Aki látta a Hang nélkül filmeket, az tudja, hogy mi az abban szereplők legnagyobb ellensége: a zaj. A sztori szerint a Földet vak, de szuperhallással rendelkező szörnyek igázták le, akik most már a kevés túlélőre vadásznak. Ebbe a világba csöppenhetünk a Stormind Games új játékában, az A Quiet Place: The Road Aheadben is.
A minap új előzetes érkezett, amelyben a stúdió sound designere, Diego Sambataro mesél nekünk a játékmenet egyik lefontosabb eleméről, a hangokról. A fejlesztők nem meglepő módon kiemelt figyelmet szentelnek ezeknek, mivel a játékmenet szempontjából a legfontosabb elemek.
A különböző talajokon – föld, homok, rozsdás fém, parketta stb. – más és más zajt kelt a járásunk. De nem csak számít, hogy milyen hangok ezek, hanem az is, hogy milyen erős hangok. Minden lépésünk minden talajon más hangerővel csap zajt, de ugyanez érvényes a tereptárgyak használatára, az ajtónyitásra a fiókok kihúzására is. A készítők arra is felhívták a figyelmet, hogy nem elég csak a zajok hangerejére odafigyelnünk, de a zaj időtartama is számít, hiszen minél tovább zajongunk, a szörnyek annál pontosabban lövik be – akár nagy távolságból is – a pontos helyzetünket, az pedig garantált game over.
Az A Quiet Place: The Road Ahead a tervek szerint október 17-én fog megjelenni PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re.