célokat tudunk meghatározni, ami előre viszik a webshopunk működését.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!