Amennyire korszakos volt az Unreal Engine 3 és az Unreal Engine 4, annyira nehéz megítélni, hogy milyen pályát futhat be az Unreal Engine 5. Az kétségtelen, hogy káprázatos dolgokra képes, helyenként már eldönteni is nehéz, hogy amit látunk, az render vagy valóság. Cserébe viszont elképesztően magas gépigénye is, ami az elődökre messze nem volt ennyire jellemző.
De természetesen nem ez az egyetlen engine a piacon, amelyre bámulatos játékokat lehet írni. Ezt bizonyítaná a Gaijin Entertainment is, akik a Dagor Engine-t fejlesztik évek óta. Egy évvel ezelőtt döntöttek úgy, hogy FOSS-sá teszik, vagyis Free Open Source Software-ré teszik a motort, vagyis minden játékfejlesztő hozzáfér és dolgozhat vele. Majd megkérték a Hooks Creative Studio csapatát, hogy tervezzenek egy pályát egy be nem jelentette multiplayer FPS-hez.
Ezt a stúdió az Unreal Engine 5-tel készítették el, majd átadták a Gaijin Entertainmentnek, akik ugyanazt a pályát elkészítették a Dagor Engine-ben is. Szinte mindent automatizált exportálással emelték át egyik motorból a másikba, kivéve a talajt, mert azt a két motor gyökeresen másképp kezeli, így azt maguk alkották újra egyéni ízlésük szerint.
A Gaijin kiemeli, hogy a két motor közül a Dagor kezeli gyorsabban az adott pályát úgy, hogy nagyságrendileg ugyanolyan vagy helyenként (persze ez ízlés kérdése) még szebb grafikát prezentál. Emellett az UE5-tel szemben nem felskálázott felbontáson, hanem natív felbontáson futtatja azt. Ráadásul nem használtak olyan technológiákat, mint a DLSS, az XeSS vagy az FSR.
A látottak elég meggyőzőek, de persze ettől még nem kijelenthető, hogy a Dagor vagy az Unreal Engine 5 az erősebb, jobb motor. De az mindenképpen bíztató, hogy ilyen vizuális megvalósításra képes grafikus motorokkal dolgoznak egyre több stúdiónál. Már csak az kell, hogy ezekre jól működő, szórakoztató játékokat is sikerüljön írniuk.